دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب : 96655

3 تبعه هندی پس از ‌‌قرنطینه و درمان در قم به کشورشان باز گشتند

قم نيوز : معاون استاندار قم گفت: در تزریق واکسن‌های وارداتی در قم، هیچ‌گونه عوارض و آسیبی گزارش نشده است.
۳ تبعه هندی پس از ‌‌قرنطینه و درمان در قم به کشورشان باز گشتند
۳ تبعه هندی پس از ‌‌قرنطینه و درمان در قم به کشورشان باز گشتند
به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان پور ظهر امروز در چهل و پنجمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا در سالن کرامت استانداری با اشاره به آغاز ممنوعیت‌ها از فردا و در آستانه عید سعید فطر اظهار داشت: ورود خودروهای غیربومی از فردا به قم ممنوع است، در این راستا محدودیت‌ها از ظهر سه‌شنبه آغاز می‌شود و تا ساعت 12 شنبه هفته آینده ادامه دارد.

معاون استاندار قم افزود: در این مدت هرگونه تردد بین‌شهری ممنوع و تمامی ورودی‌های استان قم مسدود است، همچنین‌ خروج پلاک‌های بومی از قم در مواقع اضطراری و پس از دریافت مجوز به‌صورت غیرحضوری از طریق سامانه امکان‌پذیر می‌شود.

وی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را ضامن کاهش ابتلا به ویروس و رفع محدودیت‌ها برشمرد و عنوان کرد: ‌میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی درقم در مقایسه با سایر استان‌ها رضایت‌بخش است که ریشه در باورهای دینی و فرهنگی مردم دارد.

سلیمان پور بیان کرد: اگر اصناف و گروه‌های مختلف شغلی، پایبند به رعایت ضوابط بهداشتی باشند، محدودیت‌ها نیز به‌مرور کاسته می‌شود و می‌توانند زودتر به فعالیت اقتصادی و کسب‌وکار خود بازگردند، در حال حاضر ستاد مل،ی شاخص عمل مصوبات است و با توجه به تعداد مبتلایان و بستری‌ها و فوتی‌ها باید همچنان پایبند به پروتکل‌ها بود.

وی در مورد برگزاری آزمون‌ها تصریح کرد: بنا به دلایل فنی در ارزشیابی دانش‌آموزان، باید آزمون نهم و دوازدهم به‌صورت حضوری برگزار شود، دراین‌باره نگرانی وجود ندارد و تجربه خوبی در برگزاری کنکور داشته‌ایم.

معاون استاندار قم ادامه داد:یک‌چهارم دانش آموزان در پایه نهم و دوازدهم تحصیل می‌کنند و جلسات آزمون در یک ساعت و نیم برگزار می‌شود، در خصوص آزمون سراسری کنکور نیز در مورخ 9 تا 12 تیر و کارشناسی ارشد 6 تا 8 مرداد، برنامه تغییر نمی‌کند.

وی در خصوص واکسیناسیون خاطرنشان کرد: در تزریق واکسن‌های وارداتی در قم، هیچ‌گونه عوارض و آسیبی گزارش نشده و برخی شایعات دراین‌باره حقیقت ندارد و از سوی دشمن مطرح می‌شود، البته بخشی از این نگرانی‌ها از سوی شهروندان است که باید با اطلاع‌رسانی دقیق، رفع شود، چراکه واکسن‌ها به تائید سازمان غذا و دارو رسیده است.

سلیمان پور گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی وظیفه‌دارند تا در صورت نیاز، تجهیزات و امکانات خود را برای تسریع واکسیناسیون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند، ضمن اینکه با توجه به جمعیت کم روستایی، دهیاران در جهت اطلاع‌رسانی مردم برای واکسن، اقدامات لازم را در پیش گیرند.

وی پیرامون انتخابات نیز افزود: زمینه برگزاری انتخابات در قم فراهم است و کارهای دقیقی متناسب بازمان بندی انجام‌شده و روال مطلوبی داریم، در حوزه مشارکت نیز باید با توجه به علاقه‌مندانی به‌نظام و گوش‌به‌فرمان ولی امر مسلمین مشارکت را بالا ببریم.

معاون استاندار قم عنوان کرد: قم، خاستگاه انقلاب و بصیر است و همواره میانگین مشارکت در این استان از کشور بالاتر بوده و همه باید برای جلب مشارکت‌های مردمی، پای‌کار بیایند، زیرا عمق استراتژیک کشور وابسته به مشارکت بالای مردم در انتخابات است.

وی بیان کرد: ما از ابتدای انقلاب اسلامی، دوران‌های سختی را همچون 8 سال جنگ تحمیلی پشت سر گذاشتیم و امروز شرایط مطلوب‌تری نسبت به آن دوران داریم، اما دشمن، همان دشمن است و امروز دشمنی‌ها بیشتر شده، هرچند جرات تعرض ندارد اما با ابزارهای دیگری، در جهت کاهش مشارکت مردم هستند.

سلیمان پور خاطرنشان کرد: ایران اسلامی، کشوری مقتدر در سطح جهان است و اگرچه گرانی و مشکلاتی هست، اما دستاوردهای بزرگ و خیره‌کننده نظام را باید تبیین کرد، به‌ویژه در این شرایط که دشمن با 300 شبکه علیه ایران به تخریب و زیر سؤال بردن کارآمدی نظام می‌پردازد.

وی در ادامه در مورد کرونای هندی در قم توضیح داد: قبل از ممنوعیت ورود به ایران، 11 نفر هندی در 21 فروردین به این کشور سفر کردند که 3 نفر مستقیم به قم آمدند و در مهمان‌پذیرها مستقر که با شناسایی به‌موقع قرنطینه و درمان شدند.

معاون استاندار قم تصریح کرد: بازگشت سه تبعه هندی به کشور خود پس از دوران قرنطینه و درمان در قم در دستور کار است و با هماهنگی لازم، فردا به کشور خود بازمی‌گردند.

وی در خصوص مصوبه هیئت دولت در افزایش دو شهرستان به قم اظهار داشت: طبق مصوبه هیئت دولت، شهرستان کهک با دو بخش مرکزی و بخش فردو با مرکزیت شهر کهک و شهرستان جعفرآباد با دو بخش مرکزی و قاهان با مرکزیت شهر جعفریه تبدیل می‌شود.

الحاق شهرستان از استان‌های هم‌جوار به قم امکان نداشت

سلیمان پور گفت: الحاق شهرستان از استان‌های هم‌جوار به قم امکان نداشت و با بررسی‌هایی مشخص شد در قم می‌توان شهرستان‌هایی را ایجاد کرد، دراین‌باره تیم پژوهشی تشکیل و فرضیه‌هایی از دو تا چهار شهرستان ارائه شد و با ورود کارشناسان تقسیمات کشوری و بازدید میدانی از وضعیت توپوگرافی و بومی درنهایت به دو شهرستان رسیدیم.

وی افزود: افزایش ردیف اعتبارات ملی برای توسعه قم یکی از ظرفیت‌های مهم این مصوبه است، قم در سالهای گذشته جز استان‌های اخر جدول در سطح کشور به لحاظ بودجه بود و بسیاری از تلاش‌ها برای خارج شدن قم از تک شهرستانی بودن نیز نتیجه‌ای نداشت و سرانجام با پیگیری شاهد سه شهرستانی بودن قم هستیم.

معاون استاندار قم عنوان کرد: با ادغام دو بخش خلجستان و سلفچگان نیز شهرستان سوم قم در چند ماه آینده شکل می‌گیرد با این مصوبه، قم از تک شهرستانی بودن خارج می‌شود که نتایج و فواید بسیاری به همراه دارد.

وی تأکید کرد: امید زیادی می‌رود شاخص‌های فرهنگی و اقتصادی و عمرانی این بخش‌ها افزایش یابد و دسترسی به خدمات بیشتر شود، دراین‌باره به‌محض ابلاغ همه دستگاه‌ها مکلف می‌شوند واحدهای خود را در سطح شهرستان ایجاد کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcamino.49nim15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما