شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : 29685
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی:

تهاجم به یمن بزرگترین اشتباه استراتژیک غرب و آل‌سعود است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مسئله تهاجم به یمن بزرگترین اشتباه استراتژیک استکبار جهانی و عربستان سعودی در منطقه است.
تهاجم به یمن بزرگترین اشتباه استراتژیک غرب و آل‌سعود است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی با بیان اینکه مسئله تهاجم به یمن بزرگترین اشتباه استراتژیک استکبار جهانی در منطقه و عربستان سعودی در منطقه است، اظهار داشت: آتشی که سعودی‌ها برافروختند، به زودی دامن خودشان را می‌گیرد، علاوه بر اینکه شرایط یمن شرایط ویژه‌ای است و حمله به این کشور سبب هم بستگی بیشتر مردم یمن می‌شود.

وی افزود: از سابقه گذشته مردم یمن که نسبت به تمامیت ارضی کشورشان حساس بودند و هستند می‌توان فهمید که آینده تاریک و سیاهی در انتظار سعودی‌ها است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: اگر تجربه دخالت نظامی به مردم بی‌دفاع توسط رژیم سعودی و آل خلیفه در بحرین نتیجه داده بود، می‌توانستیم بگوییم این امر در کشوری مانند یمن نیز نتیجه می‌دهد، کار سعودی‌ها تهدید تمامیت ارضی یک کشور یکپارچه است.

وی تصریح کرد: نتیجه ظلم به مردم یمن سبب می‌شود که آتشی که سعودی‌ها به پا کردند به داخل خاک عربستان کشیده شود و کسانی که جان، مال، پدران و همسرانشان مورد تعرض و ناامنی و کشتار هستند، به طور طبیعی نسبت به این مسئله واکنش نشان می‌دهند.

جمشیدی با بیان اینکه نظام عربستان سعودی مشکلات مختلفی از نظر ساختاری، دموکراسی و توجه به آرا و حقوق ملت در عربستان دارد، گفت: قبایل، طوایف و مذاهب مختلف در عربستان وجود دارد، عده‌ محدودی شاه و شاهزاده مقدرات ملت را بر عهده گرفتند و نسبت به مردم این کشور خود را صاحب می‌دانند، این وضع در بین عناصر روشنفکر در عربستان سعودی و عموم مردم سبب اعتراض و نارضایتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: کشوری که پایه‌های دموکراسی در آن وجود ندارد، در نتیجه اقبال عمومی در آن نسبت به نظام حاکم وجود ندارد و در داخل برای حفظ اقتدار خود از نظام سرکوب، پلیسی و امنیتی استفاده می‌کند، بسیار در برابر تهاجم بیرونی آسیب‌پذیر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: حتی اگر دولت سعودی به کمک سربازانش بخش‌هایی از خاک یمن را مورد تصرف قرار دهد، این اقدام آنها سبب عکس‌العمل یمنی‌ها و متلاشی شدن عربستان می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjime8.uqehozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما