چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : 67206
منبع : خبرگزاری فارس

تداوم درگيري‌هاي فوتبال و فوتسال در قم / پاي مدير كل هم وسط کشیده شد

قم نيوز : استمرار حواشي اخير هیأت فوتبال و نماينده ليگ برتر فوتسال قم پاي مدير كل ورزش و جوانان را نيز به قضيه جنجال‌هاي اخير باز كرد.
تداوم درگيري‌هاي فوتبال و فوتسال در قم / پاي مدير كل هم وسط کشیده شد
تداوم درگيري‌هاي فوتبال و فوتسال در قم / پاي مدير كل هم وسط کشیده شد
به گزارش قم نیوز بعد از داستان بلوکه شدن کمک‌های نقدی اداره کل ورزش و جوانان به تیم لیگ برتری سوهان محد سیما در هیأت فوتبال استان قم، دومین جنجال بین رئیس هیأت فوتبال و نماینده لیگ برتری فوتسال قم، به اتفاقات بازی هفته چهارم لیگ برتر اختصاص داشت.

در هفته چهارم رقابت‌های فصل 1397 لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور، تیم سوهان محمد سیمای قم در دیداری خانگی میزبان سن‌ایچ ساوه بود اما در حضور انبوهی از تماشاگران قمی و طرفداران پر شور خود نتیجه‌ای بهتر از تساوی کسب نکرد تا قمی‌ها شاهد روندی نزولی از این تیم در لیگ جدید باشند.
 

عملکرد نامطلوب سوهانی‌ها ریشه در مشکلات مالی و درگیری‌ با هیأت فوتبال

این در حالی است که تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم متشکل از بازیکنان شاخص و نام‌دار فوتسال ایران امسال گام به بیستمین دوره بازی‌های لیگ برتر فوتسال گذاشته و کسب سه تساوی در چهار هفته سپری شده از شروع لیگ برای این تیم چندان نتیجه قابل قبولی نیست.

جدا از مسائل فنی، بسیاری از کارشناسان و اهالی فوتسال در قم، نتیجه نگرفتن این تیم در چهار هفته اخیر لیگ برتر را ناشی از حوادث و حواشی پیرامون شاگردان حسین صبوری می‌دانند، از جمله نامشخص بودن منابع مالی این تیم و مهمتر از همه، درگیری‌های اخیر با هیأت فوتبال استان قم.

 
دومین ماجرای جنجالی هیأت فوتبال و نماینده فوتسال قم

مروری بر ماجراهای رخ داده شده در حاشیه تیم لیگ برتری سوهان محمد سیمای قم ابتدا به اختلاف نظرها بین مسوولان این تیم لیگ برتری و هیأت فوتبال بر سر واریز دو مرحله پول‌های کمکی اداره کل ورزش و جوانان بابت حمایت از تیم سوهان محمد سیما باز می‌گردد.

بعد از اینکه هیأت فوتبال قم برای دومین مرتبه متوالی در یک محدوده زمانی کوتاه مدت، کمک‌های مالی اداره کل ورزش و جوانان استان قم به تیم سوهان محمد سیما را بلوکه کرد و بعد از کش و قوس‌ها و حاشیه‌سازی فراوان این پول را به حساب این تیم واریز کرد، یک اتفاق جدید بار دیگر فوتسال و فوتبال قم را وارد حاشیه‌ کرد.

در شرایطی که سالن دو هزار نفری شهید حیدریان قم به دلیل تعمیرات قابل بهره‌برداری نیست، دومین بازی خانگی تیم سوهان محمد سیما قم به سالن شهدای دفاع مقدس مجموعه ورزشی نخلستان سپاه قم رفت و قمی‌ها منتظر شروع این بازی بودند اما مسابقه راس ساعت مقرر شروع نشد.
 

ادعای سوهانی‌ها مبنی بر کارشکنی هیأت فوتبال قم

طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ فوتسال ایران، داور این بازی باید سوت شروع مسابقه را راس ساعت ۱۸ به صدا در می‌آورد، اما به دلیل اینکه برخی شرایط آغاز بازی نظیر نیروی انتظامی و اورژانس در سالن مهیا نبود، این بازی سر وقت آغاز نشد و سوهانی‌ها آن را کارشکنی جدید رئیس هیأت فوتبال قم و عمل نکردن این هیأت به تعهد خود طبق صورت‌جلسه امضاء شده در اداره کل ورزش و جوانان قلمداد کردند.

اصل ماجرا از این قرار است که طبق صورت‌جلسه هفتم تیر ماه 1397 در دفتر مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با حضور حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان، روح‌الله رمضانی معاون این اداره کل، کریم بهرامی رئیس هیأت فوتبال قم، محمد زمردی رئیس هیات مدیره تیم سوهان محمد سیما، رسول قلی‌زاده مدیرعامل تیم و علی احمدی دبیر هیات فوتبال و به امضای تمامی این نفرات، مقرر شده بود هماهنگی‌های لازم برای حضور نیروی انتظامی و اورژانس در سالن برگزاری مسابقات خانگی نماینده قم در لیگ برتر فوتسال بر عهده هیات فوتبال باشد.
 

صورت‌جلسه‌ای که هیأت فوتبال به آن پایبند نبود

اما اتفاقاتی که پیش از شروع مسابقه تیم‌های سوهان محمد سیما قم و سن‌ایچ ساوه رخ داد و اورژانس و نیروی انتظامی در موعد مقرر در سالن حضور نیافتند، ظاهر قضیه را اینگونه نشان می‌دهد که هیات فوتبال در انجام وظیفه‌ای که طبق صورت‌جلسه بر عهده داشته، کوتاهی کرده و از اجرای آن سر باز زده است.

این موضوع سبب تاخیر 30 دقیقه‌ای در شروع بازی نمایندگان قم و ساوه از هفته چهارم لیگ برتر فوتسال ایران و گلایه و نارضایتی صدها تماشاگر حاضر در سالن نخلستان سپاه شد زیرا این سالن نیز از استانداردهای لازم برخوردار نیست و حتی ساده‌ترین خدمت یعنی تهویه سالن را به تماشاگران ارائه نداد تا صدای اعتراض آنها به واسطه گرمای بیش از حد سالن بلند شود.

در نهایت با رایزنی‌های رسول قلی‌زاده مدیر عامل تیم فوتسال محمد سیما قم، نیروی انتظامی در سالن حضور یافت و نماینده فدراسیون اجازه برگزاری مسابقه بعد از 30 دقیقه تاخیر را صادر کرد اما سؤال بزرگ و اساسی این است که چرا هیات فوتبال به تعهد و امضاء خود پایبند نبود؟ و چرا باید تماشاگرانی که مسافتی طولانی را برای تماشای این مسابقه پشت‌سر گذاشته و متعهدتر از هیأت فوتبال در سالن مسابقه حضور یافته بودند باید به واسطه این بی‌تعهدی از سوی یک نهاد رسمی، در گرمای نزدیک به ۵۰ درجه سالن چشم‌انتظار آغاز مسابقه شوند؟!
 

ورود اداره کل ورزش و جوانان قم به اختلاف‌های فوتبال و فوتسال

این اتفاق عجیب در محافل خبری بازتاب زیادی داشت و در نهایت اداره کل ورزش و جوانان متولی ورزش قم را وادار به انجام حرکتی سریع برای پایان دادن به ماجراها و حواشی اخیر هیأت فوتبال در نماینده لیگ برتری فوتسال قم کرد.

به همین منظور نشستی سه جانبه در اداره کل ورزش و جوانان استان قم تشکیل شد، تا اختلافات هیأت فوتبال قم و نماینده قم در لیگ فوتسال مختومه شود، نشستی که در آن مباحث زیادی بر سر موضع‌گیری‌های اخیر هیأت فوتبال و تیم سوهان محمد سیما در آن مطرح شد.

در این جلسه حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان، روح‌الله رمضانی معاون ورزش این اداره کل، کریم بهرامی رئیس هیأت فوتبال قم، علی احمدی دبیر هیأت فوتبال، رسول قلی‌زاده مدیر تیم فوتسال سوهان محمد سیما و روح‌الله مقدم مسئول حراست اداره کل ورزش و جوانان حضور داشتند و پیرامون این اتفاقات و راهکارهای تعامل هیأت فوتبال استان و تیم فوتسال سوهان محمد سیما بحث و گفت‌وگو کردند.

 
عابدی: امیدوارم اتفاق جدیدی شاهد نباشیم

مدیر رسانه تیم فوتسال سوهان محمد سیما گفت: اینکه در جزئیات مباحث مطرح شده در این جلسه چه صبحت‌هایی رد و بدل شد، بر همگان پوشیده است اما پای مدیر کل ورزش و جوانان به قضیه اختلاف‌های جنجالی اخیر هیأت فوتبال و تیم سوهان محمد سیما باز شد تا مشکلات موجود برطرف شده و بیش از این آبرو و اعتبار ورزش قم به ویژه رشته پرطرفدار فوتسال در رسانه‌ها زیر سئوال نرود.

محمدجعفر عابدی اظهار کرد: هیأت فوتبال باید پشتیبان تنها نماینده قم در لیگ برتر فوتسال باشد، ما نباید کار کنیم که بعد از سقوط تیم هیأت قم از لیگ برتر سال 1396 فوتسال ایران و سقوط‌های عجیب و قریب تیم‌های بزرگسالان و امید صبا و ... بیش از این ذهن علاقمندان به ورزش نیز از هیأت فوتبال قم مکدّر شود.

در هر حال باید منتظر ماند و دید که بعد از دو هفته تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال و در بازی‌های آینده تیم سوهان محمد سیما به ویژه دیدارهای خانگی این تیم و موضوعات دیگر که در تمام آنها پای هیأت فوتبال قم نیز در میان است، اتفاق جدیدی رخ می‌دهد یا خیر؟
گزارش از رضا جعفری

انتهای پیام / 139
https://qomnews.ir/vdcaiuni.49n0w15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما