قم نيوز : کاروان سفیران کریمه در قالب جشنواره مردمی کرامت از 23 تیرماه در جمع مردم خون گرم استان لرستان حاضر و با مستضعفان، بیماران، جانبازان و خانواده‌های شهدا دیدار کردند.
به گزارش قم نیوز، کاروان سفیران کریمه اهل‌بیت در قالب جشنواره مردمی کرامت روز 23 تیرماه به خرم‌آباد مرکز استان لرستان وارد و با استقبال پرشور مردم این دیار مواجه شد.

کاروان سفیران کریمه برای شروع برنامه‌ها با مسئولان جشنواره مردمی کرامت در استان لرستان هماهنگی‌های لازم را صورت داده و کاروان سفیران کریمه برای اجرای اولین برنامه از پارک زیبای «کیو» در خرم‌آباد برای برگزاری جشن بزرگ «دختران آفتاب» استفاده کردند؛ نورافشانی و برگزاری مسابقات فرهنگی مهیج از برنامه‌هایی بود که برای مردمان لرستان خاطراتی به‌یادماندنی از دهه کرامت برجای گذاشت.

تجدید میثاق و غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های کاروان سفیران کریمه بود که با دیدار خادمان و سفیران کاروان کریمه با مسئولان شورای فرهنگی، اجتماعی شهرداری ختم شد.

کاروان سفیران کریمه که این بار لرستان را به عطر دلربای پرچم کریمه اهل‌بیت (ع) عطرافشانی کرده بودند برای عیادت بیماران در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد حاضر شدند؛ وقتی سفیران کریمه اهل‌بیت پرچم این آستان قدسی را به تبرک برای بیماران بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد به تحفه آوردند فضای بیمارستان با عطر خوش بوی صلوات بر پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت اطهار علیهم‌السلام معطر شد و بیماران این بار برای تسکین دردهای خود چشم به شفاخانه قم (حرم قدسی حضرت معصومه سلام‌الله علیها) دوختند.

جشنواره مردمی کرامت در ادامه این راه برای استان لرستان پیامی از قم به ارمغان آورده بود؛ تا جایی که برای ابلاغ آن اقدام به برپایی جشن عفاف و حجاب در یکی از مراکز آموزشی خرم‌آباد کرد و در این آیین از بانوان نمونه محجبه از سوی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اهدا لوح یادبود تقدیر شد.

دیدار با خانواده جانباز دفاع مقدس نورخدا موسوی مقصد دیگر سفیران کریمه بود جانبازی که زخم‌های زیادی از دفاع مقدس بر تن داشت، با عشق پرچم آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها را زیارت کرد.

سرکشی از محله‌های فقیرنشین شهر واقع در محله اسدآبادی که با اهدای سبد کالا همراه بود کاروان سفیران کریمه را برای شاد کردن یتیمان آن محل آماده خدمتی دیگر کرد.

دیدار با خانواده‌های شهدا ازجمله شهید مدافع حرم سردار رضا رستمی نژاد از دیگر برنامه‌هایی بود ورود خادمان آستان کریمه اهل‌بیت علیها‌السلام به منزل این شهید و زیارت پرچم حرم مطهر از سوی خانواده شهید بیت این شهید را معطر به بوی قدسی آستان قدسی کرد و متبرکات این آستان قدسی به خانواده‌های شهید اهدا شد.

جشن‌های جشنواره مردمی کرامت با همراهی مردم در جای‌جای استان برپا می‌شد و استان لرستان خود برای تماشای ویژه‌برنامه جشنواره کرامت که به‌صورت زنده از شبکه استانی پخش می‌شد آماده کردند؛ جشنواره مردمی کرامت برای کاروان سفیران کریمه دیدار با زندانیان را یک ضرورت دانسته بود و این کاروان صادقانه در این دیدارها تلاش کردند که برای زندانیان واجد شرایط برای مدت 10 روز مرخصی اخذ کنند و این مهم به شادی خانواده‌های لرستانی افزود.

غبارروبی مزار شهدا و سرکشی از بیماران و خانواده‌های مستضعف آخرین برنامه‌های کاروان سفیران کریمه بود.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcdnk09.yt09j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما