يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : 96601

دو تَن از مراجع تقلید میزان زکات فطریه را اعلام کردند

قم نيوز : میزان زکات فطره سال جاری از سوی حضرات آیات مراجع تقلید جعفر سبحانی و سید محمدعلی علوی گرگانی اعلام شد.
دو تَن از مراجع تقلید میزان زکات فطریه را اعلام کردند
دو تَن از مراجع تقلید میزان زکات فطریه را اعلام کردند
به گزارش قم نیوز دفتر حضرت آیت الله جعفر سبحانی اعلام کرد: میزان زکات فطره برای هر نفر، یک صاع (که تقریبا سه کیلوگرم) گندم یا برنج یا جو یا خرما یا کشمش یا ذرت و مانند اینها است و شخص مکلف است پول یکی از اینها را طبق قیمتی که در محل خودش دارد محاسبه نموده و به فقیر بپردازد.

قیمت هر کیلوگرم گندم به نرخ آزاد در برخی مناطق نزدیک به هفت هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم برنج متعارف، ۲۵ هزار تومان تومان می باشد.

هپچنین طبق اعلام دفتر آیت الله علوی گرگانی مبلغ فطریه از گندم برای هر نفر مبلغ ۲۰ هزار تومان و از برنج حد متوسط آن برای هر نفر یکصد هزار تومان است.

 کفاره روزه غیر عمد برای هر روز مبلغ پنج هزار تومان پول نان برای فقرا و کفاره روزه عمد نیز برای هر روز ۳۰۰ هزار تومان برای سیر کردن ۶۰ فقیر می باشد.

کسی که موقع غروب یعنی قبل از غروب شب عید فطر گرچه به چند لحظه باشد بالغ و عاقل و هشیار است و فقیر و بنده کس دیگر نیست، باید برای خودش و کسانی که نان خور او هستند، هر نفر یک صاع که تقریبا سه کیلو است گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند اینها به عنوان فطریه به مستحق بدهد و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد، کافی است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcb80b9.rhb0gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما