يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : 96605
منبع : قم نیوز

هشدار دادستانی قم درباره نفوذ به پیام‌رسان‌ها

قم نيوز : معاون دادستان قم نسبت به کلاهبرداری میلیونی از طریق هک شبکه های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها هشدار داد.
هشدار دادستانی قم درباره نفوذ به پیام‌رسان‌ها
به گزارش قم نیوز معاون دادستان قم از شکایات مردمی در خصوص کلاهبرداری از طریق هک شبکه های اجتماعی کاربران خبر داد و اظهار داشت: متهمان با هک تلگرام یا سایر پیام رسانها، به اطلاعات شخصی افراد نفوذ کرده و با برقراری ارتباط با دوستان آنها، درخواست مبلغی پول به عنوان قرض می‌نمایند.

معاون دادستان قم خاطر نشان کرد: مال باختگان در این نوع کلاهبرداری با توجه به این که ظاهراً پیام درخواست کمک مالی از طرف دوستشان ارسال شده است، به آن اعتماد کرده و مبالغ میلیونی را به شماره حساب اعلامی واریز می کنند و پس از گذشت مدت زمانی، متوجه می شوند که پیام‌ها از طرف فرد سومی برایشان ارسال شده است.

این مقام قضایی با هشدار در خصوص اینکه گاهی تبهکاران، فیلم و تصاویر شخصی افراد را مطالبه کرده و از طریق آنها اقدام به اخاذی می کنند بیان داشت: شهروندان مراقب پیام‌های مشکوک در شبکه‌های اجتماعی باشند و قبل از هر اقدامی از صحت و اصالت پیام و فرستنده آن اطمینان حاصل کنند.

معاون دادستان قم در امور فضای مجازی با اشاره به اینکه هک شبکه های اجتماعی اغلب در قالب پیام بروز رسانی و ارسال کد کاربری به هکر صورت می گیرد، گفت: کاربران از ارسال کد فعالسازی تلگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگر خود به دیگر افراد جداً بپرهیزند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcftvd1.w6dvxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما