کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر مدرسه سطح عالی آیت الله حق‌شناس:

ترویج اخلاق هدف اصلی مدرسه عالی آیت الله حق شناس است‌‌

خبرگزاری تسنیم , 31 ارديبهشت 1394 ساعت 9:07

قم نیوز: مدیر مدرسه سطح عالی آیت الله حق‌شناس با بیان اینکه مدرسه سطح عالی آیت الله حق‌شناس بر موضوع اخلاق تاکید ویژه‌ای دارد گفت: برنامه‌ ما در سال جدید این است که دست نوشته‌های اخلاقی مرحوم حق‌شناس را در ۱۲۱ جلسه به طلاب آموزش دهیم.


به گزارش قم نیوز، غلامحسن بخشی با اشاره به فعالیت‌های مدرسه سطح عالی آیت الله حق‌شناس اظهار داشت: مدرسه سطح عالی آیت الله حق‌شناس درس‌های سطح عالی حوزه علمیه را بر گزار می‌کند که عمده فعالیت این مدرس درس‌های پایه هفتم حوزه علمیه است.

مدیر مدرسه سطح عالی آیت الله حق‌شناس با اشاره به درس‌هایی که در مدرسه سطح عالی آیت الله حق‌شناس تدریس می‌شود بیان کرد: درس‌های فقه و اصول از جمله درس‌های اصلی مدرسه سطح عالی آیت الله حق شناس است که در کنار آن بر ترویج درس اخلاق در مدرسه سطح عالی آیت الله حق‌شناس اهتمام داریم.

بخشی عنوان کرد: مدرسه سطح عالی آیت الله حق‌شناس دارای ۵ کلاس است که دو کلاس فقه و دو کلاس اصول از جمله کلاس‌های اصلی ما است و در پایه‌های هشتم و نهم کلاس‌هایمان به صورت متفرقه برگزار می‌شود ولی در پایه هفتم تمام دروس به صورت کامل برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در هر کلاس ۱۵ نفر طلبه مشغول به فراگیری درس‌های حوزه علمیه هستند که در مجموع ۶۰ طلبه در مدرسه سطح عالی آیت الله حق‌شناس مشغول به فراگیری علوم دینی هستند.

مدیر مدرسه سطح عالی آیت الله حق‌شناس با اشاره لزوم ترویج اخلاق در بین طلاب اظهار داشت: درس‌های اخلاق آیت‌الله حق‌شناس که در تهران برگزار می‌شد در ۱۴ جلد کتاب پیاده شده که ۳ جلد از آن‌ها چاپ شده و جلد چهارم هم آماده چاپ است.

بخشی با بیان اینکه مدرسه سطح عالی آیت الله حق‌شناس بر موضوع اخلاق تاکید ویژه‌ای دارد بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما در سال جدید این است که دست نوشته‌های اخلاقی وتربیتی مرحوم آیت الله حق‌شناس را در ۱۲۱ جلسه ودر جلد اول در سال تحصیلی جدید به عنوان متن درسی اخلاق به طلاب آموزش دهیم.

وی عنوان کرد: آیت الله حق‌شناس از مجموع متون مختلف و کتب روایی و اخلاق در دوران فعالیت خویش دست نوشته دارند که در جلد اول منتشر می‌شود و ما می‌خواهیم به عنوان کتاب درسی اخلاق روزانه به طلاب ارائه دهیم.

مدیر مدرسه سطح عالی آیت الله حق‌شناس تصریح کرد: علوم پایه در حوزه علمیه افت علمی پیدا کرده که ما تلاش می‌کنیم بحث‌های صرفی و نحوی و نکات ادبی و مباحث لغوی که آیت الله حق‌شناس به صورت دست نوشته دارند برای طلاب تدریس کنیم.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 30332

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/interview/30332/ترویج-اخلاق-هدف-اصلی-مدرسه-عالی-آیت-الله-حق-شناس-است

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir