سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : 30445
دبیرشورای دین پژوهان کشور:

مدل‌سازی فعالیت‌های علمی و پژوهشی اولویت کاری شورای دین پژوهان کشور است

قم نيوز : قم نیوز:دبیر شورای دین پژوهان کشور گفت: این شورا تلاش می‌کند با تالیف و ترجمه کتاب، پژوهش دینی و فعالیت‌های علمی که دارای ویژگی نوآوری علمی و دینی است به پرسش‌های نظری پاسخ دهد و به مدل سازی درفعالیت‌های پژوهشی بپردازد.
مدل‌سازی فعالیت‌های علمی و پژوهشی اولویت کاری شورای دین پژوهان کشور است
به گزارش قم نیوز، آیت پیمان با اشاره به اهداف تاسیس شورای دین پژوهان کشور اظهار داشت: شورای دین پژوهان به منظور توسعه و ترویج پژوهش‌های دینی و غنی سازی فعالیت‌های دین پژوهی در قم تاسیس شد و از مهم‌ترین اهداف آن تعریف معیار‌های پژوهش دین و اطلاع رسانی به مراکز علمی، پژهشی و پژوهشگاه‌ها در حوزه دولتی و خصوصی است.

دبیرشورای دین پژوهان کشور با اشاره به برگزاری کنگره توسط این شورا افزود: شورای دین پژوهان کشور تاکنون چهار کنگره برگزار کرده که موضوعاتی نظیر دین و فرهنگ را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد و در کنگره‌هایی که تاکنون برگزار شده از نظرات محققان استفاده شده است.

پیمان بیان کرد: شورای دین پژوهان سالانه با فراخوان پژوهش‌های مهم و برگزیده دینی، آن‌ها را در یک روند داوری می‌کند تا الگوی مناسبی برای دیگر پژوهشگران باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های علمی و دینی شورای دین پژوهان کشور عنوان کرد: شورای دین پژوهان تلاش می‌کند با تالیف و ترجمه کتاب، پژوهش دینی، فعالیت‌های علمی که دارای ویژگی نوآوری علمی و دینی است به پرسش‌های نظری و ارائه راهکارهای علمی پاسخ دهد و به مدل سازی در فعالیت‌های پژوهشی نیز می‌پردازد.

دبیر شورای دین پژوهان کشور با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران بر‌تر تصریح کرد: در دوره‌های گذشته آثار مناسب و خوبی به دبیرخانه دین پژوهان ارسال شد و پژوهش‌های بر‌تر معرفی شدند که این هفته دوره دهم پس از وقفه‌ای هفت ساله برگزار می‌شود.

پیمان اظهار داشت: جهت برگزاری دوره دهم شورای دین پژوهان کشور از سال ۹۰، فراخوان در سراسر کشور اعلام کردیم که بیش از ۳۵۰ پژوهش ممتاز از طریق مراکز و حوزه‌های علمیه و پژوهش‌های دین پژوهشی کشور و موسسات دینی و پژوهشگرانی که کار دینی کردند به دبیرخانه ارسال شد و از این تعداد ۲۶۸ پژوهش واجد شرایط شدند.

دبیر شورای دین پژوهان کشوربا اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط این شورا بیان کرد: شورای دین پژوهان کشور ستادی است که از ۴ نهاد دین پژوهشی و حقوقی تشکیل شده که آیت الله اعرافی، دکتر واعظی رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، حجت الاسلام عماد معاون پژوهش حوزه علمیه و حجت الاسلام ایزدپناه مدیرکل اداره ارشاد استان قم شخصیت‌های حقوقی هستند که در شورای دین پژوهان کشور عضویت دارند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcftjdm.w6dxjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما