يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب : 96623

۱۴ دستگاه مورد نیاز در صنعت شیشه و بلور بومی سازی شد

قم نيوز : یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد تا دستگاه‌های مختلف مورد نیاز در صنعت ساخت شیشه و بلور را بومی‌سازی کند.
۱۴ دستگاه مورد نیاز در صنعت شیشه و بلور بومی سازی شد
۱۴ دستگاه مورد نیاز در صنعت شیشه و بلور بومی سازی شد
به گزارش قم نیوز سید محمد مسعود صدر قاینی مدیر عامل شرکت مشاوره و طراحی، تولید و نصب ماشین آلات گفت: با توجه به اینکه بسیاری از ماشین آلات صنعتی در صنایعی مانند تولید شیشه و بلور و شیشه خودرو، از خارج از کشور وارد می‌شود، در صدد برآمدیم تا این تجهیزات را بومی سازی کنیم.

وی ضمن توضیح تلاش‌های صورت گرفته در طول یک دهه در این واحد تولیدی افزود: ابتدا کار را از زیرزمین یک خانه شروع کردیم و به تدریج، توانستیم آن را به یک شرکت دانش‌بنیان پویا و بالنده تبدیل کنیم، خوشبختانه امروزه توانسته‌ایم دستگاه‌های مختلف مورد نیاز در صنایع گوناگون را در داخل کشور بومی‌سازی کنیم.

صدر قاینی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: دستگاه‌های مختلف اتوماتیک CNC در صنعت شیشه پیش از این از کشورهای مانند آلمان و ترکیه وارد می‌شد. در این شرکت حدود ۱۴ دستگاه مختلف در این صنعت بومی‌سازی شده است.

این فعال دانش‌بنیان ضمن اشاره به وضعیت کلی این صنعت در حال حاضر گفت: یکی از دستگاه‌های ساخته شده، دستگاه CNC برای برش شیشه، با دقت ± است. این دستگاه نیز قبلاً از کشورهای مانند آلمان وارد می‌شد، اما با همت جوانان متخصص ایرانی در واحد تحقیق و توسعه این شرکت، توانستیم تا آن را در داخل کشور بومی‌سازی کنیم. قیمت این دستگاه یک سوم قیمت نمونه مشابه خارجی است.

صدر قاینی در توضیح مشتریان بالقوه این شرکت دانش‌بنیان، افزود: در حال حاضر در کشور نزدیک به ۲۰ هزار کارگاه شیشه‌سازی در ایران فعالیت می‌کنند، این کارگاه‌ها مشتری محصولات دانش‌بنیان هستند. با این همه متأسفانه علی‌رغم این که کیفیت کالای ایران ساخت هیچ چیزی از کالای مشابه خارجی کم ندارد، اما شرکت‌های بزرگ، نظیر خودروسازی‌ها، تمایلی به خرید کالای ایرانی ندارند و در تلاش هستند تا کالای خارجی وارد کنند.

مدیر عامل شرکت بیان کرد: دلیل اینکه شرکت‌های خودروسازی، دستگاه‌های لازم برای تولید شیشه‌های خودرو را از خارج، وارد می‌کنند، اختصاص ارز ارزان قیمت از سوی دولت‌ها به واردات اینگونه اقلام است. امیدوار هستیم با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و تصویب قوانین لازم در مجلس، جلوی واردات کالاهای صنعتی و فناورانه دارای نمونه مشابه داخلی گرفته شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfmvd1.w6dv0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما