کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای طرح هوشمندسازی در ۱۰ چهارراه شهری قم

خبرگزاری فارس , 8 تير 1400 ساعت 9:38

مدیر مرکز کنترل ترافیک هوشمند شهرداری قم از اجرای طرح هوشمندسازی برخی چهارراه‌های شهر قم خبرداد و گفت: چهارراه معصومیه(س) به‌عنوان پایلوت، هوشمندسازی شد.


به گزارش قم نیوز علیرضا کنگرانی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی تقاطع‌های شهری اظهار کرد: هوشمندسازی ۱۰ چهارراه در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری قرار گرفته و در حال حاضر نیز اجرای نخستین طرح عملیات هوشمندسازی با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری به‌عنوان پایلوت در چهارراه معصومیه(س) اجرا شد.

وی ابراز کرد: براساس اجرای این طرح، برق پشتیبان برای چراغ‌های راهنما پیش‌بینی‌شده و چراغ‌های آن نیز به ۲۴ ولت تبدیل‌شده تا در پی نوسانات و قطعی برق که اتفاق می‌افتد، کمتر شاهد خرابی چراغ و همچنین به وجود آمدن اتصالات در پایه آن و برق‌گرفتگی باشیم.

مدیر مرکز کنترل ترافیک هوشمند شهرداری قم تصریح کرد: در راستای هوشمندسازی چهارراه‌ها، برای برق چراغ‌ها از سیستم انرژی خورشیدی استفاده‌شده به‌طوری‌که در مدت ۱۰ ساعت توان و انرژی در روز را داشته و در شب نیز باطری‌ها هشت ساعت پشتیبانی می‌کند.

وی به دیگر مزایای طرح هوشمندسازی چهارراه‌های شهری قم اشاره کرد و افزود: امکان مدیریت چراغ‌های راهنما از راه دور به‌منظور سبزکردن چراغ در مواقع ضروری برای عبور خودروهای امدادی و همچنین خارج کردن آن‌ها از سرویس دیگر مزایای اجرای طرح هوشمندسازی چهارراه‌هاست.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 98026

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/98026/اجرای-طرح-هوشمندسازی-۱۰-چهارراه-شهری-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir