کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۴۹۵ مورد بازرسی از نانوایی‌های قم انجام شد

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 31 خرداد 1400 ساعت 10:59

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه، ۱۴۹۵ مورد بازرسی از نحوه فعالیت نانوایی‌های استان انجام شد.


به گزارش قم نیوز احمدرضا سمیعی نسب معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، ضمن تاکید بر این که عملکرد نانوایی‌ها به صورت مستمر در کانون توجه بازرسان سازمان صنعت استان قرار دارد،گفت: در همین رابطه در جریان بازرسی‌های صورت گرفته ۲۰۲ مورد پرونده تخلف به ارزش یک‌میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال توسط بازرسان سازمان تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قانونی ارجاع شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: شهروندان گرامی نیز می‌توانند گزارش‌های خود از تخلف‌های احتمالی مشاهده شده در این رابطه را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا مورد رسیدگی بازرسان قرار گرفته و درصورت اثبات تخلف با کسانی که اهتمام لازم را نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها نداشته‌اند، برخورد قانونی لازم انجام گیرد.

قم دارای بیش از یک‌هزار واحد نانوایی شهری و روستایی دارای مجوز و سهمیه آرد است که متولیان آن‌ها به‌صورت متمرکز در سامانه مربوطه اقدام به خرید سهمیه تخصیصی می‌کنند.

سمیعی نسب گفت: در سه ماهه نخست امسال با تلاش بازرسان سازمان صمت قم ۱۴هزار و ۱۴۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی فعال در استان صورت گرفته که در نتیجه آن یکهزار و ۷۱ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از یکهزار و ۴۲ میلیارد ریال تشکیل شده‌است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با تاکید بر این که همه پرونده‌های تشکیل شده برای رسیدگی و صدور رای در اختیار مراجع قانونی قرار می‌گیرد، افزود: نظارت بر نحوه فعالیت واحد‌های اقتصادی استان، توسط بازرسان سازمان صمت قم به صورت مستمر ادامه دارد و در این رابطه از ظرفیت نظارتی سایر دستگاه‌های متولی نیز در قالب گشت‌های مشترک استفاده می‌شود.

در مجموع تعداد ۳۷ هزار و ۸۸۵ واحد صنفی مجوز دار در استان قم فعالیت می‌کند که ۲۲ هزار و ۴۵۱ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۵ هزار و ۴۳۴ مورد آن تولید و فنی است.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 97804

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/97804/۱۴۹۵-مورد-بازرسی-نانوایی-های-قم-انجام

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir