شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : 40033
منبع : قم نیوز
قم نیوز گزارش می‌دهد:

جدال زیبای هنرمندان ایرانی با داوران لیگ برتر در قم

قم نيوز : قم نیوز: در یک مسابقه جذاب، هنرمندان ایرانی با داوران لیگ برتر کشور به مناسبت زنده نگه داشتن یاد و خاطره زنده یاد منصور صفایی به مصاف یکدیگر رفتند.
جدال زیبای هنرمندان ایرانی با داوران لیگ برتر در قم
به گزارش قم نیوز، مسابقه جذابی که به همت گروه ساختمانی نقش برتر، حامی دوران لیگ فوتبال استان قم بین تیم‌های فوتبال منتخب داوران لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور و هنرمندان ایران برنامه‌ریزی شده بود به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد منصور صفایی داور پیشکسوت و مربی فقید فوتبال استان قم به انجام رسید. با هماهنگی‌های به عمل آمده بین مسؤولان برگزاری این مسابقه، منتخب داوران لیگ برتر فوتبال ایران با نام یاوران زنده‌یاد صفایی و تیم هنرمندان ایران که به تازگی با جام قهرمانی از رقابت‌های جهانی روسیه بازگشته‌اند به میزبانی سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان شهر مقدس قم و در حضور علاقه‌مندان به فوتسال برابر یکدیگر به میدان رفتند و بازی به نفع تیم داوران لیگ برتر تمام شد.

* نخستین بازی رسمی تیم منتخب داوران لیگ برتر
این در حالی است که مسابقه با هنرمندان در واقع نخستین بازی رسمی تیم منتخب داوران لیگ برتر محسوب می‌شد و گروه ساختمانی نقش برتر مسؤولیت حمایت مالی برگزاری این مسابقه را بر عهده گرفته بود و این بازی با هدف گرامیداشت داور فقید فوتبال استان قم زنده‌یاد منصور صفایی با حضور فرزند ارشد وی یعنی علی صفایی که یکی از داوران قضاوت کننده در لیگ برتر فوتبال ایران است برگزار شد.
تماشاگران زیادی به اتفاق تنی چند از مسؤولان استان قم از جمله مدیرکل ورزش و جوانان از مسابقه تیم‌های یاوران زنده‌یاد صفایی متشکل از داوران لیگ برتر فوتبال ایران و تیم ملی هنرمندان در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید جعفر حیدریان قم را تماشا کردند.
در ترکیب تیم فوتسال یاوران زنده‌یاد صفایی داوران مطرح لیگ برتر فوتبال ایران نظیر علیرضا فغانی، تورج حق‌وردی، اشکان خورشیدی، سیدحسین زرگر، حسن انتظاری، علی میرزابیگی، رضا کرمانشاهی و علی صفایی حضور داشتند، ضمن اینکه دو بازیکن مطرح فوتسال قم نیز این تیم راه همراهی می‌کردند.

* درخشش قاضی فینال جام ملت‌های آسیا و حضور فوتسالیست‌های سابق قم
در دیداری که علیرضا فغانی قاضی ایرانی فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا عملکرد درخشانی داشت، محسن آزاد دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتسال و باشگاه ارم‌کیش قم به همراه رضا گلباشی یکی از چهره‌های مطرح و خوش‌نام فوتسال قم که در سال 1384 با تیم ارم‌کیش قم در کنار وحید شمسایی و علی‌اصغر حسن‌زاده عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برتر فوتسال را کسب کردند، در این دیدار عضو تیم منتخب داوران و یاوران زنده‌یاد صفایی بودند.
در ترکیب تیم هنرمندان ایران نیز احمد طاهری، حمید ثنایی، محمدرضا مهدوی، محمد سیانکی، مهدی صالح‌پور، مجتبی ظریفیان، مهدی خان‌میرزایی، حسین پورکریمی، اصغر همت، علی سلیمانی، وحید عباسی، مهدی حب‌درویش، بهزاد عباسی، مصطفی انجیله‌ای و علی خدایی بازی کردند.
روی نیمکت دو تیم، محسن گل‌بهی به عنوان سرمربی و احمد صادقی به عنوان سرپرست تیم هنرمندان ایران حضور داشتند و حسین یاریار مدیرعامل هنرمندان نیز در کنار آنها بود، ضمن اینکه غلامرضا سلیمانی به عنوان مربی و مسعود عنایت به عنوان سرپرست در کنار تیم یاوران زنده‌یاد صفایی حاضر بودند.

* قضاوت مسابقه با حضور پیشکسوتان داوری فوتبال ایران
قضاوت این مسابقه نیز بر عهده حسین عسگری داور قدیمی و مطرح سال‌های دور فوتبال کشورمان و حسین نجاتی کمک‌داور بین‌المللی فوتبال استان قم و کشورمان بود و در نهایت تیم یاوران زنده‌یاد صفایی توانست با نتیجه هشت بر سه تیم هنرمندان ایران را شکست بدهد.
این مسابقه جذاب و تماشایی در حالی با برتری قاطع تیم داوران لیگ برتری یعنی یاوران زنده‌یاد صفایی به پایان رسید که در ترکیب این تیم چهره‌هایی همچون علیرضا فغانی و تورج حق‌وردی داوران مطرح فوتبال ایران بسیار پرفروغ ظاهر شدند و از گلزنان این تیم نیز بودند.

*ادای احترام به زنده یاد منصور صفایی در ابتدای بازی
بازیکنان دو تیم داوران لیگ برتر و هنرمندان در ابتدای ورود به زمین با حضور در مقابل جایگاه تدارک دیده شده با اهدای گل یاد و خاطره استاد زنده یاد منصور صفایی را گرامی‌داشتند.
در نیمه نخست تیم یاوران زنده‌یاد صفایی با نتیجه چهار بر صفر تیم هنرمندان ایران را شکست داد، در حالی که علیرضا فغانی دو بار موفق به گلزنی شد، تورج حق‌وردی یک گل زد و رضا گلباشی فوتسالیست مطرح قم نیز توانست برای بار چهارم دروازه تیم هنرمندان را باز کند.
در نیمه دوم فوتسالیست‌های تیم یاوران زنده‌یاد صفایی باز هم تسلط کاملی بر جریان بازی داشتند و بار دیگر توسط رضا گلباشی دو بار، تورج حق‌وردی و علی صفایی به گل رسیدند و در سوی دیگر میدان علی خدایی دو بار و مهدی صالح‌پور یک بار برای تیم هنرمندان ایران گلزنی کردند تا در نهایت بازی با حساب هشت بر سه به سود تیم فوتسال منتخب داوران لیگ برتر یعنی تیم یاوران زنده‌یاد صفایی تمام شود.

* انسان و کار خوب هرگز از ذهن‌ها پاک نمی‌شود
حسین یاریار مدیرعامل باشگاه هنرمندان ایران در حاشیه این مسابقه با بیان اینکه گرامیداشت زنده‌یاد منصور صفایی داور فقید فوتبال استان قم گامی در فرهنگ‌سازی احترام به پیشکسوتان محسوب می‌شود، تصریح کرد: مرحوم صفایی از داوران با سابقه و خوش‌نام فوتبال استان قم بود و حق زیادی به گردن ورزش قم دارد.
وی با بیان اینکه برگزاری چنین مسابقاتی در واقع ایجاد بستر و شرایطی برای نهادینه کردن فرهنگ احترام به پیشکسوتان و بزرگتر‌ها در جامعه است، عنوان کرد: در واقع هدف این بود که به جوان‌ها و پیشکسوتان ورزش قم نشان بدهیم که انسان و کار خوب هرگز از ذهن‌ها پاک نمی‌شود.
مدیر عامل تیم هنرمندان با بیان اینکه همواره باشگاه هنرمندان در نخستین‌ها نقش و حضور پررنگی داشته است، تصریح کرد: مسابقه‌ای که تیم هنرمندان با منتخب داوران لیگ برتر با عنوان یاوران زنده‌یاد صفایی انجام داد، در بدو تشکیل تیم داوران لیگ برتر بود و ما نخستین تیمی هستیم که با این قشر پرتلاش ورزش و رشته پرمخاطب فوتبال بازی می‌کنیم.
مدیرعامل باشگاه هنرمندان ایران خاطرنشان کرد: هدف این بود که به مردم و مسؤولان نشان بدهیم که پیشکسوت و بزرگ‌تر دارای ارزش‌های زیادی است، ضمن اینکه ما با این مسابقه تا کنون 507 بازی برگزار کرده‌ایم و 456 بازی از این تعداد مسابقه با نیات خیرخواهانه توسط تیم هنرمندان انجام شده است.

* تلاش برای رواج فرهنگ ارج نهادن به پیشکسوت و بزرگ‌ترها در ورزش
محمد رضا شکارچی مدیر عامل گروه ساختمانی نقش برتر و حامی مالی مسابقه تیم‌های فوتسال هنرمندان ایران و منتخب داوران لیگ برتر نیز ظهار کرد: مشارکت باشگاه هنرمندان ایران در امور خیرخواهانه و معنوی در ورزش کشور کار بسیار پسندیده‌ای است و گروه ساختمانی نقش برتر نیز با حضور در ورزش قصد فعالیت در این حوزه را دارد.
وی خاطرنشان کرد: خوشحالم که سال گذشته در زمان حیات زنده‌یاد صفایی، این گروه توانست نخستین‌بار مراسم تجلیل از داوران فوتبال استان قم را برگزار کرده و شخصاً از منصور صفایی عزیز تقدیر کنم، اما از اینکه امسال این داور شایسته و چهره ارزشی ورزش قم در جمع ما حضور ندارد، واقعا ناراحت هستم.
وی ابراز کرد: یقیناً به عنوان حامی ورزش و حامی قشر زحمت‌کش و پرتلاش داوران فوتبال استان قم و کشورمان فعالیت خود را ادامه می‌دهیم زیرا گروه ساختمانی نقش برتر با حضور در ورزش به دنبال هدف قهرمانی نیست بلکه برای بسترسازی فرهنگ ارج نهادن به پیشکسوت و بزرگ‌ترها در ورزش قم و کشور تلاش خواهد کرد.
شکارچی در پایان از داور شهید مدافع حرم فوتبال استان قم و کشورمان نیز یاد کرد و افزود: نظیر شهید مهدی طهماسبی و زنده‌یاد صفایی که علاوه بر فعالیت داوری در عرصه ورزش و فوتبال، یک ورزشکار همواره الگوی اخلاق محسوب می‌شوند باید در ورزش ما بیشتر شناسانده شوند و این مأموریت ما است.
تجلیل از بازیکنان دو تیم توسط مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و مدیر عامل گروه ساختمانی نقش برتر پایان بخش این حرکت زیبای فرهنگی ورزشی بود.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcjtyex.uqeytzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما