شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 30376
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نهضت امام حسین (ع) الگو و حرکت مبارزه با حکومت‌های ظالم است

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه که ما از اسلام داریم به برکت نام امام حسین (ع) است، در طول تاریخ اسلام هرگاه مبارزه‌ای علیه ظالم صورت گرفته است الگوی حرکت و ایده از مکتب امام حسین (ع) گرفته شده است.
نهضت امام حسین (ع) الگو و حرکت مبارزه با حکومت‌های ظالم است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله اسدالله ایمانی با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد امام حسین (ع) و ابعاد شخصیتی اباعبدالله (ع) اظهار داشت: زندگی امام حسین (ع) از آغاز تولد دارای ویژگی‌های خاصی بود و یک ماموریت سنگینی بر عهده این شخصیت عظیم الهی بود که نشان دهنده جایگاه عظیم حضرت اباعبدالله (ع) بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام حسین (ع) رسالت اصلی خویش را به خاطر حفظ اسلام و جامعه اسلامی دنبال کرد و با موضع گیری و سخنرانی‌هایی که انجام می‌داد حداکثر استفاده را برد و در مراسم روز عرفه و منا که در آئین اسلام بود برای حفظ دین خداوند تلاش کرد.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه ائمه معصومین (ع) در برای حفظ دین خداوندبه فعالیت می‌پرداختند بیان کرد: هیچ کدام از اقدامات امام حسین (ع) در راستای حفظ دین اسلام نتیجه‌ای را به دنبال نداشت که در نتیجه اباعبدالله (ع) آخرین راه که شهادت بود را انتخاب کرد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: امام حسین (ع) با شهادت در راستای حفظ دین خداوند اقدام کرد، در صحبت‌های امام حسین (ع) این سخنان دیده شد که فرمودند از اسلام چیزی جز چند قطره باقی نمانده که با شهادت برای حفظ دین اسلام اقدام کرد.

وی تصریح کرد: دگرگونی زیادی در محتوای اسلام ایجاد شده بود و حضرت اباعبدالله (ع) برای تامین محتوای اسلام به مبارزه و جهاد در راه خداوند پرداخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آنچه که ما از اسلام داریم به برکت نام امام حسین (ع) است و در طول تاریخ اسلام هرگاه مبارزه‌ای علیه ظالم صورت گرفته است الگوی حرکت و ایده از مکتب امام حسین (ع) گرفته شده است.

آیت الله ایمانی بیان کرد: راهی که امام حسین (ع) ایجاد کرد پایدار بود و تلاش‌های دشمنان اسلام در راستای از بین بردن دین اسلام موفقیت آمیز نبود و امام حسین (ع) محتوای اسلام را به خوبی به نسل‌های بعد منتقل کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciqpap.t1auy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما