يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۱۴
کد مطلب : 83783

غواصی در کیش، تفریحی در اعماق دریا

قم نيوز : غواصی در کیش فعالیتی جدید نیست و سابقه ای دیرینه دارد، به طوریکه از هزاران سال پیش تا به اکنون غواصی در این جزیره با هدف امور انجام شده است.
غواصی در کیش، تفریحی در اعماق دریا
پس از تفریحات آبی در بهترین جاهای کیش مانند، پارک اوشن، یکی دیگر از لذت بخش ترین تفریحات آبی که می توانید در کیش آن را تجربه کنید، غواصی است. غواصی در کیش هیچ محدودیتی ندارد و در هر زمانی که به این شهر سفر کنید می توانید این فعالیت ناب را امتحان کنید. یکی از ویژگی های منحصر به فرد کیش این است، که تا دلتان بخواهد در آن تفریحات آبی وجود دارد که غواصی از همه آنها محبوب تر است.
وجود آب های زلال و شفاف که همچون نگینی فیروزه ای در جزایر کیش می درخشد و همچنین، وجود بسیاری از گونه های مختلف جانوری سبب شده است تا کیش به یکی از بهترین مکان ها برای غواصی معروف شود. جزیره کیش از هر لحاظی برای غواصی مناسب است که البته باید بگوییم سواحل شرقی کیش بسیار مناسب تر برای غواصی هستند.
غواصی در کیش فعالیتی جدید نیست و سابقه ای دیرینه دارد، به طوریکه از هزاران سال پیش تا به اکنون غواصی در این جزیره با هدف امور انجام شده است. در گذشته با هدف صید مرواریدهای گران بها، غواصی می کردند و برخی از غواصان هم برای خارج کردن بارهای ارزشمند کشتی های غرق شده غواصی می کردند.
بسیاری از گردشگرانی که با تهیه بلیط هواپیما به این شهر سفر می کنند، با اینکه دوست دارند برای یک بار هم که شده غواصی در جزیره کیش را امتحان کنند اما به سوی آن نمی روند! چراکه فکر می کنند غواصی در جزیره ای همچون جزیره کیش نیازمند مهارت خاص با این رشته است. اما ما برای شما یک خبر خوشحال کننده داریم. اگر قصد سفر به کیش را دارید می توانید به راحتی و بدون نیاز به مهارت غواصی در جزایر زیبای کیش غواصی کنید و تجربه ای لذت بخش و خاطره ای به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. در واقع نه تنها شما بلکه هر کسی از مبتدی گرفته تا حرفه ای می تواند در آب های شفاف و زلال جزیره کیش غواصی کند. هنگامی که برای غواصی مراجعه می کنید، در یک کلاس نیم ساعته تمامی آموزش های لازم را به شما می دهند و شما را برای رفتن به زیر آب آماده می کنند. البته لازم است بدانید که جان و امنیت شما در حین غواصی کاملا حفظ می شود و جای هیچ نگرانی نیست. زیرا معمولا از آب های کم عمق برای کسانی که در این ورزش هیچ مهارتی ندارد و از آب های عمیق برای غواصان حرفه ای استفاده می شود. هنگامی که به زیر آب می روید، شانس تماشای موجوداتی را دارید که شاید تا به حال در عمر خود آن ها را ندیده باشید. توصیه می کنیم به هیچ وجه تجربه غواصی در کیش را از دست ندهید. یکی از مزایای منحصر به فرد شرکت در این فعالیت این است که شما می توانید با خانواده و یا دوستان خود به صورت دسته جمعی به زیر آب بروید. ما قصد داریم تا در این مطلب از مستر بلیط به راهنمایی شما عزیزان در مورد غواصی در کیش بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی سایت های غواصی کیش
برای غواصی در کیش می توانید به سایت های مختلفی مراجعه کنید. به طور کلی کیش 8 سایت غواصی دارد که همه آن ها در تمامی روزهای سال مشغول فعالیت هستند. این سایت ها برای هر سنی محیط و فضای مخصوصی طراحی کرده اند. برای مثال سایت هایی که در قسمت شرقی سواحل کیش واقع شده اند، عمق شان بسیار زیاد است و مناسب افرادی می باشد که در غواصی بسیار مهارت دارند.از طرف دیگر سایت های کم عمقی هم وجود دارند که مناسب افرادی است که تا به حال غواصی را تجربه نکرده اند و مهارت خاصی در آن ندارند.

بسیاری از گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما کیش به این شهر سفر می کنند، معمولا از سایت های ژوراسیک پارک و بیگ کورال که هر دو در شرق سواحل کیش واقع شده اند استفاده می کنند. این دو سایت جذاب و محبوب روبروی ساحل هیجان انگیز سیمرغ قرار گرفته اند. عمق این دو سایت در بیشترین حالت ممکن حدود 8 متر است و در کمترین حالت هم به 5 متر می رسد و به همین دلیل است که در میان گردشگران محبوب تر می باشد. همانطور که در قسمت بالا هم گفتیم سایت های غواصی کیش مناسب هر سنی می باشند. اگر به دنبال یک سایت مناسب برای کودک خود هستید، سایت زوبیچ از همه مناسب تر است و عمق آن حدود 4 الی 6 متر می باشد. این سایت از لحاظ امنیتی بسیار قوی است و جای هیچ نگرانی نیست.

و در آخر هم برای کسانی که در غواصی بسیار ماهر هستند سایت های حرفه ای تری وجود دارد. که اگر شما هم جز این دسته از افراد می باشید پیشنهاد می کنیم که سایت کشتی داما را انتخاب کنند. جالب است بدانید که در 13 سال پیش کشتی با نام داما در جزیره کیش غرق شد و اکنون در زیر دریا محل زندگی انواع و اقسام موجودات دریایی شده است. علت غرث شدن این کشتی با اینکه فاصله بسیار کمی تا رسیدن به ساحل داشت، آب گرفتی موتور خانه اش بود. اکنون کشتی داما به حالت پهلو در کف دریا قرار دارد و یک فضای مهیج و زیبا را برای غواصان فراهم کرده تا آن را از نزدیک ببینند. سایت های دیگری هم مانند سایت کشتی یونان، ساترن کرک و سمبارون از دیگر سایت هایی هستند که در نوع خود بسیار جذاب بوده و دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند.



توصیه هایی مهم در خصوص غواصی در کیش

توجه به مربی آموزشی و راهنما
این را بدانید که حتی اگر یک غواص حرفه ای باشید دلیل نمی شود که بدون راهنمایی های مربی و یا راهنمای خود وارد آب شده و هر کجا که دل تان می خواهد بروید. غواصان و مربیان هر سایت، با فضای سایت خود کاملا آشنایی دارند و خوب می دانند که چه قسمت هایی کم خطر است پس حتما به حرف ها و توصیه ها آموزشی شان گوش کنید.

استرس نداشته باشید
به این نکته توجه کنید که اگر در آب استرس داشته باشید، پس نیازمند اکسیژن بیشتری خواهید بود. معمولا افرادی که تجربه شنا و غواصی را نداشته اند در آب بیشتر دچار استرس می شوند. توصیه می کنیم وقتی که وارد آب شدید به هیچ وجه حرکات اضافی انجام ندهید چراکه انجام این حرکات باعث می شود که انرژی شما هدر برود و زود خسته شوید. از طرف دیگر با تکان دادن خودتان باعث می شوید تا موجودات دریایی هم بترسند و از شما فرار کنند و دیگر نتوانید آن ها را تماشا کنید.

نفس خود را حبس نکنید
این توصیه را خیلی جدی بگیرید و به هیچ وجه نفس خود را حبس نکنید. هر زمانی که نیاز داشتید تا عمیقا نفس بکشید این کار را انجام دهید.
https://qomnews.ir/vdcipyav.t1apv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما