جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب : 96411

دولت با خطاکاران و موانع حوزه تولید برخورد قاطع کند

قم نيوز : رئیس پژوهشکده فقه نظام گفت: کسانیکه سرمایه خود را در راه تولید استفاده می‌کنند انسان‌های نیکوکاری هستند و باید دولت اسلامی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این حوزه حمایت و با خطاکاران و موانع این حوزه مبارزه قاطع داشته باشد.
دولت با خطاکاران و موانع حوزه تولید برخورد قاطع کند
دولت با خطاکاران و موانع حوزه تولید برخورد قاطع کند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم ظهر امروز در برنامه رسانه‌ای بیان نکات تفسیری جزء شانزدهم قرآن کریم در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: در جزء شانزدهم خداوند به تعریف و تمجید «ذوالقرنین» پرداخته است و در آیات ۸۳ و ۸۴ سوره کهف ماجرای این حاکم مقتدر که مورد تائید قرآن است ذکر شده و عملکرد این حاکم می‌تواند الگویی برای دولتمردان در یک دولت اسلامی باشد.

وی افزود: تشویق خادمان و مجازات خطاکاران از روش‌های حکومتی «ذوالقرنین» در سفرهای مختلف خود بوده و بارها این مسئله را در میان مردم بازگو می‌کردند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: کسانیکه سرمایه خود را درراه تولید استفاده می کنند انسان‌های نیکوکاری هستند و باید دولت اسلامی از تولیدکنندگان حمایت و با  خطاکاران مبارزه قاطع و از سرمایه‌گذاران واقعی و تولیدکنندگان به شیوه شایسته تجلیل کند.

حاج ابوالقاسم تأکید کرد: توجه ویژه به محرومان و روحیه مردمی حاکمان بر اساس آیه ۹۳ سوره کهف از دیگر شاخصه‌های دولت اسلامی است.

وی یادآور شد: سفر به مناطق مختلف کشور و آگاهی از مشکلات مردم توسط دولتمردان و مسئولین امری ضروری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بسیج ظرفیت‌های مردمی درس دیگری از ماجرای ذوالقرنین در سفر به مناطق مختلف حکمرانی خود بود.

وی اظهار کرد: بی‌اعتنایی به مادیات از دیگر شاخصه‌های حکمرانی جناب ذوالقرنین بود چراکه یک حاکم باید به مادیات بی‌اعتنا باشد و مسئولان و مردان خدا هیچ‌گاه دستشان در جیب مردم نیست.

رئیس پژوهشکده فقه نظام در پایان گفت: تلاش برای دفاع از مظلومان بر اساس آیه ۹۴ سوره کهف از دیگر شاخصه‌های ذوالقرنین در دفاع از مظلومان بود و دولت اسلامی نیز باید حمایت‌های خود را از جنبش‌های مظلومان جهان گسترش دهد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca6yno.49ni615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما