يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : 29275
منبع : سایت قم خبر
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

مقام معظم رهبری با سخنان خویش مانع از اجرای توافقنامه کلی هسته ای شدند

قم نيوز : قم نیوز: نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت های مهم مقام معظم رهبری درباره توافقنامه هسته ای گفت: مقام معظم رهبری با صحبت های خویش جلوی بسیاری از سواستفاده هارا گرفتند و مانع این شدند تا توافقنامه کلی هسته ای صورت بگیرد.
مقام معظم رهبری با سخنان خویش مانع از اجرای توافقنامه کلی هسته ای شدند
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه غربی و آمریکا و صحبت های مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان اظهار داشت: در بحث توافق هسته ای آمریکایی ها قصد داشتند همانند توافقنامه ژنو یک موضوعاتی را به صورت کلی مطرح کنند واز آن یک سواستفاده سیاسی کنند .

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: چون در توافقنامه کلی صحبتی از جزئیات نمی شود و قابلیت اجرایی ندارد به ضرر ما تمام می شود ، در توافقنامه ژنو هم این موضوع مشاهده شد که مطالبی که ظریف در مجلس بیان می کرد با صحبت های آمریکایی ها متفاوت بود چون هر کسی برداشت خودش را از توافقنامه می کند.

امیر آبادی بیان کرد: درقصه جزئیات توافقنامه که غرب و آمریکایی ها علاقه ندارند وارد آن شوند به این دلیل است که پایبند به معادلات بین المللی نیستند چون آمریکایی ها به قولی که می دهند پایبند نیستند و به آن عمل نمی کنند .

وی با اشاره به توافقنامه ژنو عنوان کرد : در توافقنامه ژنو عمده قول هایی که غرب و آمریکا به ما دادند به آن عمل نکردند همانند قطعات هواپیما و انتقال پول بلوکه شده به کشورمان که ما را با مشکلاتی مواجه کرد که این موضوع حاکی از پایبند نبودن آن ها است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیداربا مردم آذربایجان شرقی تصریح کرد: آن چه که مقام معظم رهبری به درستی به آن اشاره کردند و به موقع هم به آن پرداختند این بود که باید جزئیات توافقنامه به صورت کامل مشخص شود چون کلیات مشخص است و ما حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را داریم.

امیر آبادی با اشاره به صحبت های مهم مقام معظم رهبری درباره توافقنامه هسته ای اظهار داشت: مقام معظم رهبری با صحبت های خویش جلوی بسیاری از سواستفاده هارا گرفتند و مانع این شدند تا توافقنامه کلی صورت بگیرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم وابستگی به نفت گفت: ما باید بودجه را به صورتی برنامه ریزی کنیم تا کمتر به نفت وابسته باشیم و راه های مختلفی برای آن وجود دارد که یکی از آن ها مسئله معادن است، در بحث معادن باید دست از خام فروشی برداریم و به سوی تکنولوژی های جدید و به بهره برداری اصولی از معادن برویم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث مالیات ما نباید نرخ مالیات را افزایش دهیم که دولت هرسال این کار را انجام می هد بلکه ما باید دنبال افزایش پایه مالیات باشیم که در این راستا باید سراغ افرادی که مالیات نمی دهند برویم ، امروز ۶۰ درصد بودجه ما از طریق مالیات تهیه می شود که مالیات بر ارزش افزوده ۳۰ هزار میلیارد تومان را شامل می شود.

امیر آبادی با اشاره به توانمندی جوانان ایرانی در زمینه انرژی هسته ای بیان کرد: اگر در مسئله هسته ای دشمنان ما می گذاشتند کارخودمان را انجام دهیم با توجه به ظرفیت و توانمندی هایی که جوانان ما دارند می توانستیم این علم را صادر کنیم چون صادرات علم هسته ای درآمد زیادی برای کشور ما دارد و ما را از وابستگی به نفت و فروش آن نجات دهد.

وی عنوان کرد: برخی در داخل مطرح کردند که چرخ زندگی مردم و سانتریفوژها بایدبایکدیگر بچرخد، اگر برخی دشمنان خارجی و برخی در داخل کشور می گذاشتند ما از این دانش بخوبی استفاده کنیم می توانستیم از طریق صادر کردن تکنولوژی به خارج از کشور و کشورهای همسایه ای که خواستار راکتور هستند در زمینه واردات ارز و دلارو در آمد موفق می شدیم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمینه استفاده از نفت برخی که به دنبال راحت طلبی بودند به نوعی غفلت کردند که آیندگان ما را بابت اتمام نفت نخواهند بخشید.

امیرآبادی اظهار داشت: ما اولین کشوردارای نفت و گاز دنیا هستیم که امروز هم آن را نمی فروشیم ، کشورهای همسایه که روزانه ۱۰ میلیون بشکه در روز تولید نفت دارد که در آینده نه چندان دور قطعا نفت آن ها هم تمام می شود و آن موقع است که کشورهای اروپایی و آمریکا به سراغ ما می آیند و آن موقع ما آن ها را تحریم خواهیم کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcenw8w.jh8ofi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما