شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 76813
منبع : خبرگزاری فارس

مشت‌زنان قم در كمين المپیک

قم نيوز : بوكس استان قم با برخورداري از يك مشت‌زن جوان و آينده‌دار در اردوي تيم ملي بزرگسالان ايران به كسب سهميه بازي‌هاي المپيك 2020 توكيو اميد زيادي دارد.
مشت‌زنان قم در كمين المپیک
مشت‌زنان قم در كمين المپیک
به گزارش قم نیوز امسال برای ورزش کشور و تمام رشته‌ها سال بسیار مهمی است زیرا در سال منتهی به بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی بازی‌های المپیک 2020 ژاپن قرار گرفته و همه مدعیان حضور در این رخداد مهم باید تمام توان خود را برای کسب امتیازات ورودی المپیک انجام بدهند.

 
2 میزبانی بوکس قم از مسابقات کشوری سال 97

اما یکی از رشته‌های امیدوار به کسب سهمیه المپیک در قم، رشته بوکس یا مشت‌زنی است که از نگاه کارشناسان سال 1397 فعالیت‌های مثبتی در مسیر تداوم پیشرفت‌های خود داشت، از جمله دو میزبانی قابل قبول رقابت‌های کشوری و استارت پخش زنده مسابقات بوکس از رسانه ملی که نخستین‌بار در سال 97 و توسط بوکس قم رقم خورد.

 
مدال برنز جام مکران و حضور مربیان قم در تیم ملی

کسب مدال‌های خوش‌رنگ از مسابقات رده‌های سنی مختلف قهرمانی کشور و مدال برنز مسابقات بین‌المللی 2019 جام مکران توسط علی مرادی‌سپهر دیگر دستاوردهای بوکس قم در سال قبل است که البته باید حضور مربیان استان قم در تمام اردوهای تیم ملی بزرگسالان به عنوان مربی تیم ملی را نیز به این دستاوردها اضافه کرد.

در شرایطی که این اتفاقات منجر به پررنگ شدن نام قم در بوکس کشور و موجب غرور و مباهات اعضای این هیات ورزشی شده، دیگر دستاورد بوکس قم این است که در سال 1397 موفق به افزایش تعداد جمعیت ورزشکار بیمه شده خود و همچنین اعزام منظم به تمام مسابقات داخلی برنامه‌ریزی شده توسط فدراسیون بوکس شد.

برگزاری دوره‌های داوری و مربیگری در ابتدای سال جدید و همچنین پذیرش میزبانی یکی از مسابقات کشوری در سال 1398 حاکی از سالی پر‌افتخار تر برای بوکس قم است، گام‌های مثبتی که ظاهرا حکایت از همدلی و دور شدن از اختلاف‌ها و برنامه‌ریزی برای کسب موفقیت‌های بیشتر دارد.


بوکس به دنبال نخستین سهمیه المپیک

گذشته از اتفاقاتی که در سال قبل برای بوکس قم رخ داد، چندین رشته با توجه به برخورداری از مربیان و ورزشکاران بسیار خوب در استان قم واجد شرایط رسیدن به سهمیه المپیک هستند ولی بوکس به سهم خود تلاش می‌کند برای نخستین‌بار در تاریخ فعالیت رشته ورزشی بوکس در قم، این ورزش جذاب سهمیه المپیک را به دست بیاورد.

در واقع با توجه به اینکه هیأت بوکس استان قم در چند سال اخیر استعدادهای بسیار خوب و توانمندی را با سرمایه‌گذاری در رده‌های سنی پایه شناسایی کرده و پرورش داده، پیشرفت بسیار خوبی داشته، جمعیت ورزشکار سازمان یافته خود را به حد چشمگیری افزایش داده و اکنون یکی از این استعدادها و نخبه‌ها به نام علی مرادی‌سپهر، امید اول بوکس قم برای دست‌یابی به سهمیه مسابقات جهانی و المپیک محسوب می‌شود.


جای خالی بوکسور قم در اعزام آسیایی

اما وقتی لیست نهایی تیم ملی اعزامی به رقابت‌های 2019 قهرمانی بوکس آسیا از سوی فدراسیون و کادر فنی تیم ملی بزرگسالان اعلام شد، خبری از بوکسور جوان قم در ترکیب تیم ملی نبود، موضوعی که خبرنگار فارس را بر آن داشت تا به سراغ رئیس هیأت بوکس برود و این موضوع را پیگیری کند.

این در حالی است که علی مرادی‌سپهر بوکسور توانمند قم کمتر از دو ماه قبل در رقابت‌های بین‌المللی 2019 جام مکران به میزبانی ایران موفق به کسب رتبه سوم و نشان برنز شد، ضمن اینکه مدال مرادی‌سپهر در سال 97 رتبه نخست و مقام قهرمانی پیکارهای دانشجویان کشور را نیز به خود اختصاص داد.


قضاوت داور بین‌المللی قم در رقابت بوکسورهای قاره

اما در شرایطی که رقابت‌های 2019 مشت‌زنی قهرمانی مردان آسیا از 28 فروردین‌ماه سال جاری در شرق قاره آسیا به میزبانی کشور تایلند برگزار می‌شود و تیم ملی بزرگسالان ایران با حضور 9 بوکسور در این رقابت‌ها به میدان می‌رود، تنها مجید عباس‌زاده رئیس هیات بوکس قم در رقابت‌های قهرمانی آسیا به عنوان داور حضور دارد، مسابقاتی که در تایلند به انجام می‌رسد.

 
مرادی‌سپهر در یک رقابت نزدیک پیراهن تیم ملی را از دست داد

مجید عباس‌زاده رئیس هیات بوکس استان قم راجع به غیبت علی مرادی‌سپهر در ترکیب نهایی تیم ملی بوکس اظهار کرد: مرادی‌سپهر بوکسور توانمند و آینده‌داری است که به واسطه همین قابلیت‌های خود تا مراحل پایانی اردوی تیم ملی نیز حضور داشت ولی در یک رقابت نزدیک پیراهن تیم ملی را از دست داد.

عباس‌زاده که نماینده داوری قم در رقابت‌های بوکس 2019 قهرمانی آسیا در تایلند محسوب می‌شود در ادامه با اشاره به صحبت‌های احدی سرمربی تیم ملی، بیان کرد: با توجه به فاصله زمانی اندک بین مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند و پیکارهای قهرمانی جهان در قزاقستان که گزینشی المپیک نیز به شمار می‌رود، تیم ملی از ترکیب متفاوتی در دو اعزام استفاده می‌کند.


ملی‌پوش بوکس قم آماده اعزام به قزاقستان

وی با بیان اینکه عدم حضور مرادی سپهر در مسابقات قهرمانی آسیا احتمال حضورش در پیکارهای جهانی قزاقستان را افزایش می‌دهد، عنوان کرد: با توجه به شناختی که از مرادی‌سپهر داریم در صورت جلب نظر کادر فنی تیم ملی، امیدواریم که این جوان بوکسور وزن منهای 69 کیلوگرم در رقابت‌های قهرمانی جهان در قزاقستان که خردادماه برگزار می‌شود حضور یابد و جامعه ورزش قم را یک گام به سوی المپیک 2020 پیش ببرد.


موفقیت در مسابقات جهانی زمینه‌ساز رفتن به المپیک

رئیس هیات بوکس استان قم که تنها داور ایرانی قضاوت کننده در مسابقات آسیایی امسال است و تا چند روز آینده همراه با کاروان ملی‌پوشان بوکس کشورمان به منظور قضاوت در رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا راهی شرق قاره کهن و کشور تایلند می‌شود، در پایان تاکید کرد: موفقیت در مسابقات جهانی قطعا به حضور در المپیک سال آینده می‌انجامد، به همین دلیل امیدواریم مرادی‌سپهر نخستین بوکسور قمی حاضر در المپیک باشد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcexv8f.jh8pzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما