يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : 70370
منبع : خبرگزاری ايرنا

داستان ابراهیم و آتش این بار در زمانه ما

قم نيوز : قصه ابراهیم و آتش حقیقتی است که نشان از دلدادگی معشوق در هر عصر و زمانی دارد و این بار شهید 'ابراهیم رشید' برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) با پای جان دل در آتش جنگ سوریه نهاد و با شهادت به گلستان راستین بهشت وارد شد.
داستان ابراهیم و آتش این بار در زمانه ما
داستان ابراهیم و آتش این بار در زمانه ما
به گزارش قم نیوز راه عاشقی همواره سخت و دشوار است و اگر پای جان در میان باشد، تنها دل دادگان حقیقی توان گام نهادن بر آن را دارند و ابراهیم رشید یکی از همین عاشقان دلسوخته بود که هر لحظه برای ورود به وادی ایمن جانفشانی می کرد و به گواه اطرافیانش شهادت را با تمام وجود دوست داشت.
ابراهیم که در طول 32 سال زندگی خود، تجسم حقیقی کار و تلاش بود و تمام فعالیت های خویش را با عشق انجام می داد در نهایت با همان روحیه وارد صحنه دفاع از حرم اهل بیت (ع) شد و در دهم تیرماه سال جاری طی عملیاتی مستشاری درمسیر جاده تدمر- دیرالزور سوریه به شهادت رسید تا نشان دهد؛ در ره منزل لیلی که خطرهاست در آن، شرط اول قدم آن است که مجنون باشی.

**اللهم ارزقنا توفیق الطاعه
پدر ابراهیم  بیان کرد: بنده پدر 2 شهید هستیم ابوالقاسم و ابراهیم؛ ابوالقاسم در دوران دفاع مقدس و در عملیات خیبر به شهادت رسید و ابراهیم نیز در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) و بنده به خاطر این نعمت بزرگ که شامل حالم شده است، خداوند را سپاس می گویم.

غلامعلی رشید که با وجود کهولت سن و بیماری در بستر مدام دعای « اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِیقَ الطَّاعَةِ وَ بُعْدَ الْمَعْصِیَةِ ...» را زمزمه می کرد، افزود: امیدوارم همواره قدردان نعمت های الهی باشیم و بدانیم شهادت توفیق بزرگی از جانب خداوند متعال است.

وی ادامه داد: الحمدالله امروز به برکت خون شهیدان امنیت در کشور برقرار است و ان شاء الله به زودی جنگ در کشورهای منطقه به نفع اسلام به پایان برسد.

** شهید خودش خاطره است
مادر شهید ابراهیم رشید نیز با اشاره به این که زندگی شهید همه اش خاطره است گفت: ابراهیم در دوران تحصیل علاقه مند به حضور در دانشگاه افسری بود و پس از تلاش فراوان توانست در این دانشگاه قبول شود.

فاطمه طالبی خاوه، افزود: ابراهیم در محیط روستا پرورش یافته و بسیار مستحکم و پر انگیزه بود، به همین خاطر حتی در زمان مرخصی در خانه استراحت نمی کرد و مدام در پایگاه های بسیج منطقه زندگی خود مشغول فعالیت بود.

وی ادامه داد: دل ابراهیم برای حضور در جبهه های دفاع از حرم اهل بیت (ع) پر می کشید و به همین دلیل به سوریه رفت و پس از چند بار مجروحیت در تیرماه امسال به شهادت رسید.

وی بیان کرد: ابراهیم بسیار قانع بود و از اطرافیان خود چیزی نمی خواست، حتی با روحیه بخشندگی که داشت، بار آخری که در حال رفتن به سوریه بود به من گفت تمام لباس هایم را به هر کس که می خواهی ببخش.

طالبی خاوه گفت:ازحالات ابراهیم و خوابی که دیده بودم، معلوم بود شهید می شود و من زمانی که متوجه شهادت ابراهیم شدم خدا را شکر کردم و از این که فرزندم به آرزویش رسیده است، خوشحال شدم، حتی به اطرافیان گفتم برای ابراهیم گریه نکنید بلکه برای مصیبت اهل بیت (ع) اشک بریزید.

وی افزود: الان هم از این که فرزندم را در راه خدا تقدیم کرده ام و ابراهیم در غربت جان خود را برای اسلام داد، ناراحت نیستم، تحمل می کنم و قلبم به آینده روشن است، امیدوارم خداوند رهبر معظم انقلاب را حفظ کند و در ظهور امام زمان (عج) تعجیل فرماید.

** آتش بازهم برای ابراهیم گلستان شد
همچنین جواد رشید برادر این شهید مدافع حرم  گفت: ابراهیم در یک کلمه تجسم روشن کار جهادی در زمانه ما بود و در تمام مدت عمر خود با عشق فعالیت می کرد و در نهایت نیز از آتش جنگ به گلستان شهادت رسید.

وی بیان کرد: در دیداری که چند روز قبل از شهادت با ایشان داشتم به برادرم گفتم به چه دلیل به سوریه و این میدان سخت جنگ می روی که در جواب گفت برای اطاعت از فرمان رهبرمعظم انقلاب و عشقی که به هدفم دارم می روم.

وی ادامه داد: ابراهیم آنقدر در ایمان خود ثابت قدم بود که اگر همه مردم در یک سمت بودند اما او باور داشت که طرف دیگر حق است، به آن سو گام بر می داشت و در این راه تا پای جان می ایستاد و از هیچ چیز واهمه نداشت؛ ابراهیم معنای راستین آتش به اختیار بود.

برادر این شهید مدافع حرم گفت: ابراهیم با خلوص نیتی که داشت، به اصرار خود وارد صحنه سخت نبرد سوریه و دفاع از حرم اهل بیت (ع) شد و در نهایت هم در راهی که دوست داشت به شهادت رسید.

وی افزود: زمانی که پدرم تابوت ابراهیم را مشاهده کرد، گفت؛ ابراهیم موفق شد و این جزنگاهی عاشقانه نیست که یک پدر در نگاه به تابوت پسر خود چنین جمله ای را به زبان بیاورد.

وی ادامه داد: اگر امروز همه از مسئولان و مردم همچون ابراهیم عاشقانه به تکلیف خود عمل کنیم، دشمن هیچ گاه نمی تواند ما را تهدید و تحریم کند بلکه این ملت قهرمان ایران است که دشمن را تحت فشار قرار خواهد داد.

شهید ابراهیم رشید فرزند غلامعلی، متاهل و اهل روستای صرم استان قم، بار‌ها برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه حضور یافته بود که سرانجام در 10 تیرماه امسال در 32 سالگی در حین انجام ماموریت مستشاری در تدمر سوریه به همرزمان شهیدش پیوست.

در بخشی از وصیت نامه شهید ابراهیم رشید آمده است: « اگر هر کسی کار خود را جدی نگیرد و ساده انگارد، به نظام اسلامی و انقلاب ضربه وارد کرده و این گناهی نابخشودنی است ».

این شهید مسئول انفجارات مستند مسابقه ضد گلوله در شبکه افق سیما بود و مدتی نیز فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج ویژه شهدای روستای صرم قم را برعهده داشت.

همچنین شهید ابوالقاسم رشید، برادر وی نیز از شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس است که پس از چندین سال مفقودیت، پیکر مطهرش در سال 1373 درگلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) شهر مقدس قم به خاک سپرده شد.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcgzw9u.ak9zu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما