شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : 96589

قم از موج چهارم کرونا عبور کرد

قم نيوز : استاندار قم گفت: محدودیت‌های سفر در آستانه عید فطر از روز سه‌شنبه تا شنبه هفته آینده اعمال می‌شود.
قم از موج چهارم کرونا عبور کرد
قم از موج چهارم کرونا عبور کرد
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مردم متدین و فهیم قم که در شرایط موج چهارم، به‌دقت مراعات و پروتکل‌ها را رعایت کردند تقدیر می‌کنیم، به‌ویژه در لیالی قدر و روز قدس، التزام خوبی به رعایت پروتکل‌ها داشتند.

استاندار قم افزود: در سایه این رعایت پروتکل‌ها، از موج چهارم عبور کردیم و به وضعیت نارنجی رسیدیم، اگر می‌خواهیم این شیب ادامه داشته باشد و به وضعیت بهتری برسیم، باید مصوبات جلسه موردتوجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به برخی از مصوبات امروز ابراز کرد: گروه‌های دو فعالیت خود را آغاز می‌کنند، البته گروه‌های یک در همه شرایط فعال هستند، همچنین در این جلسه طبق مصوباتی مقرر شد کنکور در موعد مقرر برگزار شود.

سرمست عنوان کرد: در سال قبل در برگزاری کنکور با کمترین آسیب مواجه بودیم و تجربه خوبی داشتیم و امسال براساس این تجربیات، با رعایت پروتکل‌ها اقدام به برگزاری کنکور می‌شود، ضمن اینکه امسال امتحانات پایه نهم و دهم و نهایی دیپلم به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مصوبه دیگر ممنوعیت سفر بین استان‌ها در تعطیلات عید است که طبق آن، محدودیت‌های سفر در آستانه عید فطر از ظهر روز سه‌شنبه تا ظهر شنبه هفته آینده اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم به سفر نروند و در استان بمانند و این زنجیره انتقال را از بین برده و ویروس را کنترل کنیم.

استاندار قم گفت: در وضعیت قرمز، همان اعمال قانون یک‌میلیون تومان جریمه برای خودروی غیربومی وجود دارد و در وضعیت نارنجی نیز 500 هزار تومان مشمول شهرهای زرد می‌شود که  در ایام تعطیلات قابل اجراست.

وی در مورد هماهنگی‌های لازم در کنترل ویروس اظهار داشت: مبارزه با کرونا یک مبارزه بی‌امان و همه‌جانبه و فراگیر است و طرح شهید سلیمانی به‌عنوان طرح مهمی عملیاتی شد، همچنین به‌واسطه محدودیت‌هایی که اعمال می‌شود و اصناف رعایت می‌کنند و یا تلاش جبهه سلامت و حضور مرکز بهداشت در درمان سرپایی و درمان بیماران بخشی از تلاش‌هاست.

سرمست یادآور شد: به دلیل این تلاش‌ها از بسیج و هلال‌احمر و شهرداری و مرکز بهداشت تقدیر می‌کنیم که در طرح سلیمانی تلاش می‌کنند، قطعاً برای همه قطعات پازل نیاز به هماهنگی است.

وی بیان کرد: در استان، اعضای ستاد و مردم و خیرین پای کار هستند و مراجع و علما نظرات ارشادی و راهگشا دارند و در ستاد ملی با ریاست رئیس‌جمهوری، نیز هماهنگی مناسبی را شاهد هستیم که در کل به توفیقات ما در پشتیبانی سلامت کمک می‌کند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcgyn9y.ak9374prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما