چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : 37934
منبع : خبرگزاری دانشجو
گزارش طنز/ به بهانه روز پدر؛

روز مرد یا روز ملی جوراب!/ به نام شوهر به کام همسر!

قم نيوز : قم نیوز: کارت‌های آفرین، صد آفرین، هزار و سیصد آفرین، همسر خوب و نازنین! از ابتکاراتی است که مسئولان مدبر کشور امسال به دلیل گرانی، تورم و پرش از رو کود! به عنوان کادوی روز مرد برای مردم شریف ایران در نظر گرفته‌اند!
روز مرد یا روز ملی جوراب!/ به نام شوهر به کام همسر!
به گزارش قم نیوز، ولادت امام علی (ع) هرساله در فرهنگ کشور ما به عنوان روز بزرگداشت پدر و روز مرد شناخته می شود. علاوه بر اهمیت معنوی که این روز دارد، از ماه ها قبل زنان این مرز و بوم برای تهیه کادو مناسب و هدیه آن به همسران خود به فکر فرو می روند فکری عمیق و سرشار از محبت که به نتایج خوبی می رسد!


زنان ایرانی در این مواقع با همسایه ها، دخترخاله ها، دوستان قدیمی، همکاران و همه زنان دیگری که می شناسند مشورت می کنند، آنها همواره به دنبال انتخاب بهترین کادو برای همسران خود هستند تا شاید گوشه ای از آن جواهری که همسر محترمشان درروز زن به آنها خریده جبران شود.


در کشور ما تفاوت چندانی میان کادوهایی که مردان به زنان می دهند و بالعکس وجود ندارد و قیمت این هدایا شباهت بسیاری به هم دارد! همگان واقف هستند که برخی نمونه های نادر از زنان ایرانی هیچ هدیه ای جز جواهر آلات و مشتقات آن را نمی پذیرند و در عوض در روز مرد آن هدیه را جبران می کنند!


در ادامه به نمونه هایی از هدایای بانوان ایرانی برای همسران خود اشاره شده است:


۱. در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که همه هدایایی که برای روز مرد خریداری می شود با برداشت مستقیم از جیب آقایان و یا عابر بانک آنها صورت می گیرد و هنوز ثابت نشده که آیا آقایان به این نوع کادو گرفتن رضایت دارند یا خیر؟! اما زنان ایرانی از خرید هدیه برای همسران و پدران خود به این روش لذت زیادی می برند و استحکام خانواده خود را ارتقا می دهند.


۲. النگو، گردن آویز یا انگشتر، نمونه ای از هدایای روز مرد است. برخی بانوان ایرانی در روز مرد میزان قابل توجهی پول از جیب همسر خود برداشته و ابتدا بخش کوچکی از آن را صرف خرید هدیه ای اندک مانند انگشتری برلیان برای خود کرده و مابقی را صرف خرید پیراهن و یا چیزی مشابه آن برای همسران خود می کنند. میزان رضایت همسران از این کادو بسیار بالا ارزیابی شده است.


۳. دسته دیگری از زنان ایرانی وجود دارند که در این روز پول را از جیب شوهر خود بر می دارند و برای او گلدان، کتری و قوری، بستنی ساز، شکلات خوری و یا ساعت دیواری می خرند! اینها زنانی هستند که به آرامش همسر خود توجه بسیاری دارند و برای اینکه کیفیت زندگی را ارتقا دهند دست به خرید این نوع هدایا می زنند و اصلا قصدشان این نیست که جلوی فامیل کلاس بگذارند و وسایل خانه را نو کرده باشند!


۴. اما آنها که به معنویت اهمیت بسیاری می دهند و هر روز در یک ان جی اوی جدید عضو می شوند با لبخندی شیرین به همسر خود می گویند: با سپاس از اینکه روز زن برای من سنگ تمام گذاشتی اما من هزینه مراسم روز مرد را از جیب شما برداشتم و صرف امور خیریه می کنم و برای اینکه اجر این کار معنوی از بین نرود خواهشاً اسم خیریه را نپرس که ناراحت می شوم!


۵. روز مرد یا روز ملی جوراب! جوراب همواره یکی از نوستالژیک ترین کادوهای روز مرد بوده تا جایی که این هدیه نسل به نسل و سینه به سینه گشته و به نسل امروز منتقل شده، قدمت تاریخی این هدیه خاص روز مرد به حدی بوده که مسئولان را به فکر انداخته، این روز را به عنوان روز ملی جوراب در تقویم ملی این کشور ثبت کنند!


۶. کارت های آفرین، صد آفرین، هزار و سیصد آفرین همسر خوب و نازنین(!) از دیگر ابتکاراتی است که مسئولان مدبر امسال به دلیل گرانی، تورم و پرش از رو کود! برای مردم شریف ایران در نظر گرفته اند، این کارتها در اندازه های مختلف و قیمتی مناسب در بازار موجود و سبب افزایش امید در خانواده ها خواهد شد. البته لازم به ذکر است تعداد آفرین کارت ها رابطه مستقیم با کادوی روز زن آقایان دارد.


پیشنهاد ویژه امسال، کفش آهنی و جوراب نانو!

اما گذشته از همه این موارد انتخاب هدیه روز مرد یکی از سخت ترین امور به شمار می رود که از ماه ها قبل ذهن خانواده ها را به خود درگیر کرده و در نهایت به خرید جوراب و زیرپیراهنی منتهی می شود؛ در واقع جوراب ها فرشتگان نجاتی هستند که در لحظات آخر به میدان می آیند و مشکلات را از پیش رو بر می دارند.


با این وجود امسال و با توجه به وضعیت گل و بلبل اقتصادی که اشعه های تابان برجام نیز چشم همگان را آزار می دهد، پیشنهاد می شود بانوان برای همسران خود کفشی آهنی به همراه جوراب های نانو که هر چه از آن استفاده می کنید بو نمی گیرند، خریداری کرده تا این بندگان خدا هنگام دویدن برای پیدا کردن یک لقمه نان کمتر اذیت و آزار ببینند! البته اگر هنوز شامل تعدیل نیروهای عیدانه نشده باشند!


پدر، اسوه ایستادگی و استقامت

اگر چه هرساله روز مرد با خاطرات شیرین خود همراه است و مثل همیشه این بانوان هستند که طبق آنچه گفته شد به درجات مختلفی از هدایا دست پیدا می کنند اما با همه این تفاصیل مردان و پدران بسیاری در این مرز و بوم هستند که همه جوانی و عمر خود را صرف کردند تا لبخندی از رضایت بر لب خانواده هایشان بنشیند. از مردانی که امروز بین ما نیستند و تنها شاخه ای گل بر مزار آنها نشانه قدردانی روز پدر خواهد بود تا شیر مردانی که جان خود را بر کف دستها گرفتند و در جبهه حق علیه باطل تا آخرین نفس ایستادند و شهادت نصیبشان شد. هدیه این مردان در دستان دنیایی هیچ یک از ما نیست و نخواهد بود و امید آن است که از خوان نعمت بی دریغ پروردگار روزی بگیرند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcfj1dm.w6demagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما