چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 98887

هدفگذاری برای راه اندازی ۲۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون

قم نيوز : استاندار قم با اشاره به اهمیت گسترش واکسیناسیون در امر مبارزه با کرونا ابراز امیدواری کرد تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون با کمک همه سازمان ها و ادارات استانی به ۲۰ مرکز برسد.
هدفگذاری برای راه اندازی ۲۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون
هدفگذاری برای راه اندازی ۲۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست که در نشست امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا سخن می گفت با بیان ضرورت تقدیر از فعالان مرکز بهداشت استان اظهار کرد: رعایت پروتکل ها بهداشتی و تشدید نظارت ها عملا به معنای کمک به این عزیزان و تقدیر از آن هاست.

وی سپس به لزوم پشتیبانی از جبهه سلامت استان توجه داد و گفت: خوشبختانه فضای همدلی و تعامل بین مسؤولان دستگاه های مختلف در استان وجود دارد که این امر مایه خرسندی است.

استاندار قم در عین حال به اهمیت گسترش و توسعه واکسیناسیون عمومی در استان اشاره و خاطر نشان کرد: هدفگذاری رساندن تعداد مراکز تجیمعی واکسیناسیون در استان به ۲۰ مرکز در دستور کار است که امیدواریم به هماهنگی و در صحنه بودن همه دستگاه ها و نهادها محقق شود.

وی همچنین به دوره گذار مسؤولیت مسؤولان دولتی اشاره و خطاب به آنان اذعان کرد: باید این دقیقه ۹۰ دوره خدمت و مسؤولیت را جدی گرفت و حتی در وقت اضافه نیز، پای کار بود.

سرمست ادامه داد: انگیزه کاری مسؤولان نباید در دوره گذار کم شود، چراکه کاهش انگیزه کاری بویژه در موضوع مبارزه با کرونا می تواند لطمه های جبران ناپذیری داشته باشد.

استاندار قم همچنین مبارزه با بیماری کرونا را یک فعالیت جهادی خواند و یادآور شد: موج فعلی بیماری کووید19، موج سهمگین تری است و از این رو باید اقدامات و نمهیدات جدی تری درباره آن پیگیری و اجرایی شود.

وی درباره اهمیت موضوع گسترش و توسعه واکسیناسیون نیز تصریح کرد: تقدیر و تشکر از فعالان این عرصه در کنار مطالبه گری دانشگاه علوم پزشکی استان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دپو نکردن سهمیه واکسن در استان از جمله مواردی است که باید در این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

سرمست در ادامه مدیرکل مدیریت بحران استان را مکلّف کرد تا با شناسایی و احصاء گروه های پُرخطر، به دنبال مجوّزهای لازم برای توسعه واکسیناسیون در استان باشد.

وی افزود: مردم عزیز باید توجه داشته باشند که در کنار گسترش واکسیناسیون و تشویق به این امر، رعایت پروتکل ها و تشدید نظارت ها همچنان مورد تأکید است.

استاندار قم همچنین به گزارش ارائه شده توسط کمیسیون هماهنگی امور بانک های استان درباره پرداخت تسهیلات کرونایی به مشاغل آسیب دیده از این بیماری توجه داد و گفت: ضروری است تا اطلاع رسانی کامل درباره این حمایت ها و همچنین موضوعاتی مانند إمهال پرداخت اقساط این تسهیلات در دستور کار باشد.

سرمست همچنین به معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری دستور داد تا نظارت دقیق تری بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات استان داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم های عزاداری ماه های محرم و صفر خاطر نشان کرد: پیگیری مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه لازم و ضروری است، ضمن آن که وظیفه توجیه هیئات مذهبی با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی استان خواهد بود و لازم است تا این اداره کل در نشست بعدی ستاد استانی مبارزه با کرونا، گزارش کاملی در این موضوع ارائه کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjaoeh.uqeoozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما