دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب : 37532
قم نیوز از جلسه 175 شورای شهر قم گزارش می‌دهد

فعالیتهای شهرداری قم در نوروز 95 رضایت اعضای شورا را جلب کرد / انتخاب نماینده شورا در سازمان زیباسازی

قم نيوز : قم نیوز: نخستین جلسه رسمی، عادی و علنی شورای شهر قم در سال 95 به ارائه گزارش شهرداری از فعالیتهای نوروزی در نوروز 95، تصویب یک مصوبه اصلاحی و انتخاب نماینده شورا در سازمان زیباسازی اختصاص داشت.
عکس تزیینی است.
عکس تزیینی است.
به گزارش قم نیوز، نخستین جلسه رسمی، علنی و عادی شورای اسلامی شهر قم در سال 1395 با قرائت قرآن توسط عباس ذاکریان و در حالی که شهردار قم، رئیس شورا و اکثر اعضای شورای اسلامی شهر قم رأس ساعت مقرر در جلسه حاضر شده بودند، آغاز گردید.

پس از تلاوت آیات قرآن، بخشهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی پخش شد و سپس با سخنان ولی الله بیاتی، رئیس شورای اسلامی شهر قم، ۱۷۵ جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم آغاز گردید.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی، به گرامیداشت سالروز ۱۲ فروردین در قم اشاره کرد و گفت: در این روز مردم قم مراسمی را به صورت نمادین اجرا کردند و به جمهوری اسلامی مجددا رای آری دادند.

ولی الله بیاتی همچنین گفت که این جلسه، دومین جلسه شورای شهر در سال جاری است و جلسه نخست برای اصلاح مفادی از بودجه که برگشت خورده بود، به شکل فوق العاده برگزار شده است، اما نخستین جلسه عادی و علنی و رسمی، این جلسه به حساب می‌آید.

پخش کلیپ اقدامات نوروزی شهرداری قم
مهندس سامع، معاونت خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم در ادامه جلسه، گزارش فعالیت شهرداری قم در طرح استقبال از بهار را از طریق پخش کلیپ و ارائه گزارش شفاهی و پاورپوینت ارائه کرد.

اطلاع رسانی در خارج از قم به مسافرانی که مقصد آن‌ها قم است، جلوگیری از نصب چادر در بلوار زائر و هسته مرکزی شهر و هدایت مسافران به مکانهای مناسب و ارائه خدمات پارکینگ به مسافران نوروزی از هم موارد گزارش ارائه شده از سوی معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم بود.

وی از نصب ۱۱۴۸۶ در ۱۵ روز نوروز در مناطق مختلف شهر و ادامه طرح هدایت چادرزنندگان در بهار و تابستان خبر داد و گفت: توزیع نقشه‌های کوچک شهر قم برای راهنمایی سریع زائران از دیگر اقدامات شهرداری قم بود تا زائران به سرعت به نقاط ایمن برای نصب چادر راهنمایی شوند. از سوی دیگر در این نقاط گشتهای ایمنی شامل آتش نشانی، امنیتی و اورژانس وجود داشت تا زائران در آسایش و ایمنی به سر برند.

پسماند قم به ۸۹۰ تن رسید
سامع از افزایش پسماند شهر قم در ایام تعطیلات عید خبرداد و گفت: این پسماند در روزهای عید افزایش یافت و به رقم ۸۹۰ تن در یکم فروردین رسید.

سفره هفت سین گلزار شهدا مورد استقبال مردم واقع شد
وی از فعالیت خوب سازمان زیباسازی شهرداری قم خبر داد و گفت: نمادهای زیبایی در ابتدای سال ۹۵ توسط سازمان زیباسازی شهرداری قم در سطح شهر نصب شد که از جمله آن‌ها، سفره هفت سین در گلزار شهدا بود که مورد توجه خانواده شهدا و مردم واقع شد.

تور قم گردی، نقطه عطف فعالیتهای سازمان فرهنگی شهرداری قم
معاون خدمات شهری شهرداری قم از حضور فعال سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در ایام نوروز ۹۵ خبر داد و گفت: این سازمان فعالیتهای خوبی داشت که از جمله آن‌ها، برگزاری تور قم گردی با بیش از ۵ اتوبوس در دو نوبت صبح و عصر بود که مورد توجه زائران و مجاوران آستان کریمه اهل بیت (س) قرار گرفت.

توزیع بسته‌های فرهنگی، برگزاری مراسمات سیار و حضور مشاوران فرهنگی، از جمله دیگر اقدامات سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم بود که مورد اشاره مهندس سامع قرار گرفت.

افزایش ۳ برابری فوتی‌های نوروزی قم
گزارش کمیته ایمنی و امداد از دیگر موارد ارائه شده در این جلسه بود که به سبب چند حادثه در نوروز، تعداد فوتی‌ها نسبت به سال گذشته از یک نفر به ۳ نفر رسید و براساس گزارش ارائه شده، ۳ برابر شده بود.

ورود ۶ میلیون نفر به قم در نوروز ۹۵
سامع همچنین از افزایش ۱۰ درصدی تردد و ورود به شهر قم و افزایش ۱۰ درصدی ورودی پارکینگهای شهرداری قم خبر داد و آمار کلی استفاده از پارکینگهای شهرداری قم را ۱۹۰ هزار نفر ذکر کرد.
معاون خدمات شهری شهرداری قم از ورود ۱۸۱۸۷۴۲ خودروی سبک و ۶۷۳۳۲۵۲ نفر به شهر قم و همچنین ۲۴۸۴۰۷۳ تردد خودروی سبک و ورود ۱۱۱۷۱۰۹۲ به استان قم خبر داد و تصریح کرد که آمار تردد به جمکران نیز ۲۴۸۱۶۵۵ نفر بوده است.

مستند سازی و آسیب‌شناسی در گزارش نوروزی شهرداری قم
ملایی از اعضای شورای شهر قم در ادامه جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: از خدمات همه پرسنل شهرداری قم و اعضای شورای اسلامی شهر قم تشکر می‌کنم. از سوی دیگر بحث مستندسازی و بیان تحلیل از گزارش‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و تجربیات کارگروه‌ها نیز باید انعکاس پیدا کند.

وی افزود: نیمه شعبان و ایام ۱۴ و۱۵ خرداد نیز با ورود مسافر روبرو است و تجربیات این ایام، برای آن مواقع نیز مورد استفاده قرار گیرد.
ملایی به فرمایشات مراجع عظام تقلید در دیدار نوروزی با شهرداری قم اشاره کرد و گفت: بسیاری از بانک‌ها و موسسات تولیدی به دلیل عملکرد ربوی سیستم بانکی، با مشکلات زیادی روبرو هستند و مراجع عظام تقلید نیز به این نکته به درستی اشاره کردند و باید این فرمایشات از تریبون‌های مختلف به گوش مردم رسانده شود.

مجلس و دولت در تقویت زیرساختهای زیارتی قم کوتاهی کرده‌اند
عباس ذاکریان نیز در این جلسه با تقدیر از فعالیتهای نوروزی کسانی که نوروز خود را برای بهره بردن زائران از نوروزی بهتر، فدا کرده‌اند، اظهار داشت: زائران از صد‌ها کیلومتر آن سو‌تر به قم می‌آیند و به سبب مشکلات زیرساختی قم که از سوی دولت و مجلس تامین نشده است، دچار مشکل می‌روند.

وی افزود: همه مجلس باید برای تکمیل زیرساختهای آشیانه اهل بیت (س) تلاش کنند نه اینکه فقط ۳ نماینده قم برای قم تلاش کنند و این چنین می‌شود که ما شرمنده زائران می‌شویم و من اینجا از سوی مجلس و دولت از زائرانی که خدمات خوبی نگرفته‌اند، عذرخواهی می‌کنم.

ذاکریان به ضرورت تقویت مرکز کنترل ترافیک شهر قم اشاره کرد و تصریح کرد: با مبلغی در حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان، تمام تقاطع‌های قم به دوربینهای نظارتی مجهز می‌شوند و منافع این کار برای شهر بسیار زیاد است.

اسکان مسافران نوروزی در شهرک مهدیه
رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با تقدیر از فعالیتهای شهرداری قم در نوروز ۹۵، بر نکات ارائه شده از سوی اعضای شورا صحه گذاشت و گفت: امسال برای نخستین بار اقدام خوبی از سوی شهرک مهدیه صورت گرفت و تعدادی از مسافران نوروزی اسکان داده شدند که شایسته تقدیر است.

فاز یک بلوار مرجعیت آماده بهره برداری است
شایسته نیک در ادامه این جلسه به ارائه گزارش فعالیتهای عمرانی در قم پرداخت و گفت: فاز یک بلوار مرجعیت آماده بهره برداری است اما نیازمند رفع مشکل روشنایی است.

وی افزود: تقاطع غیر همسطح بلوار امام علی (ع) و عمار یاسر در نیمه اول سال ۹۵ به بهره برداری می‌رسد و از سوی دیگر پروژه پل میثم نیز در حال پیشرفت است که نیازمند مکاتبه با راه آهن جمهوری اسلامی است.

شایسته نیک از تکمیل یکی از لوپهای پل ۹ دی در بهار امسال و باقی لوپ‌ها در نیمه اول سال ۹۵ خبر داد و افزود: فاز ۲ بلوار مرجعیت در نیمه اول سال ۹۵ به بهره برداری می‌رسد و فاز ۳ نیز امیدواریم که در نیمه دوم سال ۹۵ به بهره بردای برسد.

این عضو شورای شرح تصریح کرد: تقاطع غیر مسطح بلوار شهید کریمی با بلوار پیامبر اعظم (ص) به زودی بهره برداری می‌رسد.
بلوار مرجعیت نیز بار ترافیکی به خود می‌گیرد و بخشی از ترافیک بلوار غدیر به این سمت می‌آید و از این رو تقاطع عطاران و هنرستان دارای اهمیت زیادی می‌شود.

وی تصریح کرد: ادامه تونل غدیر از دیگر پروژه‌های مطرح شده است که پیگیر بهره برداری از آن هستیم.

آتش زر: ۱۹۱۰ لایحه و استفساریه و درخواست مردمی در سال ۹۴ بررسی شد
رئیس کمیسیون بودجه و برنامه شورای اسلامی شهر قم از تشکیل ۵۷ جلسه در کمیته بودجه خبر داد و گفت در این کمیته علاوه بر بررسی بودجه، تفریغ و اصلاح بودجه نیز هر دو ماه یک بار مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: کمیته عوارض و تخفیف و نامه‌های مردمی حدود ۳۲ جلسه رسمی برگزار کرد.

خرید املاک محدوده خیابان شهید کبیری، به صورت نقدی در آمد
تنها مصوبه جلسه امروز شورای شهر به تصحیح یکی از مصوبات قبلی اختصاص داشت و بر اساس آن، املاک واقع در محدوده خیابان شهید کبیری حد فاصل ریل تا بلوار پیامبر اعظم که با اعمال ماده ۹ باید به صورت نقدی خریدار شود و مصوبه شورای شهر برای ارسال به فرمانداری با رای اعضای شورای شهر اصلاح شد.

سعادت طلب، نمانیده شورای شهر در شورای سازمان زیباسازی تعیین شد
در ادامه این جلسه رای گیری برای عضو منصوب از سوی شورا در شورای سازمان زیباسازی انتخاب شد که اعضای شورا، مهندس سعادت طلب را برای این ماموریت برگزیدند.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcj8iet.uqeatzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما