پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب : 96575

جوامع جهانی از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند

قم نيوز : مدیر مؤسسه اندیشه اسلامی معاصر کانادا گفت: امروز ملت مظلوم فلسطین نیاز به حمایت جوامع جهانی دارند و باید همه جهانیان از آنها دفاع کنند تا پیروزی نهایی رقم بخورد.
جوامع جهانی از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند
جوامع جهانی از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند
به گزارش قم نیوز ظفر بنگاش عصر امروز در سومین روز برگزاری کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت مجازی در حال برگزاری است اظهار کرد: چرا برخی تلاش می کنند، در وجود بیت المقدس و معراج پیامبر اشکال کنند. چرا یهود اصرار دارند که بر این بقعه مقدسه قدس شریف مسلط شوند در حالی که خداوند آن را مقدس و ملکی برای مسلمانان قرار داده است.

وی افزود: پیامبر هنگامی که به معراج رفتند، بر مسجدالاقصی تأکید داشتند و آن را مقدس شمردند و هر پژوهشگری در تاریخ ادیان باید به این موضوع توجه کند زیرا دین تنها به یک عبادت معنوی خلاصه نمی‌شود.

مدیر مؤسسه اندیشه اسلامی معاصر کانادا با بیان اینکه اسلام و دین و تدین صرف اندیشه نیست، ادامه داد: اگر این گونه بود، نیاز به دستور خداوند به حضرت ابراهیم(ع) برای ساختن کعبه نبود تا همه به سوی آن بروند؛ لذا خداوند از کسانی که مانع زیارت حاجیان می‌شوند به گناه بزرگ توصیف کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ایمان و اسلام از چهار رکن تشکیل می‌شود، همانگونه که کعبه بر چهار پایه بنیان شده است و این رسالتی است که بر دوش ما گذاشته شده و باید طبق این اعتقاد افزون بر مسائل دینی به مسائل دیگر جامعه نیز پایبند باشیم و به دفاع از مظلوم و دوری از ظالم بپردازیم.

بنگاش مقابله با ظلم و دفاع از مظلوم را وظیفه هر مسلمان و بنده‌ای دانست و بیان کرد: امروز ملت مظلوم فلسطین نیاز به حمایت جوامع جهانی دارند و باید همه جهانیان از آنها دفاع کنند تا پیروزی نهایی برای آن ها رقم بخورد.

وی تصریح کرد: قدس شریف برای همه مسلمانان جایگاه و ارزشی خاص دارد و نخستین قبله مسلمانان است؛ به همین دلیل از آن حمایت کرده و در دفاع از آن هرگز کوتاه نخواهند آمد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbssb9.rhb0zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما