چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 98880

قمی‌ها به دنبال دومین طلای پارالمپیک

قم نيوز : رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم گفت: ملی‌پوشان قم در راه کسب مقام قهرمانی بازی‌های والیبال نشسته بزرگترین رویداد ورزشی جهان با رقبای مطرحی از برزیل، چین و آلمان روبه‌رو می‌شوند.
قمی‌ها به دنبال دومین طلای پارالمپیک
قمی‌ها به دنبال دومین طلای پارالمپیک
به گزارش قم نیوز محمد پیروزمنش امروز اظهار کرد: بعد از پایان بازی‌های المپیک 2021 توکیو بلافاصله بازی‌های پارالمپیک با حضور ورزشکاران معلول کشورهای مختلف آغاز می‌شود و کاروان ورزشی جانبازان و معلولین ایران نیز در این رقابت‌ها با مصاف حریفان می‌روند.

وی ادامه داد: به لطف خدا بعد از بازی‌های پارالمپیک 2016 که دو نماینده از استان قم حضور داشتند، در این دوره تعداد سهمیه‌ ورزش جانبازان و معلولین قم یک نفر بیشتر شد و بدین‌ترتیب سه ورزشکار این هیات در جمع ملی‌پوشان معلول اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو حضور خواهند یافت.

رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم افزود: در رشته والیبال نشسته دو ورزشکار و در رشته بسکتبال با ویلچر یک ورزشکار از استان قم در این رویداد بزرگ به میدان می‌روند و امیدواریم بعد از طلای سال 2016 که ملی‌پوش والیبالیست قم به ارمغان آورد، در این دوره نیز شاهد موفقیت ملی‌پوشان باشیم.

وی در ادامه به مشخص شدن رقبای کشورمان در بازی‌های رشته والیبال نشسته پارالمپیک توکیو اشاره و بیان کرد: گروه‌بندی رقابت‌های والیبال نشسته بازی‌های پارالمپیک توکیو در حالی انجام شد که هشت تیم در آن حضور دارند و دیدارهای مقدماتی خود را در دو گروه چهار تیمی برگزار می‌کنند.

پیروزمنش افزود: تیم ملی والیبال نشسته ایران با حضور حسین گلستانی و سیدحسین حسینی‌جد دو ملی‌پوش قمی خود به عنوان سر گروه با تیم‌های برزیل، چین و آلمان در گروه دوم مقدماتی جای گرفت و تیم میزبان یعنی ژاپن به عنوان سرگروه با تیم‌های مصر، بوسنی و هرزه‌گوین و روسیه در گروه اول رقابت خواهد کرد.

وی با اشاره به افتخارات تیم ملی والیبال نشسته ایران در بازی‌های پارالمپیک، خاطرنشان کرد: ایران نهمین حضور خود در رقابت‌های پارالمپیک را تجربه می‌کند، در حالی که تا کنون 6 بار عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورده و دو دوره نیز مقام نایب‌قهرمانی را کسب کرده است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccx4qo.2bq448laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما