سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : 29800
در قالب عوامل، روش‌ها و راهکارها

کتاب «تربیت جنسی فرزندان» منتشر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از چاپ کتاب «تربیت جنسی فرزندان» با زیر عنوان عوامل، روش‌ها و راهکارها در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کتاب «تربیت جنسی فرزندان» منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی با اشاره به کتاب تربیت جنسی فرزندان با زیر عنوان عوامل، روش‌ها و راهکارها اظهار داشت: این کتاب از سری کتب مشاوره بوده، فصل نخست اهمیت و پیامدهای تربیت جنسی را طرح می‌کند و در این فصل تعریف تربیت جنسی، ضرورت و آثار تربیت جنسی درست و زیان‌های غفلت از تربیت جنسی مطرح می‌شود.

وی افزود: فصل دوم عوامل موثر در تربیت جنسی است که در این فصل خانواده، عوامل اجتماعی و محیطی و عوامل جسمانی و روانی با الگوهایی در زیرمجموعه این سه بحث تبیین می‌شود.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه فصل سوم راهکارهای تربیت جنسی است، گفت: در این فصل به تربیت جنسی صحیح و شیوه‌های مستقیم و شیوه‌های غیر مستقیم اشاره می‌شود و در نهایت در انتهای فصل زمینه‌های انحرافات جنسی تلویزیون و رایانه،‌ اهتمام به امر ازدواج فرزندان و درمان‌های طبی از نکات مهمی است که در این کتاب به آن اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز کارشناسان توانمند در زمینه تربیت کودک و نوجوان بسیار اندک هستند و بسیاری افراد مدعی نیز اطلاعات ناقص و نادرستی در این زمینه ارائه می‌کنند، بنابراین با توجه به ویژگی‌های دین مبین اسلام و پیشرفت‌های علمی دانشمندان در این کتاب به یکی از ساخت‌های مهم تربیت فرزندان که تربیت جنسی است، اشاره شده است.

روحانی عنوان کرد: با وجود اهمیت تربیت جنسی در دوران خردسالی این مقوله در خانواده‌ها جزو مرزهای ممنوعه گفت‌وگو به شمار می‌آید و کودک به محض رسیدن به نوجوانی به شیوه‌ای نادرست از همسالان خود یا منابعی مانند پایگاه‌های اینترنتی غیراخلاقی مطالب نادرست و ناصحیح را یاد می‌گیرد.

وی یادآور شد: تربیت جنسی در سنین پیش دبستانی، دبستان، نوجوانی و بلوغ با یکدیگر متفاوت هستند و والدین باید دقت کنند که راهکارهای ارائه شده در هر سن را در زمان خود و بدون توجه به ممنوعیت در خانواده‌ها ارائه دهند، زیرا ممکن است برخی از این راهکارها برای دیگر گروه‌های سنی متفاوت باشد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: این کتاب کوشیده است که در سنین کودکی والدین را ترغیب و تعلیم دهد که به چه صورتی با کودکان خود پاسخی صحیح دهند.

کتاب «تربیت جنسی فرزندان» با زیر عنوان عوامل، روش‌ها و راهکارها از سوی جواد مصلحی در ۹۶ صفحه تالیف شده و در آینده‌ای نزدیک با قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciuvar.t1a3u2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما