سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : 83894

جاذبه‌های گردشگری ترکیه در سفر به استانبول

جاذبه‌های گردشگری ترکیه در سفر به استانبول
ترکیه را می‌توان به جرات یکی از غنی‌ترین کشورها ازلحاظ جاذبه‌های گردشگری در دنیا به شمار آورد، مساجد زیبا و معماری‌های چشم‌نواز تا جنگل‌ها و مرداب‌های بسیار دیدنی، سواحل مدیترانه‌ای تا هتل‌های مجلل و زیبا و بسیاری از مکان‌های دیدنی دیگر همه و همه از جاذبه‌هایی به‌حساب می‌آیند که برای هر مسافری جالب است، از جاذبه‌های عجیب و شگفت‌انگیز گرفته تا مناطق طبیعی یا تاریخی زیبا، همگی برای سفر خانوادگی گزینه‌هایی عالی هستند درواقع بسیاری از جهانگردان، ترکیه را در لیست کشورهایی قرار می‌دهند که باید از آن دیدن کرد، این کشور به علت داشتن مجموعه‌های تاریخی جهانی و ثبت‌شده در یونسکو و ۷۰۰۰ کیلومتر خط ساحلی مشهور شده است، درهرحال مجموعه‌هایی از مناظر منحصربه‌فرد در اختیار دارد که در هیچ جای دنیا مشابه آن دیده نمی‌شود پیشنهاد می‌کنیم حتی برای یک‌بار هم که شده از این کشور زیبا دیدن کنید.

منظرهٔ جنگلی اوزون گول
این منظره در تور استانبول که زمانی بزرگ‌ترین راز سربستهٔ ترکیه به دلیل قرار داشتن در منطقهٔ دورافتادهٔ کوهستان‌های کاچار بود، اکنون برای بازدید گردشگران بازشده و در حال حاضر برای بازدیدکنندگان خاورمیانه از محبوبیت خاصی برخوردار است. علاوه بر دریاچه و پهنهٔ کوهستانی سبزپوش این منطقه، بخشی از زیبایی این منطقه اقامت در هتل‌های چوبی دست‌ساز و سنتی است. در فصل تابستان، این منظره به لطف هوای خنک و مرطوب مانند پتویی سبزرنگ است و در فصل زمستان به سرزمین عجایب قصه‌ها تبدیل می‌شود، چون در این فصل این منطقه پوشیده از برف می‌شود.

روستای ارواح کایاکوی
به گزارش سفر باتو ، روستای ارواح کایاکوی نزدیک ساحل اولوندیز قرار دارد، کمی بیشتر از یک جاذبه گردشگری پربازدید در ترکیه است. این منطقه افسانهٔ جوامع یونان و ترکیه‌ای است که پیش از امضای معاهدهٔ لوزان در سال ۱۹۲۳ که موجب تغییر در زندگی آنان برای همیشه شد، در کنار یکدیگر با صلح زندگی می‌کردند. این روزها جمعیت محلی این منطقه پراکنده است، آن‌ها درنهایت روستای کوچک خود را رها کردند و خانه‌ها، کلیساها و مدارس متروکه‌ای برجا گذاشتند که محکوم‌به نابودی و تاریکی شدند.

تالاب آبی و ساحل اولوندیز
یکی دیگر از مقاصد تفریحی پربازدید در ترکیه، تالاب آبی و ساحل اولوندیز است که در منطقه اولوندیز قرارگرفته‌اند و ساحلی بسیار تماشایی دارد. یکی از جنبه‌های جالب ساحل اولوندیز مسطح بودن و غوطه‌ور شدن در آفتاب است، درحالی‌که پاراگلایدرها از کوه‌های باباداگ پیش از رسیدن به زمین در سکوی تعبیه‌شدهٔ ساحل، در هوا اوج گرفته و پرواز می‌کنند.

منطقه آناتولی مرکزی کاپادوسیا
منطقهٔ کاپادوسیا به‌جای اینکه به منطقه‌ای مشهور ازنظر جاذبه گردشگری تبدیل شود، یکی از مناطقی است که در ترکیه باید از آن بازدید نمود و دلیل آن مناظر ماه مانند و دودکش‌های خیالی ساخته‌شده از سنگ‌های شکل‌گرفته هزاران سال فرسایش است. موزهٔ هوای باز گورمی با کلیساهای غار مانند باستانی خود یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری و یک مجموعهٔ تاریخی ثبت‌شده در یونسکو است اما درحالی‌که هنوز در این منطقه حضور دارید از سفر صبحگاهی با بالن هوای گرم استفاده کنید، از شهرهای زیرزمینی بازدید کنید و از درهٔ ایهلارا دیدن کنید. این دره، درهٔ کوچکی است که هزاران سال پیش به‌واسطهٔ زمین‌لرزه به وجود آمده است.

قلعهٔ پنبه‌ای پاموکاله
این قلعه که نام خود را از چشمه‌های کلسیم منجمد شده سفید واقع در یک تپه گرفته است، حقیقتاً یکی از جاذبه‌های طبیعی و زیبای مادر طبیعت است. درحالی‌که گردشگران می‌توانند در این تالاب پارو بزنند، از موزه و مخروبه‌های باستانی شهر هیراپولیس که سربازان رومی به‌عنوان مرکز درمانی استفاده می‌کردند بازدید نمایند. بااین‌حال بسیاری از افراد می‌گویند که جذابیت این قلعه، شنا در استخر کلئوپاترا بر روی ستون‌های قدیمی فرورفته است.

خرابه‌های باستانی شهر افسوس
بخشی از جذابیت مخروبه‌های باستانی این است که حفاری و مرمت زیادی انجام‌شده است تا بیشترین حجم ممکن از ظاهر تاریخی آن بازسازی شود، نتیجه این است که باکمی تصور و تخیل بازدیدکنندگان واقعاً احساس می‌کنند که در حال قدم زدن در دومین شهر رومی مشهور باستانی و نه یک مجموعهٔ تاریخی هستند. جاذبه‌هایی که می‌توان مشاهده نمود عبارت‌اند از کتابخانه سلسیوس، تئاتر بزرگ ۲۵ هزار نفره و خانه‌های تراس دار رومی.

معبد سوملا متعلقَ به قرن چهاردهم
منظرهٔ باورنکردنی خانقاه سوملا به کنارهٔ صخره‌ای چسبیده است که آن را به یکی از برترین مقاصد گردشگری تصویربرداری شده در ترکیه تبدیل می‌کند. این مکان عجیب با معماری قرن چهاردهم در پارک ملی ماکا قرارگرفته است و مقصد سفر روزهنگام شهر ترابزون است. مکان‌های گردشگری آن عبارت‌اند ا اقامتگاه‌های خواب اولیه، آشپزخانه‌ها و کلیساهایی با نقاشی‌های دیواری پیچیده که دیوارها و سقف‌ها را پوشانده‌اند.

مخروبه‌های سیمنا و سانکن در ککووا
اگر قصد اقامت در ساحل مدیترانه‌ای ترکیه رادارید، از مخروبه‌های سیمنا و سانکن واقع در ککووا بازدید نمایید. درغیراین صورت، بیشتر افراد از این منطقه در حالی بازدید می‌کنند که با گولت در دریاچهٔ ریورا ترکیه قایق‌سواری می‌کنند. مخروبه‌های سانکن در ککووا باقیمانده‌های یک شهر باستانی هستند که به‌واسطهٔ زلزله به زیرآب رفته است، درحالی‌که سیمنا یک قلعه ی دوره بیزانتین با منظره‌ای فوق‌العاده و ۳۶۰ درجه‌ای مشرف‌به شبه‌جزیره آبی (بلو) است. پس‌ازاینکه گردش در قلعه را به اتمام رساندید، بستنی محلی خریداری نمایید که موجب مشهور شدن سیمنا شده است.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcbawbw.rhbf9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما