چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : 96547

تغییر رنگ بندی قم به نارنجی با هدف برخی گشایش های اقتصادی

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تبدیل وضعیت رنگ بندی کرونایی استان را از قرمز به نارنجی با هدف برخی گشایش های اقتصادی در فعالیت‌های مردم و بازگشایی برخی کسب و کارها عنوان و بر تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم تأکید کرد.
تغییر رنگ بندی قم به نارنجی با هدف برخی گشایش های اقتصادی
تغییر رنگ بندی قم به نارنجی با هدف برخی گشایش های اقتصادی
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر که در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با اشاره به حضور حدود ۵۲۰ بیمار بستری در بیمارستان های استان اظهار کرد: گزارش‌ها بیانگر وخیم بودن حال حدود ۱۰۵ نفر از این بیماران است.

وی درباره آخرین آمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در قم نیز اذعان کرد: متأسفانه در حال حاضر و به طور متوسط، روزانه از ۶ تا ۱۰ نفر از بیماران کرونایی استان جان خود را از دست می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم سپس تغییر رنگ بندی کرونایی قم را از قرمز به نارنجی برای ایجاد برخی گشایش های اقتصادی در فعالیت ها و همچنین بازگشایی کسب و کار برخی مشاغل دانست و خاطر نشان کرد: هم استانی های عزیز بدانند که شیوع بیماری کرونا در موج اخیر هنوز به حالت نزولی در نیامده است و از این رو باید همچنان مراقب بود.

قدیر با بیان این که کشور در حال ورود به فاز ملی واکسیناسیون است اذعان کرد: تاکنون حدود ۳ هزار نفر از سالمندان بیش از ۸۰ سال در استان واکسن خود را دریافت کرده اند، در حالی که تعداد این عزیزان در استان حدود ۱۲ هزار نفر است و از این رو لازم است تا بقیه این افراد نیز برای واکسیناسیون به یکی از مراکز سه گانه قم مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در هفته آینده، فراخوان واکسیناسیون برای افراد ۷۵ تا ۸۰ سال در استان آغاز می شود و پس از آن نیز، این فراخوان به صورت ۵ سال به ۵ سال برای سایر سنین ادامه خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم همچنین یادآور شد: إن شاء الله با تولید انبوه واکسن داخلی، روند واکسیناسیون نیز در کشور تسریع خواهد شد.

قدیر در پایان سخنان خود بیان کرد: با توجه به روند رو به رشد واکسیناسیون کرونا در استان، لازم است تا علاوه بر مراکز سه گانه فعلی واکسیناسیون، برخی مراکز تجمیعی در شهر نیز برای واکسیناسیون عمومی در نظر گرفته شود که فعلا دو مرکز مجتمع امام خمینی (ره) جنب گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) و همچنین سوله مدیریت بحران شهرداری واقع در پردیسان برای این منظور در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdca0mno.49niy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما