يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 30812
مدیرکل میراث فرهنگی قم:

بیش از ۲۷ هزار قمی در صنعت فرش اشتغال دارند‌

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم گفت: صنعت فرش در استان قم زمینه اشتغال بیش از ۲۷ هزار قمی را در قالب ۳۰۰ واحد صنعتی فراهم کرده است.
بیش از ۲۷ هزار قمی در صنعت فرش اشتغال دارند‌
به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی با اشاره به اینکه قم سابقه‌ای تاریخی در بحث تولید فرش دارد، اظهار داشت: قم یکی از شهرهایی است که بهترین قالیبافان کشور را در اختیار دارد و بخش زیادی از بار صادرات فرش کشور را به دوش می‌کشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم، با اشاره به اینکه بیش از ۲۷ هزار نفر در قم به این صنعت اشتغال دارند، افزود: علاوه بر این حدود ۳۰۰ واحد صنعتی در قم وجود دارد، کارگاه‌های خانگی زیادی نیز در شهرستان قم و روستاهای اطراف آن وجود دارند.

رضایی با اشاره به اینکه امروزه در بسیاری از کشورها مانند اوکراین و روسیه نمایندگی فرش قم به‌صورت مجزا ایجادشده است، خاطرنشان کرد: امروزه فرش قم در بازارهای جهانی به بافت ظریف و طرح اصیل و رنگ‌آمیزی متین و زیبا شهرت یافته است.

وی با اشاره به اینکه فرش قم درگذشته در صادرات بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای داشته است، تصریح‌کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر، صادرات فرش قم با مشکل مواجه شده و دچار رکود شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به تولید ابریشم و نوغان ایرانی، خاطرنشان کرد: ان‌شاالله با حل موضوعات تحریم، گام‌های اساسی‌تری در صادرات فرش به‌خصوص فرش قم برداشت.

وی افزود: طرح‌های فرش قم در کارگاه‌های شهرهای دیگر کشور ازجمله همدان و زنجان هم تولید می‌شود و کارگاه‌های بسیاری در سطح کشور هستند که به تولید قالی با طرح‌های قمی و مواد اولیه و طرح‌ها و نقشه‌های قم می‌پردازند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdxj0s.yt0zf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما