قم نيوز : المان‌های نوروز ۹۷ خیابان‌های قم که توسط سازمان زیباسازی شهرداری طراحی و اجرا شده‌اند، این روزها در فضای مجازی به نقد کشیده می‌شوند و مردم می‌پرسند که چقدر از جیب قمی‌ها برای این طرح‌ها هزینه شده است؟
نارضایتی قمی‌ها از المان‌های نوروزی / شهرداری چقدر پول برای این طرح‌ها خرج کرده است؟
نارضایتی قمی‌ها از المان‌های نوروزی / شهرداری چقدر پول برای این طرح‌ها خرج کرده است؟
به گزارش قم نیوز هر چقدر شهرداری قم در حوزه عمرانی خوب عمل می‌کند و پروژه‌های نیمه کاره را به سرانجام می‌رساند اما در حوزه‌های فرهنگی و هنری به عقب برگشته است و خروجی مدیران میانی که بعضاً در زمان شهرداران قبلی هم بر سر همین مسند بوده‌اند، از خلاقیت تهی شده است.

یکی از مصادیق خلاقیت در امور هنری، المان‌های نوروزی است که در سال‌های قبل نشاط و زیبایی خوبی در سطح شهر قم در آستانه فصل بهار ایجاد می‌کرد و مسافران نوروزی و شهروندان قمی در کنار آن‌ها عکس یادگاری می‌‌گرفتند اما امسال این المان‌ها از نظر زیبایی افت فاحشی داشته‌اند.

شهری که زمانی باجه تلفن آکواریوم شده آن در کشور به عنوان کاری ممتاز شناخته شده بود، اکنون المان‌هایی در سطح خود دارد که بعضاً مایه شرمساری مردم قم است.

در شبکه‌های اجتماعی نیز مباحث متفاوتی درباره این المان‌ها مطرح است و بازار انتقاد از سازمان زیباسازی شهرداری قم داغ شده است.

سازمان زیباسازی شهرداری قم در کانال تلگرامی خود تصویر یکی از المان‌ها را مایه نشاط و شادی در شهر قم دانسته است و این ادعا با واکنش کاربران در فضای مجازی روبرو شده است.

یکی از کاربران در پاسخ به این ادعا در یک گروه تلگرامی،‌ نوشته است:‌ خدایی چطور روتون می شه این المان‌ها رو بزارید و این همه به صورت پروپاگاندا تبلیغش و کنید، یکم خلاقیت، یکم هنر، یکم ذوق و سلیقه چیز بدی نیست.

کاربر دیگری به این کاربر پاسخ داده است که:‌ اینا خیلی هنریه سواد ما بهش نمیرسه، به جای نقد رو سوادمون کار کنیم شهرو و خیلی زیبا و مبتکرانه میبینیم.

این کاربر افزوده است: این تیکه نشاط در شهر قمش واقعا خوبه، دمتون گرم، هر کس این عکس و اون نشاط رو ببینه خندش میگیره شهر با نشاط میشه کلا.

بازار بحث بین کاربران درباره این المان‌ها داغ است و کاربر دیگری هم نوشته: چند سال قبل ابتکارات جالبی از شهرداری دیده می شد مثل کیوسک تلفن اکواریوم شده ولی ظاهرا در مدیریت جدید شهری، صرفه جویی جای ابتکار را گرفته است.

همه نظرات منفی نیست و یکی از کاربران در نظری مفصل از این اقدام سازمان زیباسازی شهرداری دفاع کرده است و نوشته است:‌ به واقع زحمات این دوستان با توجه به کمبود و محدودیت امکانات در قم و تلاش شبانه روزی که بنده شخصا دیده ام نسبت به سال گذشته خیلی خیلی بهتر و مناسبتر شده است ولیکن جای کار دارد .
ولی همین که کار ساخت ماکت ها و المان از تک بعدی به چند بعدی دارد نزدیک می شود، نشان دهنده ای تلاش برای بهتر شدن است. البته جای کار دارد که با حضور مدیریت جدید بر مسند سازمان زیباسازی می توان به آن امیدوار بود.


در این میان یکی از کاربران درخواست جالبی کرده است و نوشته:‌ لیست هزینه های پرداختی برای این المان‌های نوروزی باید منتشر بشه حتما

به نظر می‌رسد شورای اسلامی شهر قم و رسانه‌ها باید به موضوع هزینه‌های سازمان‌های وابسته به شهرداری داخل شوند زیرا نحوه هزینه کرد در این سازمان‌ها به شکلی است که نیاز به تصویب شورای شهر به طور مستقیم ندارد و هزینه‌های چند صد میلیونی در این سازمان‌ها بدون نظارت کافی انجام می‌شود، هزینه‌هایی که اگر با سلیقه و ذوق خرج می‌شد مشکلی نبود اما ظاهرا ذوق مدیران سازمان‌های زیر نظر شهرداری قم ته کشیده است!

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcdfn09.yt0f56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما