قم نيوز : نامزد اصولگرای شورای شهر قم گفت: حل معضلی به نام آسیب‌های اجتماعی در شهر قم نیازمند حضور و پیگیری میدانی و عزم جهادی است.
نامزد اصولگرای شورای شهر قم: حل آسیب‌های اجتماعی شهر قم نیازمند عزم جهادی است
نامزد اصولگرای شورای شهر قم: حل آسیب‌های اجتماعی شهر قم نیازمند عزم جهادی است
به گزارش قم نیوز نرگس نیازمند اظهار داشت: حل معضلی به نام آسیب‌های اجتماعی در شهر قم نیازمند حضور و پیگیری میدانی و عزم جهادی است.

  رفع مشکلات آسیب‌های اجتماعی شهر قم مورد تأکید باشد  

وی افزود: توسعه روزافزون شهرها خواه‌ناخواه با زایش آسیب‌های اجتماعی همراه است، اعتیاد، تکدی گری، زباله گردی، دست‌فروشی، کودک کار، زنان خیابانی، کارتن‌خوابی، معتادان متجاهر، مناطق حاشیه‌نشینی در قالب حلبی‌آباد و... بخشی از آسیب‌هایی است که عمده کلان‌شهرها و حتی شهر قم را هم درگیر کرده است، در این میان شهرداری‌ها و به‌تبع آن شوراهای اسلامی شهرها وظایفی برای حل این مشکلات بر عهده‌دارند.

عضو علی‌البدل شورای شهر قم بیان کرد: شهر قم بیش از یک‌میلیون و 200 هزار نفر جمعیت است که بیش از 95 درصد استان را در خود جای‌داده و از دیگر سو آماری که گویای حضور سالیانه میلیون‌ها مسافر و زائر خارجی و داخلی است، ورود فوری و اورژانسی مدیریت شهری به مقوله آسیب‌های اجتماعی امری ضروری است.

نامزد اصولگرای شورای شهر قم عنوان کرد: علم به این موضوع که وجود آسیب‌های اجتماعی سیما و منظر شهرها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند به‌ویژه در شهر کریمه اهل‌بیت (س) که سالیانه بیش از 30 میلیون مسافر و زائر را در خود جای می‌دهد، اینکه در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های رسمی و غیررسمی تصاویری از زباله گردی یا تکدی گری منتشر می‌شود شایسته شهری که‌ام القرای جهان اسلام نامیده می‌شود، نیست.

نیازمند با اشاره به نقش شورای اسلامی شهر قم در رفع مشکلات این شهر گفت: اعضای شورای شهر به‌عنوان ناظر عملکرد شهردار و شهرداری با پیگیری‌ها و بازدیدهای میدانی را در برنامه کاری خود و با اشراف بیشتر بر مسائل و عمق مشکلات مطالبات را از شهرداری داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگرچه در قانون شهرداری‌ها وظایف مشخصی برای مدیریت شهری درزمینهٔ آسیب‌های اجتماعی مشخص نشده اما این موضوع بستگی به این دارد که شوراها و مدیران چه نگاهی به آسیب‌های اجتماعی دارند و در ادامه چه برنامه‌ای برای کاهش این موارد در نظر گرفته‌اند.

 شهرداری‌ها رفع مشکلات ناشی از آسیب‌های اجتماعی را به چشم مسئولیت اجتماعی خود نگاه کنند 

عضو علی‌البدل شورای شهر قم ادامه داد: رفع مشکلات ناشی از آسیب‌های اجتماعی موضوعی است که باید شهرداری‌ها به آن به چشم مسئولیت اجتماعی خود نگاه کنند، با این نگاه مجموعه‌های ذیربط می‌توانند با مدیریت جهادی و به‌صورت خودجوش وارد عمل شوند.

نامزد اصولگرای شورای شهر قم با اشاره به راهکارهای موجود برای رفع مشکلات شهر قم افزود:  نخستین گام اینکه باید آمار در این زمینه مشخص باشد، مبنای هر برنامه‌ریزی و اقدامی آمار است و تا زمانی که آمار درستی از این موضوع احصا نمی‌شود هرگونه اقدامی ابتر و ناقص می‌ماند و یا مسکنی موقت برای این مشکلات است.

نیازمند بیان کرد: در گام دوم اعضای شورای شهر می‌توانند با بررسی میدانی و گزارش‌های موجود درباره آسیب‌های اجتماعی با تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت آسیب‌های اجتماعی تا حد زیادی دیگر مجموعه‌های استانی را نیز در این زمینه دعوت به همکاری کنند.

وی عنوان کرد: ایجاد خانه‌های امن و سلامت که گاها بهزیستی برای ایجاد آن تلاش می‌کند اما ازآنجاکه یکدست صدا ندارد شهرداری نیز باید به کمک این مجموعه‌های حمایتی بیاید، به‌هرحال وقتی بیماری در شهر رخنه کند هرگونه تعلل می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد، استفاده از ظرفیت‌های مجموعه‌های مردم‌نهاد، حوزه‌های علمیه، گروه‌های جهادی و... بخش مغفول مانده‌ای از توانمندی‌ها در کنترل و رسیدگی به وضع حل مشکلات ناشی از آسیب‌های اجتماعی است.

عضو علی‌البدل شورای شهر قم تصریح کرد: «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» شعاری است که رهبر معظم انقلاب برای سال 1400 تعیین کردند و در این راستا همه‌کسانی که در ساختارهای مختلف تصمیم‌گیری و تصمیم سازی و برنامه‌ریزی حضور دارند باید این موضوع را در محور اقدامات خود قرار دهند.

نامزد اصولگرای شورای شهر قم ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری متشکل از شهرداری و شورای شهر نیز از این موضوع مستثنی نیستند، وظیفه و مسئولیت اجتماعی شهرداری‌ها با توجه به ارتباط مستمر و نزدیکی که با بدنه شهر و جامعه دارد در این میان اگرچه در قانون به‌طور مستقیم نیامده اما در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا و مشکلات عدیده اقتصادی مردم به‌سختی معیشت خود را تأمین می‌کنند شهرداری‌ها نیز می‌توانند گامی در بهبود معیشت مردم بردارند و سهمی دربرداشتن سختی مشکلات اقتصادی از شانه مردم داشته باشند.

 رونق تولید و حمایت از مشاغل خرد موردتوجه شهرداری‌ها باشد 

نیازمند بابیان اینکه حمایت از مشاغل خرد مهم‌ترین مسئله‌ای است که مردم با آن مواجه‌اند و بحث معیشت است، افزود: برای عبور از این بحران باید مطابق دستور رهبر معظم انقلاب در جهت رونق تولید و حمایت از مشاغل خرد گام برداریم، در همین راستا شهرداری می‌تواند پیشنهادهای بر زمین‌مانده‌ای که سالها تنها در قالب طرح باقی‌مانده عملیاتی کند.

وی بابیان اینکه انتخابات 1400 فرصتی برای بانوان شهر است خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی همچون ایجاد بازارچه‌های دائمی و فصل صنایع‌دستی، بازار روزها، بازارچه‌های دائمی تولیدات روستایی و مشاغل خانگی و... کمک می‌کند تا علاوه بر تأمین بخشی از معیشت و هزینه خانوارها، جذابیت زیادی برای توریست‌ها، مسافران و زائران در سفر داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbw0b9.rhbz5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما