شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : 96590

پاراتکواندوکار قمی در بین شش نفر برتر جهان

قم نيوز : تنها ورزشکار عنوان‌دار آسیایی و جهانی در پاراتکواندو استان قم بار دیگر در رده‌بندی جهانی چهره‌های شاخص این رشته بین برترین‌ها قرار گرفت.
پاراتکواندوکار قمی در بین شش نفر برتر جهان
پاراتکواندوکار قمی در بین شش نفر برتر جهان
به گزارش قم نیوز از نیمه دوم دهه ۱۳۹۰ ورزش پاراتکواندو یکی از رشته‌های موفق در بین ورزش‌های فعال استان قم بوده و این مهم را مرهون یک تکواندوکار معلول اما با استعداد و نخبه به نام محمدرضا شعبانی است که عناوین متعددی از میادین داخلی و خارجی نصیب ورزش قم کرده است.

شعبانی که از نظر اخلاقی و فنی در حال حاضر یکی از بهترین‌ پاراتکواندوکاران ایران به شمار می‌رود، هم در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور و هم در ترکیب تیم ملی اعزامی به رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی، بین‌قاره‌ای و جهانی مدال‌های گوناگونی کسب کرده و تنها ورزشکار پرافتخار این رشته در استان قم به شمار می‌رود.

در واقع شعبانی نخستین و تنها ورزشکار پاراتکواندو استان قم است که توانسته این تعداد افتخار را کسب کند و تلاش مربیان سازنده پاراتکواندو این است که از بین معلولین علاقمند به این رشته، استعدادیابی کرده و بتوانند با بهره‌گیری از تجارب کشوری و بین‌المللی شعبانی، ورزشکاران دیگری در این رشته شناسایی و پرورش دهند.

شعبانی به واسطه افتخارات زیادی که در مسابقات برون‌مرزی کسب کرده، یکی از چهره‌های همیشه مدّ نظرفدراسیون جهانی تکواندواست، به همین دلیل در رده‌بندی‌های اعلامی از سوی این فدراسیون همواره در جمع برترین‌های دنیا قرار دارد، اتفاقی که امسال نیز تکرار شده و شعبانی بر اساس اعلام فدراسیون جهانی رتبه ششم جهان را به خود اختصاص داده است.

در جدیدترین رنکینگ پاراتکواندوکاران دنیا که توسط فدراسیون جهانی تکواندو اعلام شده، محمدرضا شعبانی در وزن منهای 75 کیلوگرم با کسب ۵۳/۸۳ امتیاز رده ششم را به خود اختصاص داده و مهدی کردلو دیگر نماینده ایران در این وزن با ۹۸/۱۰ امتیاز در جایگاه چهاردهم ایستاده است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdciuwa3.t1aq32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما