شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 67683
منبع : خبرگزاری فارس

ورزش قم با 5 ملي‌پوش به دنبال سرافرازي در مهمترين رويداد آسيا

قم نيوز : ورزش استان قم با پنج نماينده حضور در مهمترين رويداد ورزشي سال 2018 قاره كهن يعني بازي‌هاي آسيايي و پاراآسيايي جاكارتاي اندونزي را تجربه خواهد كرد.
ورزش قم با 5 ملي‌پوش به دنبال سرافرازي در مهمترين رويداد آسيا
ورزش قم با 5 ملي‌پوش به دنبال سرافرازي در مهمترين رويداد آسيا
به گزارش قم نیوز بعد از فروکش کردن تب بازی‌های جام جهانی فوتبال و رضایت نسبی مردم ایران از عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در این رویداد بزرگ و پرمخاطب ورزشی، اکنون ورزش ایران آماده حضور در مهمترین رویداد ورزشی سال 2018 قاره کهن یعنی بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی است.

جاکارتای اندونزی از 27 مرداد تا یازدهم شهریور ماه سال جاری در حالی میزبانی بازی‌های آسیایی 2018 را انجام می‌دهد که چهار سال قبل در قرعه‌کشی انتخاب میزبان این دوره، گوی سبقت را از کشورهای ویتنام و امارات ربود و میزبانی این رخداد مهم آسیایی را بر عهده گرفت.

 

پرنده، کرگدن و گوزن سمبل بازی‌های آسیایی جاکارتا

بدین‌ترتیب بازی‌های آسیایی 2018 برای نخستین‌بار به میزبانی شهر جاکارتا به انجام می‌رسد و نکته جالب راجع به سمبل این بازی‌ها است که از سه حیوان شامل پرنده، کرگدن و گوزن تشکیل است که هر کدام دارای یک معنای خاص هستند، ضمن اینکه تلاش میزبان این بوده که در این بازی‌ها به فرهنگ‌های بومی نیز توجه شود.

با برنامه‌ریزی شورای المپیک آسیا، مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های این دوره در شهر جاکارتا برگزار می‌شود و دهکده ورزشکاران نیز در همین شهر واقع شده، ضمن اینکه همزمان با جاکارتا، شهر پالمبانگ نیز از ورزشکاران و تیم‌های شرکت کننده میزبانی می‌کند.

 

374 ورزشکار زن و مرد در ترکیب کاروان اعزامی ایران

ورزشکاران شرکت کننده از کشورهای مختلف آسیایی مجموعا در رشته‌های متنوع این دوره از بازی‌ها به میدان می‌روند، در شرایطی که کاروان ورزشی ایران با تایید نهایی مسوولان ستاد برگزاری بازی‌های آسیایی، با تعداد 378 ورزشکار در این رقابت‌ها حضور می‌یابد.

این در حالی است که ترکیب نهایی کاروان اعزامی ورزش زنان و مردان ایران به این دوره از بازی‌های آسیایی در شهرهای جاکارتا و پالمبانگ اندونزی را 280 ورزشکار مرد، 98 ورزشکار زن و در مجموع 378 ورزشکار ایرانی در 42 رشته ورزشی تشکیل می‌دهند، ضمن اینکه 214 نفر اعضای کادر فنی و سرپرستی کاروان کشورمان هستند.

 

5 ورزشکار نماینده قم در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی 2018

دوره جدید بازی‌های آسیایی در شرق قاره کهن در حالی از بیست و هفتم مرداد ماه امسال آغاز می‌شود که تعداد نفرات اعزامی از ورزش قم به رقابت‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکاراتا در اندونزی پنج نفر در پنج رشته کاراته، کشتی، دوومیدانی، والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر است.

بر این اساس حسین گلستانی در والیبال نشسته و محمد محمدنژاد در بسکتبال با ویلچر دو نماینده ورزش قم از هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین در کاروان اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی هستند، ورزشکارانی که در پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل نیز حضور داشتند.

همچنین امیر مهدی‌زاده در رشته کاراته، رضا ملک‌پور در رشته دوومیدانی و علی‌اکبر حیدری در کشتی فرنگی سه نماینده ورزش قم در ترکیب کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی 2018 در جاکارتای اندونزی هستند، در شرایطی که از جمله این سه نفر، تنها مهدی‌زاده دو دوره قبلی نیز در بازی‌های آسیایی حضور داشته است.

 

برخوردار: کاراته قم در انتظار قهرمانی مجدد مهدی‌زاده است

رئیس هیأت کاراته استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: امیر مهدی‌زاده عضو تیم ملی کاراته ایران در یک دهه اخیر برای سومین بار به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود، ورزشکاری که در سال 2010 در بازی‌های آسیایی به میزبانی گوانگ‌جو چین بین سه نفر برتر وزن منهای 60 کیلوگرم قرار نگرفت اما در دوره بعد جبران کرد.

علیرضا برخوردار خاطرنشان کرد: این کاراته‌کای مشهور که سابقه سه دوره کسب مدال (2 طلا و یک برنز) از مسابقات کاراته قهرمانی جهان در سال‌های 2012، 2014 و 2016 را دارد و دو طلا و یک برنز قهرمانی آسیا نیز در ویترین افتخارات خود دارد، در بازی‌های آسیایی سال 2014 در اینچئون کره جنوبی با اقتدار تمامی حریفان را برد و به عنوان تنها نماینده ورزش قم در این رویداد مهم قاره موفق به کسب نشان طلا شد و اکنون نیز با همین انگیزه به میدان می‌رود زیرا کاراته قم در انتظار قهرمانی مجدد این ورزشکار ارزنده است.

 

وزیری: حیدری کشتی فرنگی قم را سرافراز می‌کند

رئیس هیأت کشتی استان قم راجع به علی‌اکبر حیدری نماینده کشتی استان قم در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی به خبرنگار فارس گفت: حیدری کشتی‌گیری است که در چند سال اخیر همواره در سطح اول میادین داخلی و برون‌مرزی خوش درخشیده و افتخارات زیادی در کارنامه دارد.

محسن وزیری افزود: حیدری با سابقه دو دوره حضور در مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان و کسب مقام قهرمانی دنیا از این پیکارها، افتخارات متعدد همراه با مدال‌های رنگارنگ طلا، نقره و برنز در میادین کشوری و رقابت‌های بین‌المللی، پس از قهرمانی در انتخابی تیم ملی نفر فیکس ترکیب اعزامی تیم کشتی فرنگی بزرگسالان ایران به جاکارتا شد تا نامش جزو یکی از 374 ورزشکار اعزامی به این بازی‌ها باشد، حیدری کشتی‌گیر پرتوانی است و مطمئنا کشتی قم را در این دوره سرافراز می‌کند.

 

رضایی: ملک‌پور قابلیت رسیدن به رکورد آسیا را دارد

رئیس هیأت دوومیدانی استان قم در گفت‌وگو با فارس از امیدواری به رضا ملک‌پور برای درخشش در این دوره از بازی‌های آسیایی خبر داد و عنوان کرد: ملک‌پور ورزشکاری است که در مسابقات جهانی، آسیایی و بین‌المللی متعدد و میادین داخلی نظیر لیگ، جایزه بزرگ‌ها، مسابقات آغاز فصل، لیگ طلایی و قهرمانی کشور افتخارات زیادی کسب کرده است.

علی رضایی که مربی این دوومیدانی‌کار نیز محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ملک‌پور بعد از محمدمحسن ربانی بهترین ورزشکار رشته پرش با نیزه ایران و رکورددار این رشته که در سال‌های 2006 و 2010 نماینده قم در بازی‌های آسیای بود، بار دیگر دوومیدانی قم را صاحب سهمیه کرده است.

وی ابراز کرد: این دوومیدانی‌کار که دو سال قبل در انتخابی‌های متعدد تا آستانه کسب حد نصاب ورودی بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل پیش رفت، سرانجام در یکی از دو رشته تخصصی خود یعنی 400 متر با مانع، به عنوان رکورددار ایران سهمیه بازی‌های آسیایی اندونزی را به دست آورد.

رئیس هیأت دوومیدانی استان قم با اشاره به برگزاری بازی‌های آسیایی از ۲۷ مرداد تا یازدهم شهریور ماه، تاکید کرد: ملک‌پور یک رقیب سرسخت تبعه قطر دارد که رکورددار جهان در رشته 400 متر با مانع است اما ملک‌پور به عنوان رکورددار ایران، قابلیت رسیدن به رکورد آسیا را دارد.

 

نریمان: سهم ورزش قم از بازی‌های آسیایی 2014 کسب 2 طلا بود

رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان قم نیز به عملکرد قمی‌ها در دوره قبل بازی‌های آسیایی اشاره و اظهار کرد: ورزش قم در حالی پنج سهمیه از 374 سهمیه کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی را به خود اختصاص داده که چهار سال قبل در همین ایام تنها دو سهمیه در رشته‌های کاراته و والیبال نشسته داشت و امسال سه سهمیه بیشتر به خود اختصاص داده است.

حمید نریمان یاد آور شد: چهار سال قبل امیر مهدی‌زاده قهرمان صاحب‌نام کاراته قم با قدرت تمامی حریفان را شکست داد و مدال طلای این رقابت‌ها را کسب کرد، ضمن اینکه حسین گلستانی در رشته والیبال نشسته به درخشش خود در ترکیب تیم ملی ادامه داد و با ایران قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی را به ورزش قم هدیه کرد، حالا امیدواریم که با پنج سهمیه مدال‌های بیشتری از بازی‌های آسیایی 2018 بگیریم، چیزی که دور از دسترس ورزشکاران ما نیست و در ستاد بازی‌های آسیایی و المپیک اداره کل ورزش و جوانان پاداش آنها را خواهیم داد.


انتهای پیام / 138
https://qomnews.ir/vdcjtmem.uqeaozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما