کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان میراث فرهنگی:

زیارت آستان قدس رضوی و کریمه اهل بیت (س) مقصد ۵۰ درصد گردشگران است

خبرگزاری تسنیم , 8 اسفند 1393 ساعت 17:52

قم نیوز: رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت:از حدود نزدیک به ۵ میلیون گردشگری که سال گذشته و امسال وارد کشور شده‌اند حداقل ۵۰ درصد مقصد گردشگران زیارت مرقد حضرت امام رضا (ع) در مشهد و حضرت معصومه (س) در قم بوده است.


به گزارش قم نیوز،مسعود سلطانی فر استان قم را یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری ایران و دنیا دانست و اظهار داشت: از حدود نزدیک به ۵ میلیون گردشگری که سال گذشته و امسال وارد کشور شده‌اند حداقل ۵۰ درصد مقصد گردشگران زیارت مرقد حضرت امام رضا (ع) در مشهد و حضرت معصومه (س) در قم بوده است و گردشگران طبیعی در رتبه بعدی هستند که به شهرهای شمالی کشور سفر می‌کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: لذا در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تمرکز ویژه‌ای به گردشگری مذهبی و زیارتی داریم.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: با توجه اینکه ما دو میلیارد مسلمان در جهان داریم و از این میان ۳۰۰ میلیون از مسلمانان شیعه هستند باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به عنوان گردشگر حلال در دنیا تبدیل شویم و بتوان سالیانه ۱۵-۱۰ میلیون گردشگر را بین مسلمانان و شیعیان داشته باشیم.

وی گفت: امید است با هدف‌گذاری‌های صورت گرفته روی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و در افق ۱۴۰۴ در ۱۱ سال آینده به حدود ۲۰ میلیون گردشگر برسیم که ۳۰ میلیارد دلار درآمد ارزی دارد.

معاون رئیس‌جمهور بابیان اینکه حاصل عمده درآمدهای ارزی کشور از صادرات نفت است، تصریح کرد: درآمدهای نفت درآمد پایدار، مستمر و قابل برنامه‌ریزی در کشور نیست لذا باید به سرعت از وضعیت گردشگری مذهبی، فرهنگی، زیارتی، تاریخی، طبیعی، توریست درمانی، گردشگری روستایی و گردشگری صنعتی استفاده کنیم.

سلطانی فر افزود: باسیاست‌های دولت شاهد آسایش گردشگران از کشورهای اروپایی و آمریکایی و کشورهای اسلامی بودیم و یک روند رو به رشدی داشته‌ایم.

وی بابیان مشکل مسائل مربوط به اماکن اقامتی مناسب برای گردشگران خارجی تصریح کرد: گردشگران خارجی بیشتر به دنبال استفاده از هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره است و از میان ۱۱۰۰ هتل موجود در کشور تنها ۱۳۰ هتل دارای این شرایط است لذا اولویت ویژه‌ای به منظور ایجاد تسهیلات و تخصیص منابع داده شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: امید است اهتمام جدی در سرمایه‌گذاری داشته باشیم تا بتوان سال ۹۵،۹۴و ۹۶ از تسهیلات ارزان ‌قیمت صندوق توسعه ملی استفاده و کمبود اماکن اقامتی مناسب را جبران کنیم.

انتهای پیام/132


کد مطلب: 29252

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/interview/29252/زیارت-آستان-قدس-رضوی-کریمه-اهل-بیت-س-مقصد-۵۰-درصد-گردشگران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir