پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 30225
عضو مجلس خبرگان رهبری:

اعدام آیت‌الله نمر پایه‌های حکومت ظالم سعودی را متزلزل می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر آیت‌الله نمر اعدام شود پایه‌های حکومت آل‌سعود متزلزل‌تر می‌شود و ملت‌های مسلمان آزادی‌خواه در کشورهای اسلامی به‌ویژه عربستان سکوت نمی‌کنند و علیه حکومت آل‌سعود هجمه‌های زیادی ایجاد می‌شود.
اعدام آیت‌الله نمر پایه‌های حکومت ظالم سعودی را متزلزل می‌کند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی با اشاره به خبر رسانه‌های سعودی مبنی بر قصد رژیم آل سعود بر اعدام آیت‌الله نمر از علمای برجسته شیعه عربستان اظهار داشت: آیت‌الله نمر یکی از علمای برجسته عربستان سعودی است که متدین و مجتهد و دلسوز و مدافع مردم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر بی‌گناهی آیت‌الله نمر افزود: وی به‌عنوان مدافع حقوق مردم از حق مردم دفاع کرده که مقامات سعودی به‌جای توجه به نصایح دلسوزانه وی جهت رفع مشکلات ملت عربستان حکم اعدام وی را صادر می‌کنند.

آیت‌الله پورمحمدی بیان کرد: در دنیا از آزادی بیان و حقوق انسان‌ها سخن‌های زیادی گفته می‌شود اما در عمل اجرا نمی‌شود که نمونه آن صدور حکم اعدام برای مبارز بی‌گناه آیت‌الله نمر است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تبعات اعدام آیت‌الله نمر در دولت آل سعود عنوان کرد: حکوت سعودی باید مشکلات ملت خود را حل کند چون با اعدام آیت‌الله نمر نه تنها مشکل آل سعود حل نمی‌شود بلکه مشکلی به مشکلاتی که با آن مواجه هستند اضافه می‌گردد.

وی با اشاره به حملات کشور عربستان علیه ملت بی‌دفاع یمن تصریح کرد: دولت آل سعود در حمله به یمن دولت دچار اشتباه شد چون سبب مشکل آفرینی برای دولت خود شد و زمینه تضعیف پایه‌های دولت سعودی را فراهم کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر آیت‌الله نمر اعدام شود و به شهادت برسد پایه‌های حکومت آل سعود متزلزل می‌شود و ملت‌های مسلمان آزادی‌خواه در کشورهای اسلامی به‌ویژه عربستان سکوت نمی‌کنند و علیه حکومت آل سعود هجمه‌های زیادی ایجاد می‌شود.

آیت‌الله پورمحمدی بیان کرد: ملت‌های مسلمان به‌سادگی از خون آیت‌الله نمر عبور نمی‌کنند و نمی‌گذارند که دولت آل سعود دست به اقدامات جاهلانه خویش بزند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر بی‌تجربگی دولت آل سعود عنوان کرد: این حکم ناشی از ناپختگی و خامی آل سعود است چون حکام جوان و ناپخته بر دولت سعودی حکومت می‌کنند که چنین حکمی را می‌دهند و در ‌‌نهایت این حکم گریبان‌گیر خود آنها می‌شود.

وی تصریح کرد: همه آزادی خواهان و ملت‌های مسلمان و کشورهای اسلامی اعتراض خود را به این حکم انجام دهند، علمای جهان اسلام اعم از شیعه و سنی نیز باید خواستار لغو این حکم شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: نباید این‌گونه باشد که یک عالم به‌دلیل اعتراض اعدام شود چون این مطابق آزادی بیان و حقوق بشر و حقوق انسانی نیست، دولت آل سعود حقوق ملت‌ها را زیر پا می‌گذارد و توقع دارد که هیچ‌کسی هم اعتراض نکند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbs5bf.rhbg5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما