يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : 29764
مشاوره مدیر حوزه‌های علمیه در گفتگو با قم نیوز:

حضرت زهرا (س) مایه برکت مادی و معنوی جامعه است

قم نيوز : قم نیوز: مشاوره مدیر حوزه‌های علمیه گفت: حضرت زهرا (س) منشاء همه نورهای آسمانی است که می‌تواند اشعهٔ تربیت کننده او انسان‌های وارسته‌ای را بسازد که این انسان‌های وارسته در هر نقطه‌ای از زمان و مکان که قرار می‌گیرند به عنوان یک موتور متحرکهٔ تکان دهنده قافله بشریت به سوی عبودیت و بندگی خدا موثر باشند.
حضرت زهرا (س) مایه برکت مادی و معنوی جامعه است
سید جلال رضوی مهر در گفت‌و‌گو با قم نیوز، بابیان اینکه حضرت زهرا (س) به حق اصلی ترین فعالیت خود را تربیت و رشد جامعه قرار داده بود، اظهار داشت: زندگی حضرت رهرا (س) از بعد سیاسی،
معنوی، تربیتی و عبادی باید مورد مطالعه و تحلیل قرار گیرد.

وی افزود: پژوهش‌های اولیه نشان از این دارد که حضرت زهرا (س) به دنبال ازدیاد نسل امت اسلام بوده‌اند و ازدیاد امت اسلام را افتخار و مایه مباهات می‌دانستند.

مشاوره مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: حضرت زهرا (س) تربیت نسل را که از فرزندان خویش امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و زینب کبری (س) و فرزند برومند دیگرشان حضرت کلثوم (ع) شروع کردند، می‌تواند درس بزرگی برای زنان ما باشد.

ازدیاد نسل؛ موجب امنت خاطر و آرایش
نیروی امت اسلام در مقابل کفر جهانی است


رضوی مهر بهانه‌های داشتن فرزند یا تکثیر نسل مانع رشد است را از حرف‌های شیطانی و سخنانی دور از منطق در اسلام دانست و گفت: ازدیاد نسل می‌تواند موجب امنت خاطر، آسایش زندگی و آرایش نیروی امت اسلام در مقابل کفر جهانی باشد.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) سخنان برگرفته و اقتباس شده از قرآن و وحی را ابتدا در زندگی خود برای شوهر و فرزندان خویش اجرا می‌کرد سپس‌‌ همان برنامه‌ای که در منزل خویش پایه گذاری شده بود را به عنوان یک الگو برای درس جامعه و مایه حرکت‌های خدا محور و توحید محور معرفی می‌کردند.

زندگی شخصی حضرت زهرا(س)


مشاوره مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: حضرت
زهرا (س) علاوه بر اینکه همسری فدارکار و ایثارگر برای حضرت امیر (ع) بودند مشاوره امین نیز برای حضرت علی محسوب می‌شدند و علاوه براین مادری مهربان و عاشق فرزندنشان و همچنین مایه آرامش برای همسایگان و دعا کننده برای اهل مدینه بودند.

رضوی مهر گفت: حضرت زهرا (س) علاوه براینکه مسئولیت مدیر داخلی بیت امیرالمومنین (ع) را عهده دار بودند درعبادت، زهد، تقوا و در نیایش هم سرآمد بودند.

وی یادآور شد: حضرت زهرا (س)؛ این یاس خوشبوی همیشگی مدینه این خاتون دوسرا، در جنگ‌ها دوشادوش پیغمبر اکرم (ص) طرفدار جبهه نبرد علیه کفر بودند و ایشان در دفاع از ولایت خود را فدا کردند تا حقیقت ولایت را تا ابدیت گوشزد
کنند.

مشاوره مدیر حوزه‌های علمیه حضرت زهرا (س) را نمونه انسان کامل برای همه بشریت دانست و گفت: حضرت زهرا (س) حورای انسیه و فرشته‌ای به چهره انسان در بین مردمان بود.

حضرت زهرا (س) الگویی برای دنیا و آخرت انسان

به گفته رضوی مهرحضرت زهرا (س) می‌تواند برای دنیا و آخرت ما الگو،اسوه و یک معیار کلی باشد.

وی افزود: مهربانی و فداکاری حضرت زهرا (س) هرگز به زمان و مکان محدود نمی‌شود همچنین الگو بودن حضرت زهرا (س) نه فقط برای شیعیان و مسلمانان بلکه الگویی برای همه زنان عالمیان تا ابدیت است.

مشاوره مدیر حوزه‌های علمیه بابیان اینکه
حضرت زهرا (س) مایه برکت مادی و معنوی جامعه است، گفت: حضرت زهرا (س) منشاء همه نورهای آسمانی است که می‌تواند اشعهٔ تربیت کننده او انسان‌های وارسته‌ای را بسازد که این انسان‌های وارسته در هر نقطه‌ای از مکان و زمان که قرار می‌گیرند به عنوان یک موتور متحرکهٔ تکان دهنده قافله بشریت به سوی عبودیت و بندگی خدا موثر باشند.

رضوی مهردر پایان گفت: امروز حضرت زهرا (س) الگوی حقیقی زنان بحرین است امروز زنان شجاع و رشید یمن حضرت زهرا (س) را برای دفاع و جهاد الگوی خویش قرار داده‌اند امروز باید بدانیم زهرا (س) درس آفرین مردان و زنان عالم است.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdchkqni.23nw-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما