قم نيوز : قم نیوز: در حالی که طیف اصلاح طلب رادیکال قم ‍‍پس از برگزاری نستبا موفق انتخابات امسال برای تسویه حساب با فرماندار خیز برداشته اند، خبرها حاکی از اتقال قریب الوقوع جمالی،‌ معاون سیاسی امنیتی استانداری قم و سر کار حاضر نشدن معین آبادی است.
احد جمالی،‌ معاون سیاسی امنیتی استانداری قم
احد جمالی،‌ معاون سیاسی امنیتی استانداری قم
به گزارش قم نیوز،‌ انتخابات ریاست جمهوری وشوراهای اسلامی ۹۶ در قم متفاوت با دیگر استان ها برگزار شد و طیف رادیکال اصلاح طلب که به قول خود برای فتح سنگر شوراها و رای بالا به گزینه خود برای ریاست جمهوری خیز برداشته بودند، با ‍‍پاسخ دندان شکن مردم قم روبرو شدند.

این پاسخ دندان شکن در ابتدا سبب سردرگمی این طیف شد و در چندین جلسه پس از انتخابات،‌ یکی از دست اندرکاران انتخاباتی آنها با ادبیاتی تند،‌ دیگران را مورد خطاب قرار داد و آنها را به خالی کردن صحنه متهم کرد.

مدیر غیر بومی و بر هم زدن آرایش و آرامش سیاسی قم
طیف رادیکال اصلاح طلب در قم اگر چه پایه مردمی و رای ندارد اما از حمایت یکی از مدیران استانداری قم برخوردار است. این مدیر که از شیراز به قم آمده است و سابقه نامه نگاری در حمایت از فتنه گران را در کارنامه خود دارد، از هیچ کاری برای بر هم زدن آرایش سیاسی در قم خودداری نکرده است و البته تکیه زدن بر مسند معاونت سیاسی استانداری قم نیز دست وی را برای این کار باز گذاشته است.

جمالی اما در معاونت سیاسی کارنامه ضعیفی از خود نشان داد و حتی در مدیریت اخبار امنیتی استان قم نیز شکست خورد و چندی قبل خبر چند ماه قبل دستگیری تعدادی از هواداران تکفیری ها را در عوارضی تهران در جلسه شورای اداری با آب و تاب نقل کرد و برای رسانه های آن ور آب،‌ تیترسازی خوبی انجام داد که با واکنش سریع و به موقع حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور روبرو شد.

چرا معین آبادی سر کار خود حاضر نمی شود؟
در این میان به نظر می رسد علی رغم خیز بال رسانه ای طیف رادیکال اصلاح طلب در قم برای تعویض فرماندار به جبران شکست سخت انتخاباتی، حامی اصلی معنوی آنها، در حال هجرت از قم است و بزرگترها، ادامه فعالیت وی در قم را به صلاح ندیده اند. یکی از نشانه های این مساله،‌ سرکار حاضر نشدن معین آبادی مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری بر سرکار است و به نظر می رسد وی به عنوان ‍پیش قراول مدیر ارشد خود،‌ استعفا داده است تا با رفتن جمالی از قم،‌ در جای دیگری در کنار وی حاضر شود.

جمالی امیدوار بود تا با فشار رسانه ای، در جایگاه استاندار قم به کار گرفته شود اما به این نکته توجه نکرده بود که هیچ گاه حضور حامی فتنه در قم مورد قبول مردم انقلابی و مراجع تقلید واقع نمی شود و استانداری قم،‌ نیازمند مدیری توانمند است نه کسی مثل وی که سابقه اجرایی مناسبی نداشته است.

تغییر فرماندار یا تسویه حساب حزبی؟
حضور سیار در فرمانداری قم اکنون خار چشمی برای قشر رادیکال اصلاح طلب در قم محسوب می شود و به جای جستجوی دلایل اصلی باخت انتخابات، وی را مقصر باختن خود می دانند. تغییر سیار در واپسین روزهای حضور حامی معنوی طیف رادیکال اصلاح طلب در استانداری قم، بیشتر از آنکه برای این طیف فایده ای داشته باشد،‌ مرهمی برای کرسی های از دست رفته شورای شهر و شماتت از رای بالای کاندیدای اصولگرای انتخابات 96 در بین همفکران و در نشست های کشوری است. از این رو عقبه رسانه ای آنها تلاش می کند که خدمات سیار را ضعیف نشان داده و وی را ناتوان جلوه دهد.

دولت در انتصابات اخیر خود در استان ها نشان داده است که به دنبال ایجاد حاشیه نیست و از طیف رادیکال اصلاح طلب فاصله گرفته است و به نظر می رسد این طیف در قم نیز مانند اکثر استان ها ناامید خواهند شد و از این به بعد، تقصیرها را به گردن وزیر کشور می اندازند!

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdciuvaw.t1app2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما