شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : 98809

1۰ مرکز جدید واکسیناسیون در قم آماده افتتاح است

قم نيوز : استاندار قم از آماده سازی ۱۰ مرکز تجمیعی جدید واکسیناسیون در استان خبر داد و تصریح کرد: تعدادی از این مراکز در هفته جاری افتتاح خواهد شد.
1۰ مرکز جدید واکسیناسیون در قم آماده افتتاح است
1۰ مرکز جدید واکسیناسیون در قم آماده افتتاح است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز و در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری آخرین نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا در دولت دوازدهم بیان کرد: امروز هفتاد و هشتمین و آخرین نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست رئیس جمهور برگزار شد.

وی با بیان این که این جلسات دارای ۱۷۳ مصوبه بوده است اظهار کرد: مصوبات این نشست های هفتگی به استان ها ابلاغ می شد و مورد اجرا و پیگیری قرار می گرفت.

استاندار قم همچنین خاطر نشان کرد: در نشست امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده درباره مبارزه با کرونا و همچنین مروری برای جلسات هفتاد و هشت گانه این ستاد انجام شد.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش ها، اکثر شهرهای کشور در وضعیت قرمز کرونایی هستند و از این رو لازم است تا محدودیت ها و مراقبت ها تشدید شود.

سرمست در عین حال با تأکید بر ضرورت گسترش واکسیناسیون علیه بیماری کرونا اذعان کرد: در استان قم نیز تکلیف کرده ایم تا علاوه بر راه اندازی مراکز جدید واکسیناسیون، پیگیری اخذ مجوّز برای آغاز واکسیناسیون افراد ۵۰ تا ۵۵ سال نیز در دستور کار قرار داشته باشد.

وی افزود: واکسیناسیون علیه بیماری کرونا باید به سرعت گسترش یابد از صدا و سیما و نهادهای فرهنگی خواست تا در امر تشویق مردم به واکسینه کردن خود فعال باشند تا گروه های هدف واکسن های خود را دریافت کنند.

استاندار قم سپس به دو مصوبه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه داد و گفت: تمدید مهلت جذب اعتبارات عمرانی تا پایان شهریور ماه سال جاری و همچنین تمدید شش ماهه مهلت اعزام برای مشمولان نظام وظیفه و فارغ التصیلان با تأیید کمیته خاص و ابلاغ توسط ستاد کل نیروهای مسلح در نشست امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شد.

وی با اشاره به این که تعداد جلسات ستاد مبارزه با کرونا در استان حدود ۲۰ جلسه بیشتر از جلسات ستاد ملی بوده است بیان کرد: در حال حاضر سه مرکز تجمیعی برای واکسیناسیون در استان فعال است که البته هفته قبل مصوب کردیم این مراکز باید زیاد شود و بر اساس گزارشی که به من داده‌اند، ۱۰ مرکز تجمیعی برای افتتاح آماده شده که در هفته جاری چند مرکز را افتتاح خواهیم کرد.

استاندار قم با تأکید بر واکسیناسیون سریع‌تر گروه‌های پر خطر ادامه داد: فرهنگیان عزیز، معلمان، اساتید دانشگاه، کارکنان بانک ها، افراد دارای بیماری زمینه ای و همه اقشاری که در ارتباط تنگاتنگ با مراجعین و مردم هستند در اولویت واکسیناسیون قرار گرفته اند.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد استفاده حداکثری از ظرفیت های سند ملی واکسیناسیون در استان همچنان در دستور کار قرار داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdnj0n.yt0jz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما