پنجشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : 29741
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور:

آمریکا با حمایت از عربستان در پی حفظ سلطه غرب در جهان است

قم نيوز : قم نیوز: معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به حمایت آمریکا از عربستان در جنگ با یمن گفت: به‌جای اینکه آمریکا وارد عرصه شود و جلوی حاکمیت مستقل یمن را بگیرد دولت عربستان را وارد معرکه کرد تا نگذارد ملت مسلمانی برابر سلطه غرب ایستادگی کند.
آمریکا با حمایت از عربستان در پی حفظ سلطه غرب در جهان است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسن زمانی با اشاره به حملات دولت آل‌سعود به کشور یمن اظهار داشت: پدیده بیداری اسلامی پدیده عامی است که در امت اسلامی تحقق پیدا می‌کند که جرقه‌هایی از آن را در سال‌های گذشته دیدیم که در ‌‌نهایت محقق خواهد شد و با استقرار امت‌های اسلامی به ثمر می‌نشیند چون این وعده الهی است.

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه افزود: قیام ملت یمن نمونه‌ای از بیداری اسلامی است که به‌لطف خداوند آغاز شده است، پیروزی ملت یمن و این قیام که منجر به حاکمیت اسلامی یمن می‌شود برای هیچ کسی در دنیا ضرر ندارد، ملت یمن حق دارد سرنوشت خود را دنبال کند.

زمانی بیان کرد: حاکمیت اسلامی برای هیچ ملتی ضرری ندارد و تنها کسانی که از پدیده شیرین حاکمیت اسلامی رنج می‌برند استعمارگران دنیا هستند که حیات خویش را در استمرار حاکمیت ظالمانه خود می‌بینند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آل‌سعود نباید وارد جنگ یمن می‌شد، عنوان کرد: عربستان از قیام ملت‌های مسلمان ضرر نمی‌کند اما توقع نمی‌رفت که جز آمریکا و غرب در برابر قیام مردم یمن ایستادگی کنند و ما توقع نداشتیم عربستان به این جنگ ورود پیدا کند اما به‌دلیل تحلیل‌های غلطی که داشت وارد این جنگ شد.

وی با بیان اینکه دولت‌های زورگوی غربی دولت سعودی را وادار به جنگ با یمن کرده‌اند، تصریح کرد: دولت آل‌سعود با خود اندیشید که اگر ملت مسلمان یمن حاکمیت مستقل اسلامی پیدا کند به‌دلیل اینکه اکثریت آنها شیعه زیدی هستند فرهنگ شیعی در عربستان نفوذ پیدا می‌کند و مردم عربستان به‌سمت این مذهب کشیده می‌شوند و دست از وهابیت برمی‌دارند.

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه اظهار داشت: نگرانی دومی و تحلیل اشتباه دیگر آل‌سعود که آمریکا به آنها تلقین کرده است این بود که قیام ملت یمن از سیاست‌های بین المللی انقلاب اسلامی ایران است و ایران به‌وسیله این قیام می‌خواهد مردم یمن مستقل شوند و اقتدار خود را در جهان نشر دهد و یمن از حامیان کشور ایران شود.

زمانی گفت: کشورهای غربی‌ و مرتجعین عرب معتقد هستند که ایران درصدد تبدیل شدن به امپراطوری بین المللی است و تلاش می‌کند تا کشورهای دیگر را تبدیل به حکومت‌های اقماری خود بکند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: این تحلیل‌های غلطی است که دولت آل‌سعود در ذهن خویش دارد که تحلیل‌های ناپخته و اشتباهی است چون قیام کنندگان یمن شامل ۳ گروه شیعیان زیدی که اکثریت مردم را تشکیل می‌دهند است، گروه دوم اهل سنت هستند که جمعیت زیادی را شامل می‌شود و گروه سوم شیعیان دوازده امامی هستند که جمعیت کمی از ملت یمن را تشکیل می‌دهد.

وی عنوان کرد: حاکمیت ملی و اسلامی مردم یمن این‌گونه نیست که به‌دنبال گسترش شیعیان باشد و این تخیل باطل دولت آل‌سعود است، کشور ایران از کل ملت یمن حمایت می‌کند و از مظلومیت ملت یمن دفاع می‌کند علی‌رغم اینکه ما هیچ‌گونه مداخله‌ای از نظر نظامی در کشور یمن نداریم.

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به ادعای دولت‌های غربی و آل‌سعود مبنی بر دخالت ایران در یمن تصریح کرد: اگر منظور از دخالت الهام بخشی از انقلاب اسلامی ایران در یمن است این حقیقت انکار ناپذیری است چون همه ملت‌های مظلوم جهان از انقلاب ما الهام می‌گیرند و علت آن این است که انقلاب اسلامی ایران موفق عمل کرده و هیچ قدرتی نتوانسته در برابر آن ایستادگی کند.

زمانی با تأکید بر اینکه کشور ایران هیچ حضور نظامی در کشور یمن ندارد، اظهار داشت: ایران هیچ‌گونه دخالت نظامی در یمن ندارد و این مغلطه سیاسی عربستان و دولت‌های غربی است که در پی مطرح کردن آن هستند، کشور ایران سرزمین غنی دارد و نیازی به دولت‌های اقماری ندارد و معتقد است همه ملت‌ها باید مستقل باشند و حکومت‌های دیگر نباید در آن دخالت کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آمریکا با اقدامات خویش ذهن دولت آل‌سعود را منحرف می‌کند، بیان کرد: به‌جای اینکه آمریکا وارد عرصه شود و مانعی برای حاکمیت مستقل یمن را بگیرد دولت آل‌سعود را وارد معرکه کرد تا به‌وسیله آن هم جلوی استقلال کشور مسلمان یمن را بگیرد و با این اقدام دو کشور اسلامی را به جان یکدیگر انداخته است تا به مقاصد خویش برسد و نگذارد ملت مسلمانی در برابر سلطه غرب ایستادگی کند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه آمریکا عامل اصلی جنگ یمن است، تصریح کرد: آمریکا به‌صورت مستقیم در جنگ یمن و عربستان وارد نشده و با سیاست‌های خود این دو کشور اسلامی را به جان یکدیگر انداخته و به‌وسیله آن اهداف و منافع خویش را دنبال می‌کند.

وی اظهار داشت: آمریکا با سیاست‌های ظالمانه خویش در گذشته هم عراق و ایران را به جان یکدیگر انداخت و از درگیری امت‌های اسلامی استفاده لازم را برده بود، سران کشورهای اسلامی باید عبرت بگیرند و با اتحاد با یکدیگر به دفاع از حاکمیت‌های مستقل و ملی یکدیگر بپردازند و اتحاد جهان اسلام را محقق سازند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccsmqi.2bqo08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما