يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : 96487

ربات جراح در قرنطینه جان زنان را نجات می دهد

قم نيوز : طی دوران قرنطینه کووید۱۹، برای نخستین بار در اروپا یک ربات در انگلیس عمل های جراحی زنان را انجام داده است.
ربات جراح در قرنطینه جان زنان را نجات می دهد
ربات جراح در قرنطینه جان زنان را نجات می دهد
به گزارش قم نیوز یک ربات جراح به تیم پزشکان یکی از بیمارستان‌های سرویس سلامت انگلیس افزوده شده تا طی دوران قرنطینه بتواند جراحی‌های مربوط به بیماری‌های زنان از جمله جراحی سرطان را انجام دهد.

طی قرنطینه کووید ۱۹ در انگلیس، برخی بیمارستان‌ها، جراحی‌های مربوط به بهداشت زنان را به تعویق انداخته یا لغو کردند. اما در بیمارستان میلتون کینز رباتی به نام «ورسیوس»( Versius) از ماه جولای عمل‌های جراحی زنان را انجام می‌دهد. این نخستین بار در اروپا است که از یک ربات برای انجام عمل جراحی زنان استفاده می‌شود.

این ربات تاکنون بیش از ۵۰ عمل جراحی روی زنان از جمله حذف تومور یا کاهش ریسک سرطان، حذف کیست و هیسترکتومی (خارج کردن رحم) انجام داده است.

محققان دانشگاه کمبریج این ربات را برای انجام عمل‌های جراحی روی بیمارانی با مشکل اورولوژیکی ابداع کردند. اما بیمارستان از این ابزار برای فرایند نوینی استفاده کرد.

طی عملیات، جراحان در اتاق عمل پشت یک میز کنترل می‌نشینند و داخل بدن بیمار را روی یک نمایشگر سه بعدی با وضوح بالا تماشا می‌کنند. آنها با استفاده از یک پنل ابزارهای بازوی رباتیک را کنترل می‌کنند.

ربات مذکور در مقایسه با دست انسان عمل جراحی را از طریق برشی کوچک‌تر و دقیق‌تر انجام می‌دهد. این بدان معنا است که ریسک عفونت در بدن بیمار کمتر می‌شود و مدت زمان بهبود وی نیز کاهش می‌یابد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcd5o0n.yt09j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما