شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 65733
منبع : خبرگزاری فارس

مردان زور و بازو در رقابت رياست / پایان 14 ماه بلاتكليفي

قم نيوز : 14 ماه بلاتكليفي يكي از پرمخاطب‌ترين هیأت‌هاي ورزشي قم به نام بدن‌سازي و پرورش‌اندام با رقابت چهار كانديدا براي نشستن بر كرسي رياست اين هیأت ورزشي در يازدهمين روز تير ماه به پايان مي‌رسد.
مردان زور و بازو در رقابت رياست / پایان 14 ماه بلاتكليفي
مردان زور و بازو در رقابت رياست / پایان 14 ماه بلاتكليفي
به گزارش قم نیوز یکی از فدراسیون‌های ورزشی دارای اعتبار و با سابقه در ورزش کشور، فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام است که رشته‌های متنوعی زیر مجموعه خود دارد و هیأت‌های استانی نیز زیر پوشش این فدراسیون به فعالیت‌های همگانی، قهرمانی، آموزشی و فرهنگی ورزش می‌پردازند.
 
* بدن‌سازی و پرورش‌اندام جزو رشته‌های پرمخاطب ورزشی
در استان قم هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام یکی از 44 هیأت ورزشی فعال این استان است که رشته‌های متنوعی زیر مجموعه خود دارد و به دلیل فراوانی میزبان علاقه تمام رده‌های سنی به این رشته‌ها، از جمله هیأت‌های پرمخاطب و دارای جمعیت ورزشکار سازمان یافته فراوان در قم محسوب می‌شود.
این هیأت ورزشی علاوه بر دو رشته بدن‌سازی و پرورش‌اندام در سایر رشته‌ها نظیر پرورش‌اندام، پاورلیفتینگ، قوی‌ترین مردان، بادی‌کلاسیک، مچ‌اندازی و پرس‌سینه و چند رشته دیگر فعالیت می‌کند و باشگاه‌های متعددی در سطح شهر و حتی بخش‌های تابعه قم مجوز فعالیت این رشته‌ها از اداره کل ورزش و جوانان استان قم را دارند.
 
* عمر 13 ساله فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام در ایران
فدراسیون این رشته‌ها حدود 13 سال قبل و دقیقا در سال 1384 به عنوان یکی از فدراسیون‌های رسمی ورزش ایران از سازمان تربیت‌بدنی سابق مجوز فعالیت گرفت و ناصر پورعلی‌فرد نخستین سرپرست و رئیس فدراسیونی بود که حدود هفت سال ریاست کرد و سپس محمدرضا کاظمی‌آشتیانی جانشین وی شد.
 
* خاطرات قمی‌های علاقمند به ورزش با قوی‌ترین مرد ایران
این هیأت ورزشی و رشته‌های زیر مجموعه در استان قم آن آنقدر طرفدار دارند که حتی وقتی یک رقابت استانی در حال برگزاری است، جمعیت علاقمند به تماشای رقابت‌های آن در سالن برگزاری مسابقات بیش از رشته‌های پرطرفداری همچون فوتسال است و در سالن جای سوزن انداختن نیست.
علاقمندان به ورزش در رشته قوی‌ترین مردان، بیشتر با این هیأت ورزشی خاطره دارند زیرا اواخر دهه 1370 و اوایل دهه 1380 چهره‌ای شاخص به نام مجید تلخابی در رقابت‌های قوی‌ترین مردان ایران با درخشش خود چشم‌ها را خیره کرد و نام قم را در این رشته بلند آوازه کرد.

* مواد نیروزا و داروهای غیر مجاز چالش بزرگ بدن‌سازی و پرورش‌اندام
فدراسیون بدن‌سازی و هیأت‌های استانی زیر مجموعه آن به واسطه درگیری رشته‌های مختلف آن با موضوع مهمی به نام مواد نیروزا و داورهای غیر مجاز ورزشی همواره یکی از مجموعه‌های پرحاشیه و پر چالش در ورزش کشور به شمار می‌روند، چنانکه سوء استفاده‌ها از ورزشکارانی که قصد دارند ره صد ساله را به یک باره طی کنند و با مواد نیروزا به قهرمانی برسند، در این هیأت زیاد است.
 
* خطرات مواد نیروزا / بازی مرگ و زندگی
از نتایج استفاده غیر اصولی برخی داروهای غیر مجاز ورزشی، می‌توان به بروز آکنه و تهدید سلامت پوست، احتمال ناباروری و ناتوانی جنسی، احتمال دیابت در بدن‌سازان به دلیل استفاده از هورمون استروئیدی، افزایش احتمال مرگ در پی استفاده غیر اصولی مکمل‌ها، وجود مواد مخدر اعتیادآور در مکمل‌های ورزشی و احتمال ابتلا به اوتیسم و نازایی و بسیاری مسائل و مشکلات دیگر موجب شده تا صندلی ریاست هیأت بدن‌سازی و پرورش اندام استان قم بسیار داغ و پرحاشیه باشد، می‌توان گفت برخی افراد سودجو در این رشته‌ها با سلامتی افراد سر و کار دارند و با مواد نیروزای غیر مجاز در حقیقت با مرگ و زندگی افراد بازی می‌کنند.
 
* بیاتی: باشگاه‌های غیر مجاز پلمب می‌شوند
علی بیاتی مسئول بازرسی و پاسخگویی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: در این سال‌ها حتی تعطیلی و پلمب بسیاری از باشگاه‌های بدن‌سازی و پرورش اندام غیر مجاز و متخلف، باز هم مانع بروز اعمال خلاف و غیر قانونی در این موضوعات نشده، زیرا بسیاری از ورزشکارانی که به این رشته‌ها گرایش پیدا می‌کنند با الگوگیری از قهرمانانی که تنها تصویر آنها را در اتاق خود نصب کرده‌اند، کاملا غیرحرفه‌ای و آماتور رو به استفاده از مواد نیروزا می‌آورند.
 
* طاهریان: رسیدن به سطح قهرمانی به سال‌ها زمان نیاز دارد
علیرضا طاهریان کارشناس تربیت‌بدنی و مربی ورزش  تصریح کرد: رسیدن به سطح قهرمانی، گاه نیاز به سال‌ها تحمل سختی‌ها و فشار تمرینات دارد اما مدیران و مربیان برخی باشگاه‌های ورزشی بدن‌سازی و پرورش‌اندام با سوء استفاده از این علاقمندی نسل جوان به پیشرفت و قهرمانی، آنها را به استفاده از مواد غیر مجاز نیروزا تشویق می‌کنند و ورزشکار نیز غافل از عوارض این داروها، جسم خود را در معرض آسیب‌های گاها غیر قابل درمان قرار می‌دهد.
 
* طاهریان: کاندیداهای ریاست 4 سال ماموریت سنگین بر عهده دارند
طاهریان اضافه کرد: داورهای غیر مجاز شامل محرک‌ها، مخدرها و حتی دوپینگ خون که در گذشته مرسوم بوده، استروئیدها و داروهای پپ‌تایدی (شامل هورمون‌های رشد) و ... از جمله تهدیدهای ورزشکاران فعال در این فدراسیون و هیأت‌های استانی بدن‌سازی و پرورش‌اندام است و نفراتی که اکنون کاندیدای ریاست هیأت قم هستند باید با علم به این موضوعات و چالش‌ها برنامه‌های خود را پیش‌بینی و اجرا کنند.
این در حالی است که از اوایل دهه 1380 تا کنون که هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام در قم فعالیت می‌کند، افرادی نظیر محمدرضا حبیبی، محمدحسین شجاع‌فرد، قدرت‌الله باقری، مجید تلخابی و محمد جعفری در این هیأت ورزشی مسوولیت داشته‌اند و اکنون نیز محمد جعفری سرپرستی هیأت را بر عهده دارد.
اما این هیأت ورزشی در حوزه مدیریت اکثرا دچار چالش و مشکلات فراوان و حتی حاشیه‌های مختلف بوده، به طوری که هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام استان قم بعد از پایان دوره چهار ساله رئیس سابق خود یعنی مجید تلخابی، نزدیک به 14 ماه است که در انتظار انتخاب رئیس جدید خود است.
 
* 14 ماه بلاتکلیفی هیأت‌  بدن‌سازی و پرورش‌اندام قم
اردیبهشت ماه سال 1392 بود که قوی‌ترین مرد ایران، چهره شاخص ورزش قم و کشور در میادین بین‌المللی یعنی مجید تلخابی در مجمع انتخابات هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام استان قم رئیس این هیأت ورزشی شد اما تلخابی با پایان دوره چهار ساله خود در اردیبهشت ماه سال 1396 در این هیأت ماندگار نشد، هر چند رفتن وی از این هیأت ورزشی با سر و صدا هم همراه بود.
بعد از رفتن مجید تلخابی، از اردیبهشت ماه سال قبل تا تیر ماه امسال نزدیک به 14 ماه از بلاتکلیفی این هیأت ورزشی می‌گذرد و چالش‌ها و بحث‌های فراوانی در این مدت راجع به اینکه چه کسانی مجوز حضور در انتخابات را می‌گیرند و چه کسی رئیس هیأت می‌شود؟ وجود داشته است.
 
* علی‌مردانی: 4 کاندیدا برای 4 سال ریاست رقابت می‌کنند
هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام در سال‌های فعالیت خود افراد مختلفی را به عنوان رئیس در راس مدیریت خود تجربه کرده اما در حال حاضر با توجه به ثبت‌نام کاندیداها در امور مجامع هیأت‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قم، چهار نفر واجد شرایط نشستن بر کرسی ریاست این هیأت ورزشی هستند.
مسوول امور مجامع هیات‌های ورزشی استان قم اظهار کرد: با پایان مدت‌ زمان ثبت‌نام از افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام و بررسی مدارک و شرایط کاندیداها در امور مجامع هیأت‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قم، در نهایت منصور پنجه‌باشی، سعید آمده، سعید کریمی و محمدحسین خودکاران به عنوان کاندیداهای این هیأت ورزشی مورد تایید قرار گرفتند.
محمد علی‌مردانی اظهار کرد: مجمع انتخابات هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام قم استان قم روز دوشنبه یازدهم تیر ماه در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان قم برگزار می‌شود و چهار کاندیدا برای ریاست این هیأت ورزشی تا سال 1401 در حضور رئیس فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام قم و سایر اعضای مجمع رقابت می‌کنند.
===============
گزارش از رضا جعفری
===============
انتهای پیام / 139
https://qomnews.ir/vdcds509.yt0ks6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما