شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : 96580

رقابت ووشوکاران قم در مسابقات آزاد ساندای کشور

قم نيوز : رئیس هیئت ووشو استان قم گفت: با توجه به برنامه‌ریزی فدراسیون ووشو برای برگزاری مسابقات آزاد ساندا، ورزشکاران قمی نیز آماده حضور در این مسابقات می‌شوند.
رقابت ووشوکاران قم در مسابقات آزاد ساندای کشور
رقابت ووشوکاران قم در مسابقات آزاد ساندای کشور
به گزارش قم نیوز جواد محمدزاده اظهار کرد: متاسفانه تداوم شیوع ویروس کرونا برنامه‌های مختلف فدراسیون ووشو را همانند دیگر رشته‌های ورزشی مختل کرده و نه تنها مسابقات داخلی لغو شده، بلکه اعزام تیم‌های ملی به رقابت‌های برون‌مرزی نیز انجام نمی‌شود که این اتفاق لطمه بزرگی به ووشو زده است.

وی ادامه داد: وضعیت استان‌ها نیز به همین شکل است و به دلیل اینکه ووشو جزو رشته‌های پربرخورد محسوب می‌شود، متاسفانه از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تا کنون اختلال زیادی در تمرین ورزشکاران و فعالیت باشگاه‌ها و سالن‌های اختصاصی این رشته ایجاد شده و شاهد عدم برگزاری مسابقات مختلف هستیم.

رئیس هیئت ووشو استان قم بیان کرد: در این شرایط تدبیر فدراسیون ووشو برای برگزاری مسابقاتی با عنوان مبارزان ووشو یا ساندا، یک کار حساب شده است و با توجه به اینکه تمامی رقابت‎‌های بین‎‌المللی در سال ۱۳۹۹ و امسال لغو شده، یقینا برگزاری این پیکارها انگیزه زیادی بین‌ ووشوکاران سراسر کشور ایجاد می‌کند.

وی افزود: مسابقات آزاد ساندا بر اساس شیوه برگزاری جام جهانى ساندا برنامه‌ریزی شده و چند مرحله دارد که در مرحله نخست دسته برتر با دعوت از نخبه‌‌ها و نفرات شناخته شده ساندای کشور به انجام می‌رسد، همچنین در مرحله دوم ووشوکاران و منتخبین استانی توسط استان‌ها در این رویداد به میدان می‌روند.

محمدزاده با بیان اینکه مرحله نهایی این رقابت‌ها سوپر جام یا سوپر کاپ نام‌گذاری شده و بر اساس قوانین و مقررات مسابقات جام ‌جهانی ساندا به انجام می‌رسد، خاطرنشان کرد: ووشوکاران برای کسب رتبه‌های برتر اوزان منهای ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ با یکدیگر رقابت می‌کنند و در هر وزن هشت نفر دعوت می‌شوند.

وی یاد آور شد: نفرات دعوت شده از بین قهرمان جهان و آسیا یا در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان خواهند بود، ضمن اینکه مدال‌آوران آخرین دوره پیکارهای قهرمانی کشور نیز در این مسابقات حضور دارند و این دوره از مسابقات روزهای ۲۷ تا ۲۹ تیر ماه برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت ووشو استان قم افزود: مرحله دوم بین منتخبین استانی در همان چهار وزن برنامه‌ریزی شده و سوپر کاپ نیز با حضور چهار ووشوکار به انجام می‌رسد، دو نفر برتر مسابقات نخبه‌ها در این مسابقات حضور خواهند داشت و دو نفر دیگر فینالیست‌های مسابقات منتخب استانی خواهند بود.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchvmnw.23n-6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما