دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب : 96654

بسیج سازندگی ریل‌گذار فرصت‌های شغلی

قم نيوز : مسئول بسیج سازندگی استان قم با تأکید بر اینکه نگاه‌ها در موضوع اشتغال امدادرسانی نیست، گفت: ایجاد اشتغال پایدار باید به‌عنوان یک اولویت دنبال شود و در این راستا نیز به دنبال کمیت نباشیم.
بسیج سازندگی ریل‌گذار فرصت‌های شغلی/نگاه به اشتغال نباید امدادرسانی و موقت باشد
بسیج سازندگی ریل‌گذار فرصت‌های شغلی/نگاه به اشتغال نباید امدادرسانی و موقت باشد
به گزارش قم نیوز سرهنگ محمود داودآبادی در میزگرد تخصصی نقش بسیج سازندگی در ایجاد اشتغال‌های پایدار که در دفتر خبرگزاری تسنیم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های این سازمان پیگیری امور مربوط به اشتغال است و در این راستا نیز در ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم موضوعات مختلف و مرتبط با اشتغال را مطرح می‌کنیم تا در این کارگروه که ریاست آن را استاندار برعهده دارد تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه موضوع اشتغال و ساماندهی آن نیازمند یک ساختار مناسب است، افزود: باید نظام مسائل مربوط به این حوزه را احصا کرده و از ظرفیت ستاد اقتصاد مقاومتی استان بهره گرفته و برای موضوع‌های مربوط به هر رسته شغلی برنامه‌ریزی شود.

مسئول بسیج سازندگی استان قم ابراز کرد: خوشبختانه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان نیز موضوع‌های مختلف به‌خوبی پیگیری می‌شود که ازجمله آن می‌توان به توسعه طرح‌های مرتبط با سلول‌های خورشیدی و ایجاد اشتغال‌زایی در این زمینه اشاره کرد.

 حفظ اشتغال یک اولویت باشد 

وی خاطرنشان کرد: امروز آنچه در حوزه اشتغال به‌عنوان یک ضرورت باید دنبال شود افزایش بهره‌وری در مشاغل موجود است، به‌نوعی که بتوانیم اشتغال موجود را حفظ و برای توسعه آن نیز برنامه‌ریزی کنیم.

داودآبادی ادامه داد: باید طوری برنامه‌ریزی شود که بتوانیم نظام مسائل در حوزه مشاغل و کارآفرینی را با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها روی میز مسئولان و متولیان امر گذاشته و یک نقش مطالبه‌گری داشته باشیم.

وی خواستار نگاه ویژه مسئولان استانی به موضوع اشتغال شد و گفت: سیاست کاری بسیج سازندگی در این زمینه تمرکززدایی است و به‌عنوان یکی از سخت‌ترین، مهم‌ترین و پرحاشیه‌ترین ایجاد موضوع‌ها در زمینه ایجاد اشتغال پایدار است.

مسئول بسیج سازندگی استان قم یادآور شد: بسیج سازندگی تمرکز ویژه‌ای بر روی اشتغال و اشتغال‌آفرینی پایدار دارد و این مهم نیز به‌عنوان موضوع اصلی در مناطق هدف ما در راستای محرومیت‌زدایی دنبال می‌شود.

 نگاه به حوزه اشتغال نباید امدادرسانی باشد 

وی با تأکید بر اینکه نگاه ما در موضوع اشتغال امدادرسانی نیست و نمی‌خواهیم کار سطحی داشته باشیم، اذعان کرد: معتقدیم باید چرخه تولید، توزیع و مصرف دیده شود تا به تولید برسیم. در این زمینه نیز باید طوری برنامه‌ریزی شود که تمام زنجیره تأمین و عرضه ازجمله مواد اولیه و حمل‌ونقل سودآور باشد.

داودآبادی با بیان اینکه در حوزه چرخه تولید، شناسایی و توانمندسازی نیز برای ما یک اولویت است تا از این روش به تولید برسیم، افزود: در این موضوع شبکه‌سازی و توانمندسازی با تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه پیش‌بینی شد.

مسئول بسیج سازندگی استان قم با بیان اینکه به حوزه قرض‌الحسنه نگاه تمدنی داریم، اظهار داشت: حرکت اجتماعی که این صندوق‌ها ایجاد می‌کنند از تأمین منابع مالی نیز برای ما مهم‌تر است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه این ‌ کار مهم و سخت بر عهده تسهیل‌گران است، خاطرنشان کرد: شناسایی، شبکه‌سازی و توانمندسازی نیز در این زمینه برای ما از اهمیت بالایی به شمار می‌رود.

داودآبادی ادامه داد: مهم‌ترین عرصه‌ای که دنبال آن هستیم این است که ایجاد اشتغال پایدار باشیم و در این راستا نیز دنبال الگوسازی برای ما از اهمیت بالایی به شمار می‌رود.

 نقش صندوق‌های قرض‌الحسنه در ایجاد اشتغال 

وی تصریح گرد: در برنامه‌ها و پیامدهایی که قرار است اجرا شود به دنبال این هستیم که توانمندسازی اجتماعی را به جایی برسانیم که صندوق‌های قرض‌الحسنه به تعاونی تبدیل‌شده و همچنین بر روی  ظرفیت‌های استان که قطب است، برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مسئول بسیج سازندگی استان قم با بیان اینکه این سازمان واسطه فعالان عرصه اشتغال و افرادی است که در میدان نبرد تولید مشغول خدمت هستند، افزود: متأسفانه هنوز یک تعریف واحد از ایجاد اشتغال نداریم، سطح نگاه‌ها به اشتغال متفاوت است، نگاه ما این است اگر به دنبال محرومیت‌زدایی هستیم باید یک اشتغال پایدار را ایجاد کنیم.

داودآبادی عنوان کرد: عرصه‌ها و رسته‌های شغلی نیز یک برنامه‌ریزی دقیق ندارند، سازمان بسیج سازندگی ریل‌گذاری لازم را برای ایجاد برخی فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjxmeh.uqemizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما