يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 66394
منبع : خبرگزاری فارس

ویژگی‌های ممتاز حضرت معصومه(س) از نگاه معصومان(ع)

قم نيوز : حضرت معصومه(س) بانویی است که بر اساس دیدگاه و نظر ائمه اطهار(ع) در جایگاه والایی قرار گرفته به طوری که زیارت با معرفت ایشان بهشت را بر زائرشان واجب می‌کند.
ویژگی‌های ممتاز حضرت معصومه(س) از نگاه معصومان(ع)
ویژگی‌های ممتاز حضرت معصومه(س) از نگاه معصومان(ع)
به گزارش قم نیوز  حجت الاسلام والمسلمین سیدتقی قادری: حضرت معصومه(س) در بین امامزادگان پس از حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت زینب(س) تنها امامزاده‌ای است که سر آمد همه امامزادگان شده و توانسته در طراز معصومین(ع) قرار بگیرد.

ایشان تنها امامزاده‌ای هستند که پیش از تولدشان امام معصوم (ع) ولادت، نام مبارکشان، محل دفن و نیز اینکه آن مکان «قبه الاسلام» قرار می گیرد را پیشگویی کردند.
امامان معصوم پیشگویی کردند که محل دفن ایشان حرم و تجلی همه امامان(ع) خواهد شد.

این سه پیشگویی درکلام امام صادق(ع) آمده است و فرمودند:

 ان لنا حرما و هو بلده قم وستدفن فیها امره من اولادی تسمی فاطمه فمن زارها وجبت له الجنه: برای ما حرمی است و آن در شهر قم است که در این شهر بانویی از فرزندان من که نامش فاطمه است به خاک سپرده می‌شود و هر کسی مزارش را زیارت کند بهشت برای او واجب می‌شود(بحار، ج٬۹۹ ص۲۶۷).

حضرت تنها امامزاده‌ای هستند که آن چنان منزلت و جایگاه ویژه ملکوتی دارد که سه امام معصوم(ع) بر این امر شهادت دادند که اگر زیارت ایشان همراه با معرفت باشد بهشت برای زائرشان واجب می‌شود زیرا امام صادق(ع) فرمودند فمن زارها وجبت له الجنه: پس هر کس فاطمه معصومه(س) را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود(بحار٬ ج۹۹/ص۲۶۷). امام رضا(ع) فرمودند (من زارها عارفا بحقها فله الجنه: کسی که مزار حضرت معصومه(س) را زیارت کند بهشت برای او خواهد بود و همچنین امام جواد(ع) فرمودند: من زار قبر عمتی فله الجنه: کسی که عمه مرا زیارت کند بهشت برای او خواهد بود.
این بانوی بزرگوار تنها امامزاده‌ای است که به دلیل وسعت وجود معنوی درک ایشان بسیار سخت و دشوار خواهد بود و جز معصوم(ع) یارای درک ایشان را نخواهد داشت از همین‌رو در زیارت نامه حضرت آمده است: «فان لک عند الله شأنا من الشأن :برای تو در نزد خدا مرتبه‌ای از مراتب است».
ایشان تنها امامزاده‌ای هستند که به دلیل داشتن جایگاه ملکوتی نه تنها ملجأ و پناه گاه همه مضطرین است بلکه ملجأ بزرگ‌ترین فلاسفه، عرفا و فقها بوده و هست، از همین رو ملا صدرا این فیلسوف بزرگ شیعی هرگاه در کهک مشکل علمی پیدا می‌کرد به حرم حضرت معصومه(س) روی می‌آورد.

ایشان تنها امامزاده‌ای است که پس از حضرت عباس(ع) دارای زیارتنامه مأثوره از ناحیه معصوم(ع) است و امام رضا(ع) به سعد اشعری یکی از علمای بزرگ قم این زیارتنامه پرمحتوا و پر معنا را تعلیم دادند.
کریمه اهل بیت(س) تنها امامزاده‌ای است که امام معصوم(ع) هم به مقام عصمت و هم به مقام شفاعت ایشان تصریح کرده است زیرا امام رضا(ع) فرمودند: «من زار المعصومه بقم کمن زارنی»: هرکس حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند مرا زیارت کرده است(ریاحین الشریعه، ج/۵/ ص۳۵) و نیز در زیارتنامه آن حضرت دارای آموزه‌هایی است که از جمله آنها عبارت یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه: ای فاطمه معصومه(س) مرا در قیامت شفاعت نما است.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdchkxn-.23n-wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما