قم نيوز : رئیس ستاد راهبری جمعیت و خانواده حوزه‌های علمیه کشور در نامه ای خطاب به‌نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم آورده است: برنامه‌های نامزدها پیرامون مسائل خانواده و جمعیت به‌شکل شفاف اطلاع رسانی شود.
نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیاست‌های جمعیتی خود را بیان کنند
نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیاست‌های جمعیتی خود را بیان کنند
به گزارش قم نیوز در نامه حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمده است: همانگونه که مستحضر هستید پیامدهای مسائل خانواده یکی از چالش‌های فعلی و بزرگ ملت ایران است و بدون توجه به‌این چالش‌ها نمی توان گام درستی در راستای تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های تمدن اسلامی برداشت، از این جهت خواستار آن هستیم برنامه‌های شما در این رسالت خطیر به‌شکل شفاف به‌اطلاع ملت ایران برسد تا بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند.

در ادامه این نامه هفت سوال از نامزدها مطرح و یادآور شده است: قانون تسهیل ازدواج مصوب سال ۱۳۸۴ را که ۱۶ سال از آن می گذرد، چگونه ارزیابی‌ می فرمایید و لطفا پاسخ دهید برای اجرایی کردن آن چه برنامه ای دارید؟ و برای رفع موانع از قبیل بیکاری، نداشتن هزینه‌های لازم و متعارف مانند مسکن و غیره برای جوانانی که تمایل به‌ازدواج دارند، چه برنامه و تسهیلاتی دارید؟

در ادامه خاطرنشان شده است: با توجه به‌آمار بالای طلاق، برای تداوم و پایداری ازدواج‌ها که منجر به‌جدایی نشوند چه تدبیری دارید؟، از آنجایی که جامعه ایرانی به‌سرعت رو به‌سالمندی پیش می رود و احتمال ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی نیز وجود دارد، دولت شما برای تعدیل این روند و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای زندگی توام با کرامت و سلامت سالمندان چه برنامه ای ارائه می دهد؟

نامه می‌افزاید: مستحضرید سه میلیون زوج نابارور ایرانی در آرزوی فرزند، دچار فشارهای روحی و روانی فراوانی هستند که تامین هزینه‌های درمان ناباروری آن را مضاعف می کند، دولت شما چه فرآیندی را برای تسهیل این مسیر در نظر دارد؟، چگونه می‌توان سیاست و اقدام را در ابعاد مختلف و وزارت‌های متعدد دولت آینده، به‌سمت خانواده محوری پیش برد؟

همچنین تصریح شده است: چه تدابیری برای آینده شغلی متولدین داخل دوره دولت شما که در ۱۸ سال آینده وارد سن کار می شوند،اندیشیده اید و در جهت تحقق آن چه تضمینی وجود دارد؟، در بودجه نویسی دولت شما برای سال ۱۴۰۱، سهم حق همسر و حق فرزند نسبت به‌سهم حق تحصیلات و رتبه مدیریتی، در اشل حقوق ماهیانه کارمندان دولت چیست؟

نامه حاکیست: درصد قابل توجهی از مسئولیت اداره خانواده های ایرانی با زنان سرپرست خانوار می باشد و بخشی از آنان از بانوان جوان و آسیب دیده اجتماعی هستند که تمایل به‌زندگی مجدد دارند، برنامه دولت شما در این خصوص برای استفاده از امکانات و تسهیلات جهت تشکیل خانواده سالم و فرزندان جدید برای پیوستن به‌کانون گرم خانواده چیست؟


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcameno.49n0015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما