قم نيوز : شكست‌هاي متوالي تيم فوتسال سوهان محمد سيماي قم در ليگ برتر اوضاع فوتسال قم را در بالاترين سطح رقابت‌هاي باشگاهي فوتسال ايران بسيار وخيم كرده است.
«سوهان قم» به باختن عادت كرده است/قلي‌زاده: از همه عذر مي‌خواهم
«سوهان قم» به باختن عادت كرده است/قلي‌زاده: از همه عذر مي‌خواهم
به گزارش قم نیوز اینکه فوتسال قم نزدیک به دو دهه در حسرت قهرمانی لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور قرار دارد بر همگان کاملا واضح و مشخص است اما اینکه چرا فوتسال قم هر ساله با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کند، هنوز اهالی این رشته و علاقمندان آن را آزار می‌دهد.

فوتسال قم از اواخر دهه 1370 که استارت بازی‌های لیگ برتر در ایران زده شد تا اکنون با نام‌های متنوع همچون فراز، ارم‌کیش، کیش‌ایر، تربیت‌بدنی قم، صبای قم، ماهان‌تندیس قم، یاسین‌پیشرو قم، آتلیه‌طهران قم و در حال حاضر با نام سوهان محمد سیما قم در لیگ برتر حضور دارد.

در این سال‌ها اتفاقات و حواشی زیادی مانع قهرمان شدن فوتسال قم شده است، مشکلات مالی همچنان بزرگترین توجیه برای سرپوش گذاشتند به تمامی موانع قهرمانی فوتسال قم در لیگ برتر از زبان اهالی این رشته است، اما آیا واقعا پول تمام مسائل را حل می‌کند.

حال اینکه تمامی فوتسالی‌ها در قم می‌دانند که تمام مشکلات با پول حل نمی‌شود، این فوتسال حلقه‌های مفقوده‌ زیادی برای کسب موفقیت دارد که بخشی از آن در پول و منابع مالی، ‌بخشی دیگر در مدیریت و قسمتی دیگر در مباحث فنی و بازیکن خلاصه می‌شود و هیچ‌گاه در این سال‌ها تمام این موارد به شکل ایده‌ال در فوتسال قم کنار هم نبوده‌اند.

 

سومین باخت متوالی یاران صبوری

نماینده فوتسال قم در هفته چهارم از دور برگشت بازی‌های بیستمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور که دیداری خارج از خانه محسوب می‌شد، به سومین باخت متوالی و ششمین شکست در لیگ 97 تن داد تا قمی‌های علاقمند به فوتسال را نسبت به گذشته نا امیدتر کند.

بازی‌های هفته چهارم از نیم‌فصل دوم مسابقات بیستمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های ایران طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ فوتسال ایران در شهرهای تبریز، شهرقدس، شیراز، قرچک، ساوه، مشهد و بندرعباس به انجام رسید و نماینده قم در ساوه به میدان رفت اما با دست خالی به قم بازگشت.

 

ششمین شکست در 16 هفته لیگ برتر                              

شاگردان حسین صبوری در تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم که تا قبل از این بازی در مکان ششم جدول رده‌بندی بازی‌های لیگ برتر فوتسال ایران جای داشتند، یکی از مهمترین بازی‌های خارج از خانه این فصل را در ساوه باختند، دیداری که پیروزی در آن، قمی‌ها را در جدول بالاتر می‌برد و باخت در آن جایگاه تیم سوهان را به سن‌ایچ می‌داد.

نماینده فوتسال قم که در دو هفته قبل بازی‌های لیگ برتر دو دیدار حساس مقابل تیم‌های گیتی‌پسند اصفهان و مقاومت قرچک را در اصفهان و قم واگذار کرده بود و به همین دلیل شرایط نامطلوبی از نظر روحی و موقعیت جدول نداشتند و با اینکه برای اعاده حیثیت راهی ساوه شد اما نتوانست از اعتبار خود دفاع کند.

این در حالی است که نماینده فوتسال قم در بازی نیم‌فصل نخست با تیم سن‌ایچ ساوه نیز نیز تنها یک امتیاز حاصل از تساوی بدون گل گرفته بود و با شکست چهار بر دو در بازی برگشت، از 6 امتیاز تنها یک امتیاز از سن‌ایچ گرفته و به واسطه شکست در بازی برگشت جایگاه رده ششمی خود را به حریف ساوه‌ای تقدیم کرد تا با یک پله نزول از مکان ششم به رده هفتم جدول رده‌بندی نزول کند.

فوتسالیست‌های تیم سوهان محمد سیما قم در سه هفته متوالی اخیر به واسطه شکست در مقابل تیم‌های صنایع‌ گیتی‌پسند اصفهان، مقاومت قرچک و سن‌ایچ ساوه موفق به کسب امتیاز نشده‌اند و به همین دلیل اردوی این تیم به حاشیه رفته و نماینده قم وضعیت نابسامانی دارد.

در هفته‌ها و روزهای گذشته بارها صحبت از تغییر کادر فنی در تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم به گوش رسیده و حالا باید منتظر ماند و دید که بعد از ششمین باخت این فصل که سومین شکست پشت‌سر هم نماینده قم محسوب می‌شد چه اتفاقاتی در تیم سوهان خواهد افتاد.

 

مسعودی: نبود پول تیم را از بین می‌برد

سرپرست تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم بعد از این باخت اظهار کرد: بابت نتایج این سه هفته اخیر از همه دوستان و هواداران واقعی فوتسال قم معذرت می‌خواهم و قول می‌دهم که خیلی زود این شرایط تغییر کرده و در بازی‌های آینده نتایج در خور شان فوتسال قم بگیریم.

علی مسعودی اضافه کرد: این هفته در یک مسابقه خانگی میزبان تیم فوتسال فرش‌آراء مشهد هستیم و مطمئنا بازیکنان ما در کنار کادر فنی تمام توان خود را به کار می‌گیرند تا در مقابل تیم سوم جدول بهترین نتیجه را کسب کرده و بار دیگر آرامش را به اردوی تیم بازگردانیم.

وی تاکید کرد: این حق فوتسال قم است که با 20 سال حضور در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتسال ایران قهرمانی این رقابت‌ها را جشن بگیرد، در واقع این حداقل احترامی است که فوتسال قم می‌تواند به حمایت‌های همه‌جانبه مردم قم از این رشته بگذارد.

سرپرست تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم خاطرنشان کرد: نبود پول تیم را از بین می‌برد و این را همه به خوبی می‌دانند، در حالی که به واسطه این تیم و این بازیکنان است که سالن شهید حیدریان قم مملو از تماشاگر می‌شود ولی مسوولان قم چه احترامی به این مردم می‌گذارند؟ چرا قم نباید یک بار قهرمان لیگ برتر شود؟ چرا مردم قم و دوست‌داران فوتسال نباید یک بار از ته دل خوشحال شوند؟

 

اصلا مسوولان قم می‌دانند این تیم در جدول چندم است؟

خبرنگار فارس در پی شکست‌های اخیر تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم بین مردم و علاقمندان به این رشته نیز رفت و مجید محمدی یکی از طرفداران این رشته راجع به این تیم اظهار کرد: با روندی که در سال‌های اخیر بر فوتسال قم حاکم شده، دیگر شکست و پیروزی برای کسی فرقی ندارد، به دلیل اینکه هدفی پشت‌کار نیست و بر این اساس انگیزه‌ای هم برای قهرمانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه هیچ یک از مسوولان نه از این تیم حمایت می‌کند و نه نتایج این تیم برایش مهم است، اصلا مسوولان قم می‌دانند این تیم در جدول چندم است؟ اصلا می‌دانند الان در کدام لیگ بازی می‌کنیم؟ اصلا می دانند رشته فوتسال چیه؟

این طرفدار فوتسال اضافه کرد: با این وضعیت سال گذشته یک تیم سقوط کرد و امسال هم این تیم با این روند به سمت سقوط می‌رود، به طوری که دیگر فوتسال قم در لیگ برتر نباشد، تا همه مسوولان راحت شوند و خدایی نکرده نخواهند به خودشان زحمت بدهند که به فکر این تیم و ورزش قم باشند.

وی یاد آور شد: ظاهرا باید منتظر این باشیم که این تیم هم سقوط کند و سرنوشتی همانند تیم صبای قم پیدا کند تا بلکه مسوولان خیالشان آسوده شود، ضمن اینکه بیشتر از این به شخصیت بازیکنان، کادر و اهالی فوتسال قم بی‌احترامی نمی‌شود و اینطور استرس تحمل نمی‌کنیم.

 

مسوولان قم خودشان را پشت تماشاگران پنهان کرده‌اند

حمید موسوی دیگر طرفداری است که راجع به وضعیت حاکم بر فوتسال قم اظهار نظر کرد و گفت: مسوولان قم خودشان را پشت تماشاگران پنهان کرده‌اند و هر جا صحبت از فوتسال می‌شود فقط می‌گویند این رشته طرفداران زیادی دارد و باید از آن حمایت شود در حالی که فقط حرف زده می‌شود.

وی بیان کرد: حمایت تماشاگران فوتسال قم به جای خودش، ولی پول نداشتن و اتفاقات عجیب و غریب در این رشته، ادامه دادن حضور در لیگ برتر فوتسال ایران را خیلی مشکل کرده، در واقع همه می‌دانند که بدون پول سرپا ایستادن در این لیگ غیر ممکن است.

موسوی یاد آور شد: اکثر بازیکنان شاخص و ملی‌پوش فوتسال ایران در دو تیم گیتی‌پسند اصفهان و مس سونگون عضویت دارند، ابتدای فصل خوب یارگیری کرده‌اند و مدعی قهرمانی لیگ امسال هم هستند، ضمن اینکه فرش‌آراء مشهد مقاومت، ارژن، سن‌ایچ، شهروند و حتی پارسیان بهتر از پارسال کار می‌کنند اما فوتسال قم اینگونه نیست.

 

یکسری مشکلات در قم داریم که  با همه جای ایران و جهان متفاوت است

سیدمحمدحسین جنابان دیگر علاقمند به فوتسال است که به خبرنگار فارس گفت: یکسری مشکلات در قم داریم که  با همه جای ایران و جهان متفاوت است، کلا با ورزش مشکل دارند با ورزشکار هم همینطور، لطف کنید اگر قرار کاری صورت بگیرد اول و مهمتر از همه باید از مدیریت این استان شروع شود.

وی خاطرنشان کرد: استانی پر از استعداد و منابع مالی داریم که بودجه برای همه چیز دارد به جز ورزش، لطفا الکی به بازیکنان، کادر و... گیر ندهید، مقصر باخت‌هایی که در هفته‌های اخیر برای فوتسال قم رخ می‌دهد ما مردم قم هستیم که همیشه ساکت هستیم.

 

حمایت می‌کنیم اما دریغ از اندکی تلاش برای قهرمانی

مجید یکی دیگر از شهروندان قمی علاقمند به فوتسال است که در این باره گفت: تا کی حمایت؟ از ارم‌کیش قم حمایت کردیم، از صبا حمایت کردیم، از ماهان‌تندیس حمایت کردیم، از یاسین حمایت کردیم و هنوز هم حمایت می‌کنیم اما دریغ از اندکی تلاش برای اینکه با قهرمانی در لیگ برتر قدمی برای این همه حمایت برداشته شود.

وی ابراز کرد: الان کجای جدول رده‌بندی لیگ برتر هستیم، این تیم مثلا قرار بود بین چهار تای بالای جدول قرار بگیرد تا در پلی‌آف قرعه راحت‌تری داشته باشد اما حالا وضعیت فوتسال قم به حدی وخیم است که سایر تیم‌ها اشتیاق رویارویی با تیم قم را دارند تا با عبور از این تیم به قهرمانی برسند.

 

به خاطر باخت تیم گریه کردم

امیر دیگر طرفداری است که خطاب به رسول قلی‌زاده رئیس هیات مدیره تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم گفت: آخر چرا این تیم نتیجه نمی‌گیرد؟ مشکل چیست؟ به خاطر باخت تیم گریه کردم، جواب ما هواداران را چه کسی باید بدهد؟ من به خاطر تیم هر بازی توی هر شهری که باشد می‌روم ولی ورزش قم و مسوولان آن کجا هستند؟

 

باید کمی صبور باشیم و فقط انگیزه بدهیم

میثم هم یکی دیگر از طرفداران تیم فوتسال سوهان محمدسیما قم است که به خبرنگار فارس گفت: باید کمی صبور باشیم، یادمان نرود که حسین صبوری مربی بومی و خوبی هست اما نیاز به حمایت دارد، تیم‌مان هم جوان‌های خوبی دارد که نیاز به حمایت دارند، همچنین بازیکنان مثل برادر خودمان عزیز هستند پس  به جای تخریب باید حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله محمدحسن کوهستانی باز هم گلزنی خود را شروع می‌کند و محمد دهقان دروازه‌بان تیم هم توپ‌هایی را جمع می‌کند که هیچ کس انتظارش را ندارد، سعید قاسمی و هاشم فرج‌زاده هم آنقدر با تجربه هستند که تیم را جمع کنند، فقط باید انگیزه بدهیم.

 

قلی‌زاده: از همه هواداران عذر می‌خواهم

رسول قلی‌زاده رئیس هیات مدیره تیم فوتسال سوهان محمد سیما نیز در این باره اظهار کرد: ما دوست نداریم در هیچ یک از بازی‌ها امتیاز بدهیم ولی متاسفانه فوتسال روی بد خود را به ما نشان می‌دهد، واقعا از همه عزیزانی که زحمت کشیدند و در بازی با سن‌ایچ به ساوه آمدند تشکر می‌کنم و از بابت این باخت از همه آنها عذر می‌خواهم که نه تنها شادشان نکردیم بلکه باعث ناراحتی‌شان شدیم.


انتهای پیام / 138
https://qomnews.ir/vdcgyw9u.ak9qu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما