جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : 97733

نظارت جدی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی انتخابات در قم

قم نيوز : مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: پروتکل های بهداشتی انتخابات ۱۴۰۰ در حوزه‌های انتخاباتی استان قم تحت نظارت جدی قرار گرفته است.
نظارت جدی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی انتخابات در قم
نظارت جدی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی انتخابات در قم
به گزارش قم نیوز نرگس جعفری افضل اظهار کرد: پروتکل های تهیه شده بر نظارت مسایل بهداشتی انتخابات توسط وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنظیم شده و از سوی ستاد انتخابات کشور و به تبع آن در استان ها و شهرستان ها از جمله در استان قم لازم الاجرا است.

وی با بیان اینکه مسئولیت رعایت پروتکل های بهداشتی حوزه ها بر عهده مسئولان حوزه های انتخاباتی است، اضافه کرد: نظارت عالی رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا با وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بازرسان بهداشتی محیط و حرفه ای است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰ اکیپ از بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای در نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی انتخابات ۱۴۰۰ در شعبه های اخذ رای گفت: نیروهای هلال احمر نیز برای نظارت بیشتر بر رعایت پروتکل ها همکاری خواهند کرد.

جعفری افضل افزود: تاکنون تمامی حوزه های انتخاباتی در ارتباط با رعایت پروتکل های بهداشتی تحت نظارت و بازرسی قرار گرفته است، ضمن اینکه یک روز قبل از انتخابات و روز انتخابات بازرسی های کامل تری انجام می شود.

وی درباره ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: بر اساس این پروتکل ها، صندوق های اخذ رای باید با فاصله بیش از ۲ متر با اولویت فضای باز انجام شود و در صورت عدم امکان در فضای باز، محل های رای گیری باید از تهویه لازم برخوردار باشد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم گندزدایی ابزار و ادوات در شعبه های اخذ رای را از دیگر پروتکل های مهم عنوان کرد و افزود: رای دهندگان حتما باید خودکار شخصی داشته باشند، قبل و بعد از رای دادن از مواد ضدعفونی استفاده کرده و در صورت امکان با آب و صابون دست هایشان را بشوید.

وی با تاکید بر اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تمام مدت حضور به فاصله ۲ متر در شعبه های اخذ رای باید رعایت شود، خاطر نشان کرد: از آوردن خردسالان و کودکان در شعبه های اخذ رای نیز باید خودداری شود.

جعفری افضل بیان کرد: بر اساس این پروتکل ها، استفاده از ماسک توسط رای دهندگان، خبرنگاران، مسئولان اجرایی، نظارتی و حفاظتی در محل های اخذ رای الزامی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcipya3.t1ayp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما