شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : 38991
مهدی پاکدل در شهر کتاب قم مطرح کرد

از ترویج کتاب خوانی تا سعادت بازی در محمد رسول الله

قم نيوز : شهر کتاب قم در ادامه سلسله نشست‌های فرهنگی و ادبی خود این هفته میزبان مهدی پاکدل بود بازیگر سینما و تلویزیون بود.
از ترویج کتاب خوانی تا سعادت بازی در محمد رسول الله
به گزارش قم نیوز، حضور گسترده و پرشور مردم را از بیرون شهر کتاب قم هم به وضوح می‌شد احساس کرد، مردمی که بیشتر آنها را جوانان علاقمند به حوزه سینما و تلویزیون تشکیل می‌دادند که آمده بودند تا بازیگر مورد علاقه خود را از نزدیک ببیند و به سخنانش گوش دهند.

شهر کتاب قم در ادامه سلسله نشست‌های فرهنگی و ادبی خود این هفته میزبان مهدی پاکدل بود بازیگر سینما و تلویزیون بود که با استقبال ویژه مردم هنر دوست قم مواجه شد.

مهدی پاکدل که این روزها در صفحه مجازی اینستگرام خود سر وصدای بسیاری به پا کرده است تلاش می‌کند با استفاده از فضای مجازی مردم را به کتاب و کتاب خوانی تشویق کند.

بازیگر ۳۷ ساله سینما و تلویزیون کتاب و کتاب خوانی را برای رشد و تعالی هر انسانی لازم دانست و فضای مجازی را یکی از ابزارهایی دانست که می‌توان به وسیله آن مردم را به کتاب و کتاب خوانی تشویق کرد.

رسالت فضای مجازی
به اعتقاد پاکدل صفحه‌های شخصی مجازی از جمله اینستگرام برای به تصویر کشیدن عکس‌های زندگی شخصی ایجاد نشده‌اند بلکه ابزاری هستند برای اینکه نگاه افراد را به دنیای پیرامون و هستی خود را نشان دهند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد از استفاده‌های نا به جا از فضای مجازی، افزود: معضلی که امروز در فضای مجازی وجود دارد این است که این فضا برای این مورد استفاده قرار می‌گیرند که تنها طنزنامه های اینترنتی دست به دست بچرخند یا عکسی از زندگی شخصی در آن منتشرشود.

وی که حالا نهضتی به نام جمعه‌ها با کتاب را در صفحه شخصی اینستاگرام خود راه انداخته وهر جمعه مردم بسیاری را به کتاب و کتاب خوانی دعوت کرده و خواندن بهترین کتاب‌هایی که مطالعه کرده است را به مردم توصیه می‌کند.

پاکدل افزود: مدت‌ها به این فکر می‌کردم که از چه راهی می‌توانم تاثیرگزار باشم، که به این نتیجه رسیدم که اگر حتی یک نفر از یک میلیون نفری که صفحه من را دنبال می‌کنند را به کتاب خوانی تشویق کنم رسالت خود را انجام داده‌ام و به همین دلیل برنامه "جمعه‌ها با کتاب" را در صفحه مجازی خود ترتیب دادم.

بازیگر سریال کیمیا تاکید کرد: تمام تلاشم این است که جمعه‌ها با کتاب به صورت منظم انجام شود و هیچ وقفه‌ای درآن ایجاد نشود، حتی زمانی که خارج از کشور هستم سعی می‌کنم این معرفی کتاب به صورت منظم انجام شود.

سختی‌های کار فرهنگی
پاکدل با تاکید بر نیاز انسان بر دانستن و تحقیق و علم افزایی افزود: کار فرهنگی و فروش کتاب کار بسیار سختی است و کار کسانی که در عرصه کتاب فعالیت می‌کنند دستمریزاد دارد که با همه سختی‌هایی که کار در این عرصه دارد این راه را انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به گویش کتاب صوتی در انعکاس کوچه خیس، گفت: من در این آلبوم خوانش شعر را به پیشنهاد یکی از جوانان علاقمند این عرصه طبع آزمایی کردم.

افتخارِکن
پاکدل به سفر خود به جشنواره کن هم گذری زد وبا اشاره به افتخارآفرینی شهاب حسینی و اصغر فرهادی در جشنواره کن، تصریح کرد" فروشنده بسیار فیلم زیبایی است و به نظر من به این فیلم کم لطفی شد که برای جایزه بهترین فیلم هم انتخاب نشد و در مورد شهاب حسینی هم انقدر عالی و خیره کننده ظاهر شده بود که هیچ چاره دیگری نداشتند جز اینکه به عنوان بهترین وی را معرفی کنند.

بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به سوالی در رابطه به سختی‌های زندگی همراه با شهرت هم گفت: زندگی هنرمندان سختی‌ها و محدودیت‌های خاص خود را دارد و دایره زندگی شخصی محدود می‌شود، حالا در زندگی ما هم با توجه به اینکه دو بازیگر هستیم این سختی‌ها بیشتر احساس می‌شود اما وقتی انسان این مسیر را انتخاب کرده است باید سختی‌های آن را بپذیرد.

سعادت بازی در محمد رسول الله
وی از انتشار کتاب عکس خود تا شهریور امسال هم خبر داد و در رابطه با بازی در فیلم حضرت محمد (ص) تاکید کرد: فیلم حضرت محمد (ص) تنها فیلمی بود که من بازی در آن را انتخاب نکردم و برای این فیلم انتخاب شدم که این سعادت را تنها ناشی از دعای مادرم می دانم.

پاکدل افزود: همه بازیگران گروه فیلم محمد رسول الله با یک عشق و ایمان خاصی برای بازی در این نقش از جانشان مایه می‌گذاشتند و حال و هوای این فیلم با همه فیلم‌های دیگری که بازی کرده‌ایم متفاوت بود.

بازیگر فیلم محمد رسول الله (ص) در جواب به برخی انتقادها مبنی بر عدم به کارگیری عوامل ایرانی در تولید این فیلم، عنوان کرد: وقتی قرار است در مورد بزرگترین موجود بشریت کاری ساخته شود باید از بهترین‌های عرصه‌های گوناگون استفاده شود و به همین دلیل از بهترین‌های حرفه‌های گوناگون در عرصه جهانی از فیلم بردار تا گریمور گرفته و عوامل دیگر پشت صحنه استفاده شد، در واقع ساخت این فیلم در برابر وهابی‌های تند رو که اصلاً ما را مسلمان نمی‌دانند کار بسیار بزرگی بوده است.

پاکدل که تحصیلات خود را در رشته عکاسی به اتمام رسانده است از علاقه خود به عکاسی هم گفت و افزود: دنیای عکاسی دنیای بزرگ و پیچیده‌ای است، بعضی تصور می‌کنند که عکاسی تنها داشتن تجهیزات پیشرفته است در صورتی که دید و نگاه متفاوت مهم‌ترین مساله در عکاسی است که یک عکاس خوب باید از آن بهره مند باشد.

بازیگر سینما و تلویزیون که بخش‌هایی از کتاب بیهوده نوشته کریستن بوبن را بازخوانی می‌کرد، تاکید کرد: کتاب بیهوده عاشقانه‌ترین کتابی است یک انسان در مورد ادبیات نوشته است و انسان هر چقدر بیشتر این کتاب را می‌خواند بیشتر به آن علاقمند می‌شود.

در این مراسم همچنین از کتاب شعر نمایش یک سکوت با حضور شاعر کتاب و مهدی پاکدل رونمایی شد، امضای آلبوم در انعکاس کوچه خیس هم از جمله برنامه‌های دیگر نشست این هفته شهر کتاب قم بود.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcjvhet.uqeohzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما