قم نيوز : برای اینکه ‎مهرداد بذرپاش در کمیسیون بودجه مجلس رای بیاورد هدایت کنندگان پشت پرده #مجلس_یازدهم برای هیات رییسه آئیین نامه ای تدوین و اولویت‌های انتخاب اعضای کمیسیون‌ها را تغییر دادند بدین ترتیب نمایندگان خاص و دست چین شده بدون تخصص کافی به کمیسیون بودجه راه پیدا کرده و به بذرپاش رای بدهند! ‌افراد دیگری با تخصص صنایع، الهیات، فرماندهی نظامی و دیگری با اولویت کمیسیون اقتصاد به کمیسیون بودجه رفتند تا رای بذرپاش به حدنصاب برسد! همین افراد وظیفه پیدا کردند مدارک بذرپاش را بررسی کرده و صلاحیت یا عدم صلاحیت او را اعلام کنند.
انتصاب بذرپاش چطور انجام شد؟/ برنامه ریزی چند ماهه و پشت پرده برای انتصاب یک نفر؛ از تغییر آیین نامه داخلی تا مهندسی کمیسیون های تخصصی
به گزارش قم نیوز به نقل از سایت دیده بان ایران؛ ماجرای انتصاب مهرداد بذرپاش در فضای رسانه ای کشور با حاشیه های متعددی روبرو شد. اما برای درک بهتر حوه انتخاب بذرپاش باید به تغییرهای آیین نامه داخلی مجلس نگاهی بیندازیم. هیات رئیسه مجلس یازدهم از همان ابتدای کار با برداشتن ملاک تخصص و رشته مرتبط توانست کمیسیون ها را مهندسی کند؛ موضوعی که با انتقاد نمایندگان با تجربه مانند سید کاظم دلخوش و تهدید به استیضاح هیئت رئیسه همراه شد. 

شرح کلی از اتفاقات رخ داده در مجلس یازدهم 
 هیئت رئیسه مجلس در جلسه‌ای کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی، پیشنهادات 41 گانه عجیبی را به تصویب رسانده تا زمینه حضور برخی از چهره‌های خاص به رغم فقدان تخصص لازم در کمیسیون‌های تخصصی و بخصوص، اقتصادی مجلس فراهم شود. 

به طور مثال در بندی از این نامه آمده است که پیشنهاد هیات رئیسه در خصوص ارتباط شغل معاونت فنی سازمان صداوسیما با کمیسیون صنایع و معادن مطرح و به تصویب رسید! حالا فارغ از اینکه باید پرسید معاونت فنی سازمان صداوسیما چه ربطی به کمیسیون صنایع و معادن دارد؟ به راستی چند معاون فنی سازمان صداوسیما به عنوان نماینده در مجلس حضور دارند و مگر از این تعداد چند عضو خواهان حضور در کمیسیون صنایع و معادن هستند؟ پس تصویب چنین پیشنهادی معنایی جز امتیاز برای نماینده خاصی که معاون فنی صداوسیما بوده دارد؟ و به نوعی مهندسی در چیدمان یک کمیسیون تخصصی به حساب نمی‌آید؟

در بندهای دیگر از این نامه هم آمده است که پیشنهاد هیأت رئیسه در خصوص ارتباط شغل فرماندهی سپاه در مناطق نفت خیز و اسکله‌های نفتی با کمیسیون انرژی مطرح و به تصویب رسید! واقعاً فرمانده نظامی بودن
در یک منطقه نفت خیز دلیل موجهی برای حضور در کمیسیون انرژی است؟

در باب همین کمیسیون ارتباط شغل قضاوت در شعب انرژی قوه قضاییه با کمیسیون انرژی منوط به ارائه مدرک نیز به تصویب رسید؛ و حتی ارتباط شغل مشاور دبیر مجمع تشخیص و عضو کمیته تخصصی انرژی با کمیسیون انرژی و ارتباط شغل عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی با کمیسیون انرژی هم تصویب شده است!

سؤال اینجاست که روی چه حساب چنین پیشنهادات بی ربطی مطرح و تصویب شده است؟ در بندی هم آمده است که پیشنهاد هیات رئیسه در خصوص سطح شغل معاون دانشگاه آزاد مطرح و همتراز با معاون وزیر به تصویب رسید! روی چه حساب رئیس یک دانشگاه مطرح آزاد باید با معاون وزیر همتراز باشد! مگر اینکه از نظر هئیت رئیسه محترم مجلس یازدهم نماینده‌ای که سابقاً رئیس یک دانشگاه آزاد بوده باید از چنین رانتی برخوردار شود جهت حضور در یک کمیسیون بخصوص! جالب آنکه در همین رابطه مشاور نواب رئیس مجلس در حد مدیر مبانی و سطح شغلی رئیس صندوق رفاه دانشجویان هم معادل معاون وزیر و همچنین تعیین سطح شغلی مدیرعامل هولدینگ حمل و نقل با کمیسیون عمران و در سطح مدیر میانی هم به تصویب رسیده است! آیا فساد از تصویب همین پیشنهادها به وجود نمی‌آید؟

یا در بندهای دیگری در این نامه آمده است که به پیشنهاد هیات رئیسه در خصوص ارتباط شغل فرماندهی بسیج استان و معاونت نظارت و بازرسی نیروی هوایی سپاه با کمیسیون برنامه و بودجه مطرح و به تصویب رسید! و یا ارتباط مسئول بودجه در کد ۱۴۰۰ اطلاعات سپاه با کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین ارتباط مسئول بودجه در سپاه لبنان و سوریه با این کمیسیون مطرح و به تصویب رسیده است. ارتباط شغل مسئول بودجه و برنامه سازمان تقریب مذاهب اسلامی و ارتباط رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری در مقطع کارشناسی ارشد با کمیسیون برنامه و بودجه هم مورد تصویب قرار گرفته! و همچنین ارتباط شغل مدیرعامل صندوق سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه با این کمیسیون تصویب شده! از سوی دیگر ارتباط شغل بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب در شعب جرائم اقتصادی با کمیسیون اقتصادی هم در بندی از این نامه مطرح و تصویب شده است.

در روزهایی که اقتصاد ایران به واسطه تحریم‌های خصمانه آمریکا و فساد افسارگسیخته برخی از مسئولان بیش از پیش کمر مردم شریف این کشور را خم کرده است، به راستی فرمانده بسیج یک استان بودن برای حضور در کمیسیون حساس برنامه و بودجه بی آنکه تخصص اقتصادی در این پیشنهاد جایی داشته باشد، منطقی به نظر می‌رسد؟

یا در بند دیگری از این نامه آمده است که پیشنهاد هیات رئیسه در خصوص ارتباط شغل پاسداری و محافظ شخصیت‌ها با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح و به تصویب رسید! واقعاً محافظ شخصیت‌ها بودن می‌تواند ملاک کافی برای حضور نماینده‌ای در کمیسیون حساس امنیت ملی و سیاست خارجی است؟ آن هم در دوره‌ای که به گواه سخنگوی قوه قضایی جاسوس اسرائیل و آمریکا در قلب مراکز نظامی ظاهر می‌شود!

تصویب ارتباط رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم بند عجیب دیگری از این نامه است در حوزه امنیت ملی!

به نظر می رسد برای اینکه ‎مهرداد بذرپاش در کمیسیون بودجه مجلس رای بیاورد هدایت کنندگان پشت پرده  مجلس یازدهم برای هیات رییسه آئیین نامه ای تدوین و اولویت‌های انتخاب اعضای کمیسیون‌ها را تغییر دادند بدین ترتیب نمایندگان خاص و دست چین شده بدون تخصص کافی به کمیسیون بودجه راه پیدا کرده و به بذرپاش رای بدهند! 

‌افراد دیگری با تخصص صنایع، الهیات، فرماندهی نظامی و دیگری با اولویت کمیسیون اقتصاد به کمیسیون بودجه رفتند تا رای بذرپاش به حدنصاب برسد! همین افراد وظیفه پیدا کردند مدارک بذرپاش را بررسی کرده و صلاحیت یا عدم صلاحیت او را اعلام کنند. 

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcbfab9.rhbg0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما