يکشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : 29596
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های قم:

بیش از ۹۵ هزار مسافر از پایانه‌های مسافری استان قم جابه‌جا شدند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم از مسافرت ۹۵ هزار و ۵۴۹ نفر از پایانه‌های مسافری استان قم از بیست و پنجم اسفند ماه گذشته تا پایان روز هفتم فروردین ماه به مناطق مختلف کشور خبر داد.
بیش از ۹۵ هزار مسافر از پایانه‌های مسافری استان قم جابه‌جا شدند
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل جمالی با اشاره به اینکه از بیست و پنجم اسفند ماه گذشته تا پایان روز هفتم فروردین ماه ۹۵ هزار و ۵۴۹ نفر از پایانه‌های مسافری استان قم جابه‌جا شدند، اظهار داشت: این تعداد مسافر در قالب پنج هزار و ۴۳ سفر جابجا شده‌اند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم افزود: این مسافرت‌ها شامل درون استانی به بخش‌های تابع استان و برون استانی به سایر استان‌های کشور می‌شود که مسافرت‌ها با اتوبوس، مینی بوس و سواری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس‌های پایانه‌های مسافربری استان قم توسط نیروهای بازرسی کنترل می‌شوند، گفت: از آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا کنون ۵۰۶ اتوبوس کنترل شده‌اند که ۶۸ مورد تخلف به علت نداشتن تجهیزات ایمنی از جمله کپسول آتش نشانی، وسیله شکستن شیشه اتوبوس در شرایط اضطراری و مشکلات فنی به ثبت رسیده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم افزود: از این تعداد اتوبوس بازرسی شده به هشت اتوبوس اجازه تردد در جاده داده نشد و مسافرانش توسط اتوبوس‌های تایید شده جابه جا شدند.

جمالی عنوان کرد: داخل اتوبوس‌ها شماره ۱۰۲۰ نصب شده است تا مسافران در صورت مشاهده حرکت غیر عادی راننده اعم ازخواب آلودگی، سرعت غیر مجاز، سبقت و سایر موارد از طریق این سامانه موارد را پیامک کنند تا در اولین پلیس راه پیگیری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تخلفات رانندگان توسط کمیته حمل و نقل و پایانه‌های مسافری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم با بیان اینکه ۵۱ دستگاه امداد خودرو کنترل شدند، گفت: از این تعداد ۱۷ مورد تخلف داشته و هشت دستگاه امداد خودرو بخاطر عدم رعایت نرخ مصوب و سایر موارد توقیف شدند.

جمالی افزود: همچنین بازرسان از ۱۷ مجتمع خدماتی مسافربری بازدید کردند که از این تعداد سه مورد تخلف مشاهده شد که تذکر برای اصلاح امور ارایه شد.

وی خاطر نشان کرد: ۱۶ بازرس در سه تیم با همکاری پلیس راه در دو شیفت صبح و عصر مشغول نظارت و بازرسی هستند و در پایانه‌های مسافربری قم و عوارضی قم – تهران مستقر هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaimnu.49noo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما