شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۴۲
کد مطلب : 97751

حماسه حضور مردم قم در انتخابات ۱۴۰۰

قم نيوز : بحران کرونا و وضعیت بد معیشتی و اوضاع نابسامان اقتصادی هم نتوانست مردم انقلابی قم را از تعیین سرنوشت خود مأیوس کند.
حماسه حضور مردم قم در انتخابات ۱۴۰۰ / مردم خاستگاه انقلاب امروز مهر تاییدی دوباره بر آرمان‌های انقلاب زدند
حماسه حضور مردم قم در انتخابات ۱۴۰۰ / مردم خاستگاه انقلاب امروز مهر تاییدی دوباره بر آرمان‌های انقلاب زدند
به گزارش قم نیوز امروز 28 خردادماه سال 1400 است روزی سرنوشت‌ساز برای ملت و نظام اسلامی است روزی که در آن باید ملت با حضور حداکثری خود و در پای صندوق‌های رای مشتی به دهان یاوه‌گویانی بزند که از چندی پیش برای کم‌رنگ شدن این انتخابات و عدم حضور مردم برنامه‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی داشتند.

28 خرداد روزی است مانند همه روزهایی که ملت بزرگ ایران در تعیین سرنوشت خود سهیم شده و با رای خود پایه‌ها و ارکان نظام اسلامی را تضمین کردند هرچند این مردم در همه رویدادهای سیاسی و انتخابات گذشته حماسه‌های جاوید از خود به یادگار گذاشتند اما انتخابات 1400 به دلیل شرایط موجود کشور و وضعیت اقتصادی از نگاهی دیگر به آن توجه می‌شود به باور بدخواهان و نیروهای پیاده‌نظام دشمن در داخل انتخابات 1400 خالی از شور و حال است و مردم انگیزه‌ای برای حضور ندارند.

در شهر مقدس قم مادر و خاستگاه انقلاب اسلامی از اوایل صبح و حتی ساعاتی از قبل از شروع رای گیری مردم با تشکیل صف‌های طولانی در چند شعبه اخذ رای در مرکز شهر به‌ویژه در اطراف حرم برای رای گیری آماده بودند با بررسی میدانی از چند شعبه اخذ رای در شهر قم و استقبال خوب مردم به این نکته مهم می‌رسیم که در انتخابات 1400 کرونا و وضعیت معیشتی و هم‌چنین بوق رسانه‌های معاند هیچ‌کدام زور آن‌ها به مردم انقلابی قم نرسید.

در شعبه‌های مختلفی که بررسی‌شده نشان از حضور نسل جدید و نسل و اول انقلاب دارد هم‌چنین باوجود بحران کرونا سالمندان که تأکید می‌شود حضور آن‌ها در هیچ تجمعی شایسته نیست مشارکت چشمگیری داشتند در هرکدام از این شعبه‌ها با صحنه‌های جالبی روبرو می‌شویم از حضور رای اولی‌ها با در دست داشتم عکس سردار دل‌ها و شعار صندوق میدان ماست گرفته تا حضور یکی دو عروس و داماد که امروز مراسم جشن آن‌ها بود غیرقابل‌توصیف بود.

اما در استان قم در کنار انتخابات ریاست جمهوری 2 انتخابات دیگری هم‌زمان برگزار می‌شود انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و شورای شهر که انتخابات شورای شهر به‌طور کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود ولی چالشی که در چند شعبه اخذ رای دیده‌شده وضعیت قطعی سیستم الکترونیکی برای انتخابات شورای شهر و نبود تعرفه در برخی شعبه‌های اخذ رای است.

 صندوق رای میدان نبرد ما با دشمنان 

برای پوشش خبر انتخابات در ابتدا به شعبه اخذ رای منطقه باجک 2 یکی از مناطق مهم قم می‌روم در همان ابتدای شروع رای گیری صفی طولانی تشکیل شد آنچه مهم بود حضور کودکانی است که به همراه والدین خود در این شعبه حضور داشتند باب گفت‌وگو را با یک پیرمرد 70 ساله قمی باز می‌کنم وی دلیل حضور خود در این انتخابات را چنین وصف می‌کند: تعیین سرنوشت و حضور در پای صندوق‌های رای مشتی به دهان یاوه‌گویانی است که از مدت‌ها پیش برای این انتخابات خواب‌هایی را دیده بودند آن‌ها در رسانه‌های فارسی‌زبان معاند با حضور کارشناسان و مفسران سیاسی مردم را از حضور در صندوق‌های رای حذر کرده بودند.

سید علی محمدی می‌افزاید: من بیماری قلبی داشتم و به فرزندانم سفارش کردند در این اوضاع کرونایی از صندوق سیار و مختص افراد سالمند استفاده کنم اما علاقه داشتیم مانند سالیان گذشته در این شعبه اخذ رای شرکت و با رای خود در صندوق مانند سردار دل‌ها میدان‌داری کنم.

به گفته این پیرمرد قمی؛ میدان‌داری فقط میدان جنگ و نبرد نیست همین صندوق‌های رای و شعب اخذ رای مهم‌ترین میدان ما برای نبرد با دشمنان است هرچند ما مشکلات اقتصادی و معیشتی داریم ولی هرگز پشت نظام را خالی نمی‌کنیم.

 رای برای تغییر سرنوشت 

خود را به‌صف رای گیری بانوان قمی می‌رسانم چشمم به یک بانوی قمی می‌افتد که با فرزند دوقلوی در انتظار رای دادن است در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم عنوان می‌کند: من با این دو فرزندم در این شعبه حضور یافتم تا با رای خود تغییر در سرنوشت آینده کشور ایجاد کنم و با انتخاب فرد اصلح برای 4 سال دیگر پایه‌های نظام اسلامی را تثبیت نماییم ما از شرایط موجود ناراضی هستیم ولی این به این معنا نیست که نسبت به شرایط کشور و امنیت و تعیین سرنوشت بی تکلیف باشیم.

وی که خود را آمنه صادقی معرفی می‌کند در پاسخ به این سؤال که چرا در گرمای هوا و شرایط کرونایی دو فرزند خردسال خود را هم آورده که دست آن‌ها عکسی از شهید سلیمانی است می‌افزاید: این دو آینده‌سازان این انقلاب و کشور هستند آن‌ها را باوجود گرمای هوا به این شعبه آوردم تا فرهنگ حضور در سرنوشت و پای صندوق‌های رای را یاد بگیرند اما این عکس که در دست دو کودک خردسال من است حامی این پیام است« نسل جدید و قدیم همه به‌نظام علاقه دارد میدان تنها نبرد و جنگ نیست سردار دل‌ها در میدان‌داری امنیت نظام را تأمین کرد و ما پای صندوق رای پایه‌های نظام را استوارتر می‌کنیم».

با حضور در چند شعبه اخذ رای در منطقه آذر؛ گلزار به این نکته می‌رسیم که مردم انقلابی قم در این دوره از انتخابات هم حضور چشمگیری داشتند در شعبه اخذ رای اطراف حرم هم جمعیتی آکنده دیده می‌شود با توجه به این‌که در شرایط کرونایی موجود باید در فضای باز شعبه رای گیری به انتظار بایستند و شرایط آب و هوایی بسیار گرم اما مشارکت مطلوب بود.

 مردم دین خود را ادا کردند نوبت مسئولان است در عمل همت کنند 

در شعبه اخذ رای مستقر در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت سلام‌الله‌علیه عروس و دامادی بعد از اتمام مراسم عقد خود در اتاق عقد ویژه حرم در این شعبه حضور و رای خود را به صندوق می‌اندازند، داماد در گفت‌وگو با ما بیان می‌کند: امروز عقد و پیمان زندگی ما بود که هم‌زمان با انتخابات بود لذا تصمیم گرفتیم بعد از مراسم عقد در انتخابات هم شرکت کنیم نگاه کنید مردم چگونه حضور یافتند مردم دین خود را به‌نظام ادا کردند حال نوبت مسئولان ما است تا کمر همت بسته و نسبت به شعارهای خود در عمل همت کنند و تغییراتی در زندگی مردم ایجاد کنند.



یک بانوی 60 ساله قمی که بانوی سرپرست خانوار است عنوان می‌کند: شرایط اقتصادی مردم سخت است من نان‌آور 4 نفر هستم و از راه خیاطی ابرار معاش می‌کنم اما تورم و شرایط کمر مرا خم کرده امروز پای صندوق آمدم تا شرایط را تغییر دهم مسئولان از مردم یاد بگیرند چراکه همیشه به‌نظام وفادار و یکرنگ بوده‌اند.

 تعیین 89 شعبه اخذ رای برای انتخابات قم 

رئیس ستاد انتخابات قم گفت: برای انتخابات رایست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری 89 شعبه اخذ رای فعال است؛ هم‌چنین برای سالمندان و بیماران کرونایی هم صندوق‌های سیار در نظر گرفته‌شده است.

بیژن سلیمان پورمی افزاید: نقطه هدف صندوق‌های سیار اخذ رای بیمارستان‌ها ،‌ پادگان‌ها و منازل افرادی هست که به دلیل کرونا در قرنطینه خانگی هستند.

  نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در شعبه‌های اخذ رای قم 

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم می‌گوید: پروتکل‌های تهیه‌شده بر نظارت مسائل بهداشتی انتخابات توسط وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنظیم‌شده و از سوی ستاد انتخابات کشور و به‌تبع آن در استان‌ها و شهرستان‌ها ازجمله در استان قم لازم‌الاجرا است.

نرگس جعفری می‌افزاید: 100 اکیپ از بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای در نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر انتخابات شهر قم نظارت جدی دارند تاکنون تمامی حوزه‌های انتخاباتی در ارتباط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تحت نظارت و بازرسی قرارگرفته است، ضمن اینکه یک روز قبل از انتخابات و روز انتخابات بازرسی‌های کامل‌تری انجام می‌شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcizya3.t1ayw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما